AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Elsene
Elsensesteenweg, 168, BE-1050 Brussel
Contact: Pahaut Anne-Françoise
Tel: +32 26435990 E-mail: afpahaut@ixelles.irisnet.be
Internet adres(sen): www.ixelles.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
REALISATIE VAN EEN JEUGDHUIS TE KLEINE-MALIBRANSTRAAT 14-16
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: 14-16 KLEINE-MALIBRANSTRAAT TE 1050 ELSENE
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhavige opdracht maakt deel uit van Wijkcontract Maalbeek (Programma: 2014-2017 / Uitvoering: 2018-2019).
De opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp alle nodige werken voor de realisatie van een jeugdhuis op eenzelfde niveau op de benedenverdieping van het huidige gebouw te Kleine Malibranstraat 14-16 uitgebreid over een deel van de aanpalende openbare ruimte, met dien verstande dat het een bouwterrein betreft.
Het toekomstige jeugdhuis moet een dubbele toegang hebben: de hoofdingang bevindt zich op de hoek van de Dillensstraat en de Kleine Malibranstraat, er wordt een opening in de openbare ruimte binnenin het huizenblok kant Kleine Malibranstraat voorzien.
De bestaande appartementen op de hogere verdiepingen van het gebouw behoren niet tot dit project. Er wordt echter voorzien om de toegang tot de traphal naar de verdiepingen aan te passen. De verdiepingen moeten tijdens de volledige uitvoering van het project toegankelijk blijven.
Het gebouw ontworpen door de projectauteur Carton 123 architecten, Carton de Wiartlaan 123 te 1090 Brussel moet door de aannemer worden gebouwd om te voldoen aan de prestatiecriteria van "lage energie"-gebouwen, overeenkomstig de EPB 2015.
Het "lage energie"-criterium is het criterium bepaald voor een certificatie door een erkend organisme (PMP, PHPP, .) en betreft niet enkel de te behalen vereisten van EPB 2015 volgens het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 februari 2013.
De opdracht bestaat uit 2 gedeelten, namelijk een vast gedeelte en een voorwaardelijk gedeelte:
o Vast gedeelte
Het vaste gedeelte betreft de realisatie van een jeugdhuis op eenzelfde niveau op de benedenverdieping van het huidige gebouw te Kleine Malibranstraat 14-16 uitgebreid over een gedeelte van de aanpalende openbare ruimte.
o Voorwaardelijk gedeelte
Het voorwaardelijk gedeelte betreft het onderhoud van het gebouw en het volledige onderhoud van de technische installaties tot aan het einde van de waarborgtermijn.
Om het voorwaardelijk gedeelte te bestellen moet de voorlopige oplevering van het vaste gedeelte van de opdracht door het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Elsene toegekend zijn.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
651.722,61 EUR inclusief BTW (tarief : 21 %)
Geraamde waarde zonder BTW: 538613.00 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver impliciet op erewoord dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bedoeld in artikel 61, § 1 en § 2, van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 bevindt.
- Socialezekerheidsbijdragen
Kan in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten worden van de toegang ertoe, de inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn socialezekerheidsbijdragen overeenkomstig artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Voor de inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders: de aanbestedende overheid zal zelf via elektronische middelen (Digiflow) inlichtingen inwinnen over de stand van de betaling door de inschrijver jegens de rijksdienst voor sociale zekerheid tot het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes.
Voor de inschrijver die personeel van een andere Lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, wordt bij de offerte een attest gevoegd, uitgereikt door de bevoegde overheid en waarin wordt bevestigd dat hij, volgens de rekening uiterlijk vastgesteld op de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes, voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Indien een dergelijk document niet uitgereikt wordt in het betrokken land, kan het vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring van de betrokkene vóór een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst.
Voor de inschrijver die Belgisch personeel en personeel van een andere Lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, zijn beide paragrafen van toepassing.
- Fiscale verplichtingen.
Kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toegang ertoe, de inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Voor een Belgische inschrijver verifieert de aanbestedende overheid zelf de naleving van de fiscale verplichtingen van de inschrijver ten opzichte van de FOD Financiën via elektronische middelen (DIGIFLOW).
Voor een inschrijver uit een andere lidstaat van de Europese Unie wordt bij de offerte een attest gevoegd, uitgereikt door de bevoegde overheid, waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste op de uiterste dag voor de ontvangst van de offertes opgemaakt is, op die datum voldeed aan de fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
- Beroepsfouten.
Kan worden uitgesloten van de toegang tot de opdracht, de inschrijver die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de gemeente Elsene aannemelijk kan maken.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning, moet de kandidaat of inschrijver voldoen (of het bewijs leveren dat hij voldoet) aan de vereisten voor de erkenning in klasse 4 of hoger, categorie D.
De offerte moet vermelden:
- ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt (klasse 4 of hoger, categorie D). De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (DIGIFLOW).
- ofwel dat de inschrijver de toepassing van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 inroept. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de inschrijver voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie.
- ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen (klasse 4 of hoger, categorie D). Dit certificaat of deze inschrijving vermeldt de referenties die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.
Klasse: Klasse 4 : tot 900.000 EUR, Categorie: D
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 07/09/2017 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
08/09/2017 - 10:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Sociale clausules :
Het aantal op de werf te werk te stellen stagiairs tijdens de duur van de werken voor het vaste gedeelte moet overeenstemmen met 85 volledige werkdagen.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017