AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
VIVAQUA
Keizerinlaan 17-19, BE-1000 Brussel
Contact: VIVAQUA
Tel: +32 2/5188230 E-mail: sd@vivaqua.be
Internet adres(sen): www.vivaqua.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst betreffende de uitvoering van werken op het rioolnet in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
OPROEP TOT KANDIDAATSTELLING - Onderhandelingsprocedure met bekendmaking
Raamovereenkomst betreffende de uitvoering van werken op het rioolnet in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest. De opdracht bestaat uit twee percelen, die afzonderlijk kunnen worden gegund:
Perceel 1: herstellingen, vervangingen en wijzigingen van aansluitingen of bestaande rioolbuizen
Perceel 2: aanleg van nieuwe rioolaansluitingen met eventuele uitbreiding van het net
Als ze rekening houden met de opgesomde vereisten mogen de kandidaten een aanvraag tot deelneming indienen voor een van de twee percelen of voor beide percelen.
De opdrachtdocumenten die bij deze aankondiging zijn gevoegd, zijn louter informatief. De kandidaten mogen geen offerte bij hun kandidaatsdossier voegen. Enkel de geselecteerde kandidaten worden later verzocht een offerte in te dienen op basis van de opdrachtdocumenten.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Herstellingen, vervangingen en wijzigingen van aansluitingen of bestaande rioolbuizen
Korte beschrijving:
herstellingen, vervangingen en wijzigingen van aansluitingen of bestaande rioolbuizen
Perceel 2: Aanleg van nieuwe rioolaansluitingen met eventuele uitbreiding van het net
Korte beschrijving:
aanleg van nieuwe rioolaansluitingen met eventuele uitbreiding van het net
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Zie de hierbij gevoegde opdrachtdocumenten
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door zich kandidaat te stellen wordt de kandidaat verondersteld op erewoord te verklaren dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingsgevallen bedoeld in de paragrafen 1 en 2 van artikel 66 van het Koninklijk Besluit van 16 juli 2012 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in speciale sectoren.
VIVAQUA behoudt zich het recht voor om, ofwel bij de inschrijver, ofwel rechtstreeks bij derden, deze verklaring te controleren.
De kandidaat is bovendien verplicht om bij zijn aanvraag tot deelneming een recent uittreksel uit het strafregister van de onderneming te voegen
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Voor perceel 1 moet de kandidaat in elk van de laatste drie boekjaren vóór 2017 een jaarlijkse omzet van minstens 15 000 000 euro hebben behaald.
Voor perceel 2 moet de kandidaat in elk van de laatste drie boekjaren vóór 2017 een jaarlijkse omzet van minstens 2 000 000 euro hebben behaald.
Hij moet daarom bij zijn kandidaatsdossier een verklaring op erewoord voegen betreffende de totale omzet die hij behaald heeft tijdens de betrokken boekjaren
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver moet aantonen dat hij over de technische capaciteit beschikt om de opdracht uit te voeren. Daartoe voegt hij bij zijn inschrijving:
Voor perceel 1
? een getuigschrift van erkenning voor minstens subcategorie E1 / klasse 3 of een bewijsdossier conform de voorschriften van artikel 3 §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken of, voor aannemers uit een andere lidstaat van de Europese Unie, een getuigschrift afgeleverd door de hiervoor bevoegde instelling of het bewijs van inschrijving op een lijst van aannemers die erkend zijn in die andere lidstaat, samen met elk document dat aantoont dat het getuigschrift of de inschrijving gelijkwaardig is met het hierboven vereiste getuigschrift;
? een lijst met minstens drie referenties van opdrachten van minstens 250 000 euro voor werken op collectoren van een rioolnet die werden uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar vóór de bekendmaking van deze opdracht; de kandidaat voegt voor elk van deze referenties een getuigschrift van goede uitvoering van de klant bij;
? een gedetailleerde beschrijving (met functie, talenkennis, enz.) van het personeel dat de kandidaat ter beschikking kan stellen en, in voorkomend geval, van de derden vermeld in zijn aanvraag tot deelneming en die aan bovenvermelde capaciteitsvereisten voldoen; in dit kader moet de kandidaat kunnen aantonen dat hij het volgende personeel ter beschikking kan stellen:
- 4 opzichters
- 1 ploeg van drie bekisters
- 8 ploegen, waarbij elke ploeg uit 3 personen bestaat, waaronder 1 ploegbaas en 1 machinist
Elke ploeg moet zodanig worden samengesteld dat ze altijd in het Nederlands of het Frans kan communiceren met het VIVAQUA-personeel, de lokale instanties en de omwonenden.
De kandidaat moet bovendien beschikken over minstens twee keer zoveel personeel als hierboven vermeld, met ervaring op het vlak van het uitvoeren van werken in verband met de aanleg van nutsleidingen.
Voor perceel 2
? een getuigschrift van erkenning voor minstens subcategorie C1 / klasse 1 of een bewijsdossier conform de voorschriften van artikel 3 §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken of, voor aannemers uit een andere lidstaat van de Europese Unie, een getuigschrift afgeleverd door de hiervoor bevoegde instelling of het bewijs van inschrijving op een lijst van aannemers die erkend zijn in die andere lidstaat, samen met elk document dat aantoont dat het getuigschrift of de inschrijving gelijkwaardig is met het hierboven vereiste getuigschrift
? een lijst met minstens vijf referenties van opdrachten betreffende de aanleg van aansluitingen op het saneringsnet die werden uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar vóór de bekendmaking van deze opdracht; de kandidaat voegt voor elk van deze referenties een getuigschrift van goede uitvoering van de klant bij;
? een gedetailleerde beschrijving (met functie, talenkennis, enz.) van het personeel dat de kandidaat ter beschikking kan stellen en, in voorkomend geval, van de derden vermeld in zijn aanvraag tot deelneming en die aan bovenvermelde capaciteitsvereisten voldoen; in dit kader moet de kandidaat kunnen aantonen dat hij het volgende personeel ter beschikking kan stellen:
- 1 opzichter
- 3 ploegen, waarbij elke ploeg uit 3 personen bestaat, waaronder 1 ploegbaas en 1 machinist; elke ploeg moet zodanig worden samengesteld dat ze altijd in het Nederlands of het Frans kan communiceren met het VIVAQUA-personeel, de lokale instanties en de omwonenden.
De kandidaat moet bovendien beschikken over minstens twee keer zoveel personeel als hierboven vermeld, met ervaring op het vlak van het uitvoeren van werken in verband met de aanleg van nutsleidingen.
Gesteld dat de inschrijver een beroep doet op de capaciteiten van derden om aan te tonen dat hij de opdracht kan uitvoeren, moet hij absoluut bij zijn offerte voegen:
? het bewijs dat deze derde(n) zich niet in een situatie van uitsluiting bevindt (bevinden), in overeenstemming met de hierboven vermelde eisen,
? het bewijs dat deze derde(n) beschikt (beschikken) over de technische capaciteit om de opdracht uit te voeren, in overeenstemming met de hierboven vermelde eisen,
? een schriftelijke verbintenis van deze derde(n) om alle nodige middelen ter beschikking van de inschrijver te stellen.
Conform artikel 3 van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken en conform de rechtspraak van de Raad van State van 21 augustus 2015 moet de inschrijver zelf de voorwaarden inzake erkenning vervullen zonder dat hij de erkenning van een onderaannemer kan inroepen
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/08/2017-11:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
21/08/2017-11:00
- De kandidatuur mag enkel elektronisch worden ingediend via het platform e-Tendering
- alle bijkomende informatie aangaande de elektronische overheidsopdrachten en hoe je hieraan in België kan deelnemen, is beschikbaar op de website van e-Procurement en meer bepaald de checklists voor ondernemingen (http://www.publicprocurement.be/nl/ondernemingen/hand-leidingen-checklists)
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017