AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Infrabel nv - Procurement, afdeling I-FBA.51
Marcelbroodthaers 2 , BE-1060 Brussel
Contact: DRUEZ David
Tel: +32 25263599 E-mail: david.druez@infrabel.be
Internet adres(sen): www.infrabel.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamcontract voor de levering en installatie van een camerabewakingssysteem (6 jaar) en het onderhoud (10 jaar) ervan voor de security noden van Infrabel.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering van de goederen: Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Dit project (raamcontract) omvat:
- Studie, levering en installatie van een camerabewakingssysteem voor de strategische en kritische infrastructuur en gebouwen bij Infrabel voor een periode van 6 jaar;
- De vervanging van verouderde camerabewakingsinstallaties (camera's en servers) bij Infrabel;
- Het leveren, installeren en ondersteunen van de nodige beheersplatformen voor deze installaties alsook de ontwikkelingen die nodig zijn om met andere platformen te kunnen communiceren;
- De opleidingen voor de gebruikers van het camerabewakingssysteem evenals voor het technisch intern personeel van I-ICT voor het beheer en de configuratie van het systeem;
- Het jaarlijks preventief en correctief onderhoud van deze installaties alsook het onderhoud van de geleverde software en interfaces gedurende een periode van 10 jaar (correctief onderhoud van bij het begin van het contract en preventief onderhoud vanaf 1 jaar na installatiedatum).
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Iedere inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een verklaring op erewoord naar behoren ondertekend en gedateerd door een wettige vertegenwoordiger van het bedrijf (er moet een document worden ingediend dat de ondertekeningsbevoegdheid van deze persoon aantoont), waarin hij bevestigt dat hij zich niet in één van de gevallen bevindt opgesomd in art. 66 tot en met art 69 van het KB van 16 Juli 2012. De Aanbestedende Overheid kan, in welk stadium van de procedure ook, nagaan of de Inschrijver zich niet bevindt in één van de uitsluitingsgevallen voorzien in art. 66 tot en met art 69 van het KB van 16 Juli 2012. Conform art 13 van het KB van 14 januari 2013 is het de opdrachtnemer verboden het geheel of een gedeelte van de opdracht toe te vertrouwen aan een aannemer, leverancier of dienstverlener die zich in een van de gevallen bevindt bedoeld onder art 66.
De inschrijver dient bij zijn aanvraag tot deelneming een attest in waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan de vereisten inzake de betaling aan de bijdragen voor de sociale zekerheid. Het attest heeft betrekking op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming.
De kandidaat of inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming, een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming.
Concreet vragen we de volgende attesten :
- Het recentste attest (met droogstempel) laten geworden, afgeleverd door het organisme van de sociale zekerheid waarbij hij aangesloten is en waaruit blijkt dat hij zijn verplichtingen nagekomen is m.b.t. de betaling der bijdragen van de sociale zekerheid, overeenkomstig de Belgische wetgeving of deze van het land waar hij gevestigd is.
- Een recent "fiscaal attest uitgereikt in het kader van overheidsopdrachten"(< 3 maand) of een verklaring onder ede of een getuigschrift volgens de voorwaarden die gelden in de lidstaat waarin zij gevestigd zijn.
- Een recent attest van niet-faillissement bij de Kamer Van Koophandel (<3maand) of een verklaring onder ede of een getuigschrift volgens de voorwaarden die gelden in de lidstaat waarin zij gevestigd zijn.
- Een recent uittreksel uit het strafregister (<3maand) of, bij ontbreken daarvan, een gelijkwaardig document afgegeven door een gerechtelijke of overheidsinstantie in het land van oorsprong of herkomst.
- Een verklaring op erewoord (in annex van deze publicatie).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- De kandidaat dient in het jaar 2016 een omzet gehaald te hebben van minstens 10 miljoen Euro in het domein van Security & Safety activiteiten;
- De economische en financiële capaciteit van de kandiderende bedrijven zal gecontroleerd worden door een
D&B evaluatie (Dun & Bradtstreet) en zijn ratio's. Elke kandidat kan het rapport gratis bekomen bij Dun &
Bradstreet. De economische en financiële betrouwbaarheid van de kandidaat moet gegarandeerd worden door
een Dun & Bradstreet index kleiner dan of gelijk aan 2. Indien er voor een kandidaat geen Dun & Bradstreet
rapport bestaat, kan een gelijkwaardig alternatief voorgesteld worden.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Beschikken op ten laatste 01/03/2018 over een vergunning FOD Binnenlandse Zaken (lijst IBZ directie Private veiligheid)
- Erkenning attest : klasse 5, een kopij van een document leveren dat aantoont dat de inschrijver over een gecertificeerd kwaliteitsbeheersysteem beschikt dat gebaseerd is op Europese normen (ISO9001 of gelijkwaardig).
- De kandidaat moet over voldoende capaciteit en competenties beschikken om de gevraagde vereisten van deze opdracht te kunnen realiseren. Hij dient dit in zijn kandidatuur aan te tonen aan de hand van drie gelijkaardige projecten, gerealiseerd na 2010 bij andere klanten. De kandidaat zal per project een beschrijving geven van maximum 2 bladzijden voor de prestaties die gerealiseerd werden met betrekking tot installaties die ten minste 250 camera's tellen. Bij minstens één van de drie voorgestelde projecten zullen de uitrustingen verspreid zijn over minstens een oppervlakte van 25.000km². De omschrijving per referentie omvat minstens:
o De benaming van het project en zijn administratieve referenties;
o De naam van de klant, de projectverantwoordelijke en zijn contactgegevens ;
o Het adres van de site(s);
o Een korte beschrijving van de installatie en van de voornaamste componenten;
o De types van de geïnstalleerde camera's en servers;
o Het aantal geplaatste camera's en servers;
o De periode waarin de werken werden uitgevoerd.
- Voor het correctieve onderhoud moet de kandidaat en al hun eventuele onderaannemers over 7d/7 24u/24 NL en FR een permanentie en helpdesk beschikken die toelaat onmiddellijk ter plaatse te kunnen tussenkomen om het probleem op te lossen;
Bovenstaande gegevens moeten beschreven én bewezen worden in de ingediende kandidatuur.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 31/07/2017-12:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
31/07/2017-12:00
Het lastenboek wordt pas toegestuurd na een positieve evaluatie van de kandidatuur. Gelieve uw kandidatuur
zowel elektronisch (via e-mail), als op papier (2 exemplaren) te bezorgen.
De datum onder punt IV.3.3) is niet van toepassing.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017