AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Elsene
Elsensesteenweg, 168, BE-1050 Brussel
Contact: Dienst Techniek der Gebouwen
Oumar DIAKHABY
Tel: +32 25156387 E-mail: adm3dir@ixelles.be
Internet adres(sen): www.ixelles.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
WERKEN VOOR DE INSTALLATIE VAN BEVEILIGINGSSYSTEMEN IN DE GEBOUWEN VAN DE GEMEENTE ELSENE EN HUN ONDERHOUD VOOR EEN DUUR VAN TWEE JAAR
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp de levering, plaatsing en inbedrijfstelling van nieuwe beveiligingssystemen (toegangscontrole, branddetectie, inbraakdetectie en videobewaking), aansluiting en configuratie op het bestaande systeem en omvat met name:
a. het uitvoeren van de nodige handelingen om de nieuwe installaties compatibel te maken met het bestaande systeem, het uitvoeren van testen en het voorleggen van attesten (van conformiteit of inbedrijfstelling):
b. alle te ondernemen stappen en procedures voor de overdracht van de gegevens naar de bewakingskamer;
c. de nodige configuratie om het nieuwe systeem op het gemeentelijke informaticanetwerk te laten werken en de aansluiting van elke nieuwe brandcentrale op een inbraakcentrale, indien bestaand.
De installatie van deze systemen moet worden voorzien opdat ze in elk gebouw op autonome wijze kunnen functioneren en het gekwalificeerde personeel in geval van probleem zou kunnen tussenkomen. Via het gemeentelijke netwerk en het TCP/IP protocol zal alle informatie naar een centrale computer gestuurd worden. Deze computer laat toe alle te behandelen informatie te centraliseren en eveneens, volgens de in België van toepassing zijnde wetten, op de verschillende systemen te kunnen tussenkomen.
Bij het verstrijken van de opdracht moeten alle nodige gegevens voor een onderhoudsovername van de installatie beschikbaar gemaakt worden voor de aanbestedende overheid. Er wordt verstaan onder alle nodige gegevens, de volledige en gedetailleerde inventaris van de onderdelen van de nieuwe installatie, beheerderscode- overeenkomstig artikel 5 van het KB van 25 april 2007 tot vaststelling van de voorwaarden voor installatie, onderhoud en gebruik van alarmsystemen en beheer van alarmcentrales, alle IP-adressen van alle materiaal ter communicatie op het technisch netwerk
De aandacht van de opdrachtnemer wordt gevestigd op het feit dat zijn materiaal compatibel moet zijn met een informaticabeheer van de thans geplaatste installatie van de Gemeente. Deze compatibiliteit impliceert alles wat uitgevoerd moet worden inzake aansluiting, inbedrijfstelling, codering van gegevens, aanpassing materiaal, herconfiguratie/configuratie zodat het beheer/gebruik van het nieuwe systeem gebeurt via de beheersoftware die de gemeente tot haar beschikking heeft en die uit de volgende individuele software bestaat:
Hera (beheer van alarmcodes) gelinkt aan de centrales type GALAXY van HONOWELL voor het inbraakdetectiesysteem;
DOORSXNET/ECLIPSE.NET (beheer van toegangscontrole) gelinkt aan het systeem KERI voor het toegangscontrolesysteem.
Er dient bovendien te worden opgemerkt dat de huidige brandcentrales van de gemeente van het type ARITECH FP2000 zijn en de systemen voor het beheer van de videobewaking van het type FAST, EXACQ VISION, IRAS, SMARTPSS. Deze opdracht omvat ook het onderhoud van de beveiligingssystemen die geïnstalleerd zijn in de gemeentelijke gebouwen van de gemeente Elsene van elke nieuwe installatie waarvan met name:
Het jaarlijks onderhoud type omnium voor de sites uitgerust met het geheel van technologieën - CA, INT, INC, CCTV;
Het jaarlijks preventief onderhoud met inbegrip van de kosten voor verplaatsing en arbeid voor de overige sites (niet uitgerust met het geheel van technologieën);
Het onderhoud van de software: upgrade en onderhoud van de software bestaande uit updates voor het behoud van de compatibiliteit van de informaticaprogramma's voor beheer en probleemoplossing op softwareniveau;
Verbinding met het technische netwerk: Communicatie met het technische netwerk (bestaand van de Gemeente) via een beveiligde verbinding (VPN, GPRS,.) voor gegevensoverdracht inzake informatie of behandeling.
De servicedesk: het abonnement op een dispatching center van de opdrachtnemer om te antwoorden op de vragen van de gebruikers voor het herstellen van de goede werking van het systeem. Deze dienst omvat tevens alle technische controles na een brand- of inbraakalarm, gevolgd, indien nodig en naargelang het geval, door de visualisatie via videobewaking om alle twijfels weg te nemen.
Oproepkamers: het abonnement op een oproepkamer die alle incidenten en alarmen registreert die door de verschillende centrales worden overgemaakt. Deze dienst omvat de communicatie hiervan aan de Gemeente volgens een procedure die aan de opdrachtnemer overgemaakt zal worden binnen de 15 dagen na kennisgeving.
De aandacht van de opdrachtnemer wordt gevestigd op het feit dat de bestaande installatie door de bovenvermelde drivers bestuurd wordt. Andere gelijkwaardige softwareprogramma's moeten een compatibele werking toelaten zonder het bestaande materiaal te moeten veranderen.
De attesten van conformiteit (S21.100/BOSEC, INCERT) of van goede uitvoering en de technische gegevens worden door de opdrachtnemer geleverd op vraag van de aanbestedende overheid bij het volledig verstrijken van deze opdracht.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Louter door zijn offerte in te dienen, verklaart de kandidaat impliciet op erewoord dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2, van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 bevindt.
- Socialezekerheidsbijdragen.
Kan in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten worden van de toegang ertoe, de inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn socialezekerheidsbijdragen overeenkomstig artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Voor de kandidaat die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders: de aanbestedende overheid zal zelf via elektronische middelen (Digiflow) inlichtingen inwinnen over de stand van de betaling door de kandidaat jegens de rijksdienst voor sociale zekerheid tot het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvraag tot deelneming.
Voor de kandidaat die personeel van een andere Lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, wordt bij de offerte een attest gevoegd, uitgereikt door de bevoegde overheid en waarin wordt bevestigd dat hij, volgens de rekening uiterlijk vastgesteld op de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming, voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Indien een dergelijk document niet uitgereikt wordt in het betrokken land, kan het vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring van de betrokkene vóór een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst.
Voor de kandidaat die Belgisch personeel en personeel van een andere Lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, zijn beide paragrafen van toepassing.
- Fiscale verplichtingen.
Kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Voor een Belgische kandidaat verifieert de aanbestedende overheid zelf de naleving van de fiscale verplichtingen van de kandidaat ten opzichte van de FOD Financiën via elektronische middelen (DIGIFLOW).
Voor een kandidaat uit een andere lidstaat van de Europese Unie wordt bij de offerte een attest gevoegd, uitgereikt door de bevoegde overheid, waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste op de uiterste dag voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming opgemaakt is, op die datum voldeed aan de fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
- Beroepsfouten.
Kan worden uitgesloten van de toegang tot de opdracht, de kandidaat die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de gemeente Elsene aannemelijk kan maken.
- Erkenning van installateur van beveiligingssystemen
De kandidaat is houder van erkenningen van installateur van beveiligingssystemen uitgereikt door de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken sinds minstens vijf jaar.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De kandidaat moet beantwoorden aan de volgende criteria:
Criterium n°1: De technische bekwaamheid van de kandidaat wordt aangetoond aan de hand van een INCERT- en BOSEC-certificaat of een gelijkwaardig certificaat dat de kwaliteit garandeert.
In te dienen documenten: de attesten die aantonen dat de inschrijver over INCERT- en BOSEC-certificaten beschikt of andere gelijkwaardige bewijzen van kwaliteitsgarantie.
Criterium nr. 2 Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning moet de kandidaat voldoen aan de vereisten voor de erkenning in klasse 6 of hoger, ondercategorie P1.
De aanvraag tot deelneming moet vermelden:
- ofwel dat de kandidaat over de vereiste erkenning beschikt (klasse 6 of hoger, ondercategorie P1). De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (DIGIFLOW).
- ofwel dat de kandidaat de toepassing van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 inroept. In dat geval voegt de kandidaat een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de kandidaat voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie.
- ofwel dat de kandidaat in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de kandidaat bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen (klasse 6 of hoger, ondercategorie P1). Dit certificaat of deze inschrijving vermeldt de referenties die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.
Criterium nr. 3 De technische bekwaamheid van de kandidaat wordt aangetoond door het voorleggen van een lijst met werken uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar.
In te dienen documenten: De lijst van de werken die de afgelopen vijf jaar werden uitgevoerd, vergezeld van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Ze vermelden het bedrag, het tijdstip en de plaats van uitvoering van de werken en geven aan of ze volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
Criterium nr. 1, vereist niveau: INCERT- en BOSEC-gecertificeerd zijn of gelijkwaardig.
Criterium nr. 2: Erkenning klasse 6: tot 3 225 000 EUR, Categorie: P1
Criterium nr. 3, vereist niveau: De kandidaat bewijst, aan de hand van de ingediende lijst met werken, dat hij gedurende de laatste 5 jaar ten minste het volgende heeft uitgevoerd:
- een installatie die tegelijk branddetectie, inbraakdetectie, toegangscontrole en videobewaking omvat voor een bedrag van minstens 150 000,00 EUR excl. btw;
- een installatie die tegelijk toegangscontrole en videobewaking omvat voor een bedrag van minstens 75 000,00 EUR excl. btw;
- een installatie die tegelijk inbraakdetectie en videobewaking omvat voor een bedrag van minstens 75 000,00 EUR excl. btw.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 23/10/2017 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
23/10/2017 - 16:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017