AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
ir Vincianne Lerate, Directeur f.f.
Tel: +32 22041967 Fax: +32 22041503 E-mail: vlerate@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=276660
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BMB/DGE-DOB/2017.1123 Opdracht houdende vervanging van de no-break noodvoedingen in de Belliard- en Leopold II-tunnel
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht betreft de demontage en vervanging van de onderbrekingsvrije of "no-break" noodvoedingen in de Belliard- en de Leopold II-tunnel.
De 8 te vervangen noodvoedingen zijn thans verspreid over 7 technische lokalen:
Belliardtunnel:
- Lokaal Froissard (vermogen 600/1000 kVA)
- Lokaal Schuman (vermogen 600/1000 kVA)
- Lokaal Renaissance (vermogen 600/1000 kVA)
- Lokaal Jambline (vermogen 600/1000 kVA)
Leopold II-tunnel:
- Lokaal Basiliek (vermogen 500 kVA)
- Lokaal Simonis (vermogen 500 kVA)
- Lokaal IJzer (2 "no-break" noodvoedingen) (vermogen 500 en 330 kVA)
De prestaties die het voorwerp uitmaken van deze opdracht omvatten hoofdzakelijk en voor elke site:
- De demontage van de bestaande No-Break groepen en hun schakelkasten;
- De demontage van de bijbehorende uitrustingen;
- De schoonmaak van het lokaal;
- Het schilderen van het lokaal;
- De vervanging van de lokaalverlichting;
- De renovatie van de hefuitrustingen (takels);
- De plaatsing van de nieuwe No-Break groepen;
- De controle en herstelling van de ventilatie-uitrustingen van het lokaal;
- De controle en herstelling van de bestaande geluiddempingssystemen.
Het is absoluut noodzakelijk om het beschikbaar dienstniveau te behouden:
- Vóór de werken, bij de opmetingen;
- Tijdens de volledige duur van de civieltechnische werken en de uitrustingswerken.
De inschrijvers worden er alvast op gewezen dat het voor sommige prestaties nodig zal zijn om toegang te nemen tot de tunnels vanaf zones met bovengronds verkeer en dat die prestaties dus 's nachts zullen moeten plaatsvinden (tussen 00.00 uur en 06.00 uur). Alleen prestaties die geen impact hebben op de exploitatie van de tunnels mogen overdag worden uitgevoerd.
De opdracht is opgedeeld in 2 schijven: een vaste en een voorwaardelijke schijf.
De vaste schijf betreft de vervanging van de no-break noodvoedingen in de Belliardtunnel;
De voorwaardelijke schijf betreft de vervanging van de no-break noodvoedingen in de Leopold II-tunnel.
De inschrijvers moeten een offerte indienen die hen bindt zowel voor de vaste als voor de voorwaardelijke schijf. Het afsluiten van de opdracht impliceert de bestelling van de vaste schijf; de voorwaardelijke schijf zal echter maar uitgevoerd worden indien besteld ingevolge een uitdrukkelijke beslissing van de aanbestedende overheid, ter kennis gebracht aan de aannemer aan wie de opdracht is gegund.
Wat betreft de prijsbepaling, is deze opdracht een gemengde opdracht, met name:
- een opdracht met forfaitaire prijzen voor de posten voorafgegaan door de vermelding 'Ft' opgenomen in de inventaris;
- een opdracht volgens prijslijst voor de andere posten, waarbij de opdrachtnemer gebonden is door zijn eenheidsprijzen zoals opgegeven in de inventaris in bijlage bij zijn offerte. De inventaris geeft vermoedelijke/geschatte hoeveelheden, die in geen geval bindend zijn voor de aanbestedende overheid. De in de inventaris vermelde hoeveelheden worden enkel gegeven met het oog op de vergelijking en rangschikking van de offertes op basis van het criterium prijs van de opdracht.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Iedere inschrijver die in een van de gevallen verkeert bedoeld in artikel 61, § 1 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011, wordt ambtshalve uitgesloten van elke deelname aan deze overheidsopdracht. Bovendien kan de toegang tot deze opdracht worden ontzegd, in gelijk welke fase van de procedure, aan iedere inschrijver die in een van de gevallen verkeert bedoeld in artikel 61, § 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Om te bewijzen dat hij niet in de condities verkeert waarnaar wordt verwezen in artikel 61, §§ 1 en 2 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011, moet de inschrijver verplicht, op straffe van onontvankelijkheid, bij zijn offerte een verklaring op erewoord voegen waarin hij bevestigt dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bepaald in artikel 61, §§ 1 en 2 van voornoemd besluit overeenkomstig bijlage 1 van dit bestek.
Wanneer de inschrijver een vereniging zonder rechtspersoonlijkheid is die is samengesteld uit meerdere natuurlijke personen en/of rechtspersonen (tijdelijke vereniging, feitelijke vereniging, .), dan mag geen enkele van de vennoten zich in een van voornoemde uitsluitingsgevallen bevinden en zijn alle vennoten verplicht om de hiervoor vereiste verklaring op erewoord te ondertekenen.
Door het ondertekenen van de verklaring op erewoord verbindt de inschrijver zich ertoe om vóór het afsluiten van de opdracht de officiële documenten voor te leggen aan de hand waarvan de waarachtigheid van de verklaring kan worden gecontroleerd.
Wat de sociale en fiscale verplichtingen betreft, moeten alle inschrijvers, overeenkomstig artikel 62, § 1 en 63, § 1 van voornoemd koninklijk besluit, bij hun offerte verplicht de volgende documenten voegen:
- Voor een Belgische inschrijver, het attest dat de situatie van zijn rekeningen bevestigt ten overstaan van de RSZ, tot en met het voorlaatste vervallen kalenderkwartaal voorafgaand aan de datum van indiening van de offertes. Voor een buitenlandse inschrijver gevestigd in een lidstaat van de Unie of een land buiten de Unie, een attest uitgereikt door de bevoegde overheid waarin wordt bevestigd dat hij in orde is met de verplichtingen inzake de betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid volgens de wettelijke voorschriften van het land waar hij is gevestigd. Indien een dergelijk document niet wordt uitgereikt in het betreffende land, kan dit worden vervangen door een verklaring onder ede of door een plechtige verklaring die door de betrokken persoon wordt gemaakt ten overstaan van een gerechtelijke of administratieve instantie, een notaris of een gekwalificeerde beroepsorganisatie in het land van herkomst;
- Het bewijs van het naleven van zijn verplichtingen met betrekking tot de betaling van zijn (directe of indirecte) belastingen en taksen, door het voorleggen van een recent attest (of kopie) van de directe bijdragen en een kopie van het laatste rekeninguittreksel of een certificaat uitgereikt door het bevoegde kantoor voor btw-ontvangsten of een certificaat door de bevoegde overheid van het betreffende land. Indien een dergelijk document niet wordt uitgereikt in het betreffende land, kan dit worden vervangen door een plechtige verklaring die door de betrokken persoon wordt gemaakt ten overstaan van een gerechtelijke of administratieve instantie, een notaris of een gekwalificeerde beroepsorganisatie van dit land.
Als een inschrijver, om zijn economische en financiële draagkracht en/of zijn technische bekwaamheid aan te tonen, verwijst naar de economische en financiële draagkracht of de technische bekwaamheid van andere entiteiten, dan zijn de uitsluitingsgronden ook op deze entiteiten van toepassing en moet de inschrijver eveneens het bewijs voorleggen dat deze entiteiten zich niet in een van voornoemde uitsluitingssituaties bevinden, aan de hand van een verklaring op erewoord opgesteld door deze entiteiten.
Verder wordt de bijzondere aandacht van de inschrijvers gevestigd op de voorschriften van artikel 64 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011. Alvorens een offerte op die grond te verwerpen, zal de aanbestedende overheid de betrokken inschrijver verzoeken om schriftelijk de pertinente bewijsstukken te leveren die toelaten vast te stellen dat de inschrijver geen enkel dergelijk voordeel geniet.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver moet aantonen dat hij voldoende economische en financiële draagkracht heeft om de opdracht uit te voeren en om de gevraagde verplichtingen aan te gaan zonder een financieel risico voor de aanbestedende overheid op te leveren.
Hiertoe voegt de inschrijver bij zijn offerte een verklaring betreffende het totale jaarlijkse omzetcijfer voor de laatste drie beschikbare boekjaren, voor een bedrag gelijk aan of hoger dan 5.000.000 euro (excl. btw)
Hiertoe voegt de inschrijver bij zijn offerte een verklaring betreffende het totale jaarlijkse omzetcijfer voor de laatste drie beschikbare boekjaren, voor een bedrag gelijk aan of hoger dan 5.000.000 euro (excl. btw)
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver moet aantonen dat hij over de nodige technische en beroepsbekwaamheid beschikt om de opdracht uit te voeren voor het leveren en monteren van noodvoedingen.
Hiertoe voegt de inschrijver bij zijn offerte referenties van levering van een noodvoeding van het type "no-break", waarvan een ter waarde van minimum ? 400.000 (excl. btw). Deze referentie mag niet door een onderaannemer worden verstrekt.
Hiertoe voegt de inschrijver bij zijn offerte referenties van levering van een noodvoeding van het type "no-break", waarvan een ter waarde van minimum ? 400.000 (excl. btw). Deze referentie mag niet door een onderaannemer worden verstrekt.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 17/08/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
07/09/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
07/09/2017 - 11:00
Plaats: 1035 BRUSSEL, C.C.N., Vooruitgangstraat 80, 5e verdieping, zaal nr. 5.351, door De heer Remi Van Ophem, ir., Directeur bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit - Directie Administratieve Ondersteuning
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare opening
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Er is een voorafgaand, verplicht bezoek ter plaatse voorzien op 9 augustus 2017 (het uur en de plaats worden later meegedeeld) om kennis te nemen van de bestaande toestand en van de te realiseren werken overeenkomstig het bestek. Bij dit bezoek zal de inschrijver vergezeld worden door een vertegenwoordiger van de aanbestedende overheid.
Er zal aan de inschrijver een attest van plaatsbezoek worden overhandigd, naar behoren ondertekend door de aanbestedende overheid, dat integraal deel moet uitmaken van zijn offertedocumenten, op straffe van onregelmatigheid van de offerte met absolute nietigheid tot gevolg.
De inschrijver kan alle ontvangen inlichtingen ter plaatse controleren en ze eventueel op zijn kosten verbeteren.
Iedere afwijking van de geleverde plannen moet onmiddellijk aan de aanbestedende overheid worden gemeld.
Het voorafgaand plaatsbezoek moet de inschrijver in staat stellen de bestaande toestand op te nemen en de bestaande elementen op de site te lokaliseren.
Voor het begin van alle werken controleert de inschrijver de bestaande niveaus en vergelijkt hij ze met de op de plannen weergegeven theoretische niveaus. Bij een afwijking meldt de inschrijver dit vroeg genoeg zodat de verschillende studiebureaus alle documenten kunnen aanpassen, verbeteren of aanvullen zonder dat de termijnen moeten worden verlengd of een prijswijziging wordt gerechtvaardigd.
Voor deze opdracht, wordt de inschrijver dus geacht zich ter plaatse te hebben begeven om te oordelen over alle uitvoeringsmoeilijkheden die zich zouden kunnen voordoen voor de levering en plaatsing van de leveringen en voor de uitvoering van de werken die het voorwerp zijn van de opdracht.
De inschrijver moet dus alle controles verrichten die hij nodig acht (niveaus, toestand van de werken, enz.) Bijgevolg wordt aangenomen dat de inschrijver zich ten volle rekenschap heeft gegeven van de omvang van de opdracht en de moeilijkheidsgraad van de uit te voeren prestaties.
Elke bezoeker zal uitgerust zijn met een hesje, helm, veiligheidsschoenen en zaklamp.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/06/2017