Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit

BMB/DGE-DBO/2016.1008: Leveren, plaatsen en indienstelling van dynamische informatieborden voor de tunnels


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
ir Vincianne Lerate, Directeur f.f.
Tel: +32 22041967 Fax: +32 22041503 E-mail: vlerate@gob.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=275741
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BMB/DGE-DBO/2016.1008: Leveren, plaatsen en indienstelling van dynamische informatieborden voor de tunnels
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Het grondgebied van het Brussels Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhavige opdracht heeft de levering, de installatie ter plaatse en de indienststelling van dynamische informatieborden full matrix en full color, hun dragers en het met GPMV interfaceerbaar besturingssysteem tot doel.
Deze borden zijn zowel bedoeld om over een gebeurtenis te informeren als om het verkeer in goede banen te leiden en worden vanop afstand aangestuurd (bediening vanop afstand en telesignalisatie) door de wachtdienst van het Gewest in het CCN in de lokalen van Brussel Mobiliteit.
Deze opdracht heeft als voorwerp:
- de demontage van de bestaande installaties (DIB's + terreinkasten);
- de levering, de installatie ter plaatse en de indienststelling van dynamische informatieborden full matrix en full color alsook hun dragers;
- de levering, de installatie en de programmering van een supervisiesysteem voor het aansturen van de DIB's die via een interface gekoppeld kunnen worden aan de GPMV;
- de opname van de DIB's in het MANBRU-netwerk;
- het preventieve en correctieve onderhoud tijdens de garantietermijn;
- het preventieve en correctieve onderhoud na de garantietermijn (facultatief)
- de wachtdienst 24 uur per dag, 7 dagen per week;
- de schoonmaak van de DIB's (displays, omkastingen, .)(facultatief).
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 58 tot 60: Algemene bepalingen
1. De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing 'DIGIFLOW'), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
 Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
 Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van zijn belastingen.
2. Inschrijvers aangesloten bij een verzekeringskas voor zelfstandigen voegen bij hun aanvraag elk document dat aantoont dat ze in orde zijn met de betaling van hun bijdragen aan die verzekeringskas.
3. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid.
Art. 61 tot 66: Toegangsrecht
Impliciete verklaring op erewoord
Louter door het indienen van zijn/haar offerte verklaart de inschrijver dat hij/zij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het KB van 15 juli 2011.
Om te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 5° van het KB van 15 juli 2011, moet de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 62, § 1 van het KB van 15 juli 2011 een attest indienen afgeleverd door de bevoegde gerechtelijke of administratieve overheid van het land van origine of herkomst, waaruit blijkt dat hij/zij aan zijn/haar sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 62, § 2 van het KB van 15 juli 2011.
Om te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 6° van het KB van 15 juli 2011, moet de niet-Belgische inschrijver een attest indienen afgeleverd door de bevoegde gerechtelijke of administratieve overheid van het land van origine of herkomst, waaruit blijkt dat hij/zij in orde is met de betaling van zijn/haar belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij/zij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver van wie de offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing 'DIGIFLOW'), vraagt zij de betrokken inschrijver om haar zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Als de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke deelnemer individueel bewijzen dat hij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt zoals bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het KB van 15 juli 2011. De uitsluiting van één van de deelnemers maakt de offerte van een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
Een inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval, toont hij de aanbestedende overheid dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de inschrijver dergelijke middelen ter beschikking te stellen. p deze entiteiten is artikel 61 van het KB van 15 juli 2011 toepasselijk.
Een inschrijver kan zich niet beroepen op de draagkracht van andere entiteiten wanneer aan deze laatste het toegangsrecht is ontzegd op grond van artikel 21 van de wet van 15 juni 2006.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De financiële en economische draagkracht wordt aangetoond via de volgende referentie(s):
- Door een verklaring betreffende de totale omzet en, in voorkomend geval, de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
- Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit (minimum ? 500.000) die het voorwerp uitmaakt van de opdracht, over de drie laatste beschikbare boekjaren.
Indien de inschrijver om gegronde redenen niet in staat is de gevraagde referenties voor te leggen, kan hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt acht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De technische of beroepsbekwaamheid wordt verantwoord door de volgende referenties op een of meerdere van de volgende manieren:
De lijst van de door de inschrijver uitgevoerde gelijkaardige werken in het betrokken domein - levering en plaatsing van dynamische informatieborden - tijdens de laatste vijf jaar, met vermelding van de bedragen en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor deze werken bestemd waren.
Deze lijst zal aangevuld worden door getuigschriften van goede uitvoering, ondertekend door de betrokken instanties.
- Er wordt een minimum van 3 referenties over de laatste vijf jaar geëist voor de levering en plaatsing van dynamische informatieborden ( inclusief steunen en portieken).
Het minimumbedrag per referentie is ? 1.500.000 excl. Btw (levering en plaatsing inbegrepen).
- En er wordt een minimum van 3 referenties over de laatste 5 jaar geëist met betrekking tot het onderhoud van dynamische informatieborden.
Het minimumbedrag louter voor het onderhoudsgedeelte per referentie is ? 150.000/jaar excl. btw.
 Door het bewijs dat de kandidaat of de inschrijver voldoet aan bepaalde kwaliteitsnormen overeenkomstig artikel 77;
Zal worden geleverd:
- het ISO 9001-certificaat. Dit moet nog geldig zijn op het moment van het openen van de offertes;
- Een attest dat aantoont dat de BVA's conform zullen zijn aan de norm EN 12966-1, door het voorleggen van de conformiteitsattesten van gelijkaardige borden van dezelfde leverancier waarmee wordt ingeschreven;
 Aan de hand van een opgave van de al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische organen, in het bijzonder van die welke verantwoordelijk zijn voor de kwaliteitscontrole;
Zullen worden geleverd :
- een algemeen organigram van de onderneming;
- een specifiek organigram dat het personeel vermeldt, dat voor de uitvoering van de werken wordt ingeschakeld;
- een organigram voor het onderhoudsgedeelte alsook de beschrijving van de beheermethode bij een interventieverzoek;
- het curriculum vitae van de technici waarover de inschrijver zal beschikken voor de realisatie van de opdracht, of ze nu al dan niet in de onderneming geïntegreerd zijn;
- het BA5-attest voor het aan de elektrische installatie toegewezen personeel;
- de VCA-certificering;
- Curriculum vitae van de technici met vermelding van hun ervaring met glasvezellaswerken.
 Aan de hand van een beschrijving van de technische uitrusting van door de leverancier getroffen maatregelen om de kwaliteit te waarborgen en van de door zijn onderneming geboden mogelijkheden op het vlak van studie en onderzoek;
De aannemer zal minstens over de volgende (of gelijkwaardige) voertuigen moeten beschikken:
- een vrachtwagen met hijstoestel met een toereikende werkhoogte;
- een vrachtwagen met kraan met een toereikende capaciteit voor de montage en installatie van de DIB's, inclusief hun dragers in situ;
- een bebakeningsaanhangwagen ter verzekering van de veilige sluiting van de tunnel.
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 12/07/2017 - 11:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 17/08/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 17/08/2017 - 11:00
Plaats: De openbare opening van de offertes heeft plaats op de 5e verdieping, lokaal 5.351 ten overstaan van de heer ir. R. Van Ophem, Directeur te 1035 Brussel, CCN-gebouw, Vooruitgangstraat 80, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Administratieve Ondersteuning.
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare zitting
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Verplicht plaatsbezoek
Gezien de bijzondere aard van de opdracht, is een voorafgaandelijk bezoek ter plaatse verplicht in aanwezigheid van een afgevaardigde van de aanbestedende overheid en dit op straffe van nietigheid van de offerte. Een attest van dit bezoek zal afgeleverd worden en dient gevoegd te worden bij de offerte.
Het unieke plaatsbezoek zal plaatsvinden op 05/07/2017, het uur en de plaats worden per mail meegedeeld. Er worden geen vragen inzake het bestek meer beantwoord vanaf 12/07/2017.
Om praktische en organisatorische redenen wordt het aantal aanwezigen per inschrijver beperkt tot twee.
Aan de inschrijvers wordt gevraagd hun aanwezigheid te bevestigen via e-mail naar bsermeus@gob.brussels en om de naam en de functie mee te delen van de personen die zullen worden afgevaardigd naar het bezoek.
Elke bezoeker zal uitgerust zijn met een fluovest, een helm, veiligheidsschoenen en een zaklamp.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA