AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Infrabel nv - Procurement, afdeling I-FBA.51
Marcelbroodthaers 2 , BE-1060 Brussel
Contact: DRUEZ David
Tel: +32 25263599 E-mail: david.druez@infrabel.be
Internet adres(sen): www.infrabel.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamcontract voor de levering en installatie van een hypervisor (platform voor het beheer van installaties CCTV, toegangscontrole, inbraakdetectie en branddetectie, .) (6 jaar) en het onderhoud (10 jaar) ervan voor de security noden van Infrabel en NMBS (Infrabel als lead-buyer).
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van verlening van de diensten: Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Dit project (raamcontract) omvat:
- Studie, levering en installatie van een hypervisor voor de integratie van CCTV, toegangscontrole, inbraakdetectie en branddetectiesystemen voor de noden van Infrabel en NMBS voor een periode van 6 jaar.
- Het Platform dient de bestaande niet geïntegreerde tools te integreren in één systeem dat alles kan beheren met intelligentie tussen de verschillende technieken.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Iedere inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een verklaring op erewoord naar behoren ondertekend
en gedateerd door een wettige vertegenwoordiger van het bedrijf (er moet een document worden ingediend
dat de ondertekeningsbevoegdheid van deze persoon aantoont), waarin hij bevestigt dat hij zich niet in één
van de gevallen bevindt opgesomd in art. 66 tot en met art 69 van het KB van 16 Juli 2012. De Aanbestedende
Overheid kan, in welk stadium van de procedure ook, nagaan of de Inschrijver zich niet bevindt in één van de
uitsluitingsgevallen voorzien in art. 66 tot en met art 69 van het KB van 16 Juli 2012. Conform art 13 van het
KB van 14 januari 2013 is het de opdrachtnemer verboden het geheel of een gedeelte van de opdracht toe te
vertrouwen aan een aannemer, leverancier of dienstverlener die zich in een van de gevallen bevindt bedoeld
onder art 66.
De inschrijver dient bij zijn aanvraag tot deelneming een attest in waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan de
vereisten inzake de betaling aan de bijdragen voor de sociale zekerheid. Het attest heeft betrekking op het
voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot
deelneming.
De kandidaat of inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming, een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft
aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij
gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de
ontvangst van de aanvragen tot deelneming.
Concreet vragen we de volgende attesten :
- Het recentste attest (met droogstempel) laten geworden, afgeleverd door het organisme van de sociale
zekerheid waarbij hij aangesloten is en waaruit blijkt dat hij zijn verplichtingen nagekomen is m.b.t. de betaling
der bijdragen van de sociale zekerheid, overeenkomstig de Belgische wetgeving of deze van het land waar hij
gevestigd is.
- Een recent "fiscaal attest uitgereikt in het kader van overheidsopdrachten"(< 3 maand) of een verklaring onder
ede of een getuigschrift volgens de voorwaarden die gelden in de lidstaat waarin zij gevestigd zijn.
- Een recent attest van niet-faillissement bij de Kamer Van Koophandel (<3maand) of een verklaring onder ede
of een getuigschrift volgens de voorwaarden die gelden in de lidstaat waarin zij gevestigd zijn.
- Een recent uittreksel uit het strafregister (<3maand) of, bij ontbreken daarvan, een gelijkwaardig document
afgegeven door een gerechtelijke of overheidsinstantie in het land van oorsprong of herkomst.
- Een verklaring op erewoord (in bijlage van deze publicatie).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- De kandidaat dient in het jaar 2016 een omzet gehaald te hebben van minstens 10 miljoen Euro in het domein van Security & Safety activiteiten;
- De economische en financiële capaciteit van de kandiderende bedrijven zal gecontroleerd worden door een D&B evaluatie (Dun & Bradtstreet) en zijn ratio's. Elke kandidat kan het rapport gratis bekomen bij Dun &
Bradstreet. De economische en financiële betrouwbaarheid van de kandidaat moet gegarandeerd worden door
een Dun & Bradstreet index kleiner dan of gelijk aan 2. Indien er voor een kandidaat geen Dun & Bradstreet rapport bestaat, kan een gelijkwaardig alternatief voorgesteld worden.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Beschikken op ten laatste 01/03/2018 over een vergunning FOD Binnenlandse Zaken (lijst IBZ directie Private veiligheid)
- Erkenning attest : klasse 5, een kopij van een document leveren dat aantoont dat de inschrijver over een gecertificeerd
kwaliteitsbeheersysteem beschikt dat gebaseerd is op Europese normen (ISO9001 of gelijkwaardig).
- De kandidaat moet over voldoende capaciteit en competenties beschikken om de gevraagde vereisten van deze opdracht te kunnen realiseren. Hij dient dit in zijn kandidatuur aan te tonen aan de hand van drie gelijkaardige projecten, gerealiseerd na 2010 bij andere klanten. De kandidaat zal per project een beschrijving geven van maximum 2 bladzijden voor de prestaties die gerealiseerd werden met betrekking tot installaties.
- Twee van deze projecten moeten elk minstens drie van de vier technologiën omvatten (CCTV, Inbraakdetectie, toegangscontrole en branddetectie) en er moeten minstens 5000 detectiepunten per project geïntegreerd zijn. Bij het derde project moet de vier technologieën geïntegreerd zijn waarbij de detectiepunten (minstens 20.000) verspreid zijn over een grondgebied van minstens 25.000km².
- Voor het correctieve onderhoud moet de kandidaat en al hun eventuele onderaannemers over 7d/7 24u/24 NL en FR een permanentie en helpdesk beschikken die toelaat onmiddellijk ter plaatse te kunnen tussenkomen om het probleem op te lossen;
Bovenstaande gegevens moeten beschreven én bewezen worden in de ingediende kandidatuur.
- Indien de kandidaat niet de fabrikant is van de voorgestelde technische oplossing, zal hij een ondertekende verklaring van de fabrikant bezorgen die waarborgt dat hij/zij officiëel partner(s) is/zijn van de betrokken kandidaat en dit voor de totale duur van de lopende opdracht.
De kandidaat zal een door hemzelf, evenals door zijn onderaannemers en partners ondertekende verklaring bezorgen, die waarborgt dat de voorgestelde systemen van een technische ondersteuning kunnen genieten gedurende een looptijd de totale duur van de lopende opdracht.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 31/07/2017-12:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
31/07/2017-12:00
Het lastenboek wordt pas toegestuurd na een positieve evaluatie van de kandidatuur. Gelieve uw kandidatuur
zowel elektronisch (via e-mail), als op papier (2 exemplaren) te bezorgen.
De datum onder punt IV.3.3) is niet van toepassing.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017