Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit

BMB/DGE-DBO/2016.0883 Retrofitting van de openbare verlichting in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
ir Vincianne Lerate, Directeur f.f.
Tel: +32 22041967 Fax: +32 22041503 E-mail: vlerate@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=275192
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BMB/DGE-DBO/2016.0883 Retrofitting van de openbare verlichting in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht heeft als voorwerp:
 De leveringen en werken die nodig zijn om de lantaarns van verlichtingspalen van het type "oude stadslantaarns" uit te rusten met een led lichtbron ter vervanging van de bestaande lichtbron. In het geval dat de lantaarn beschadigd zou zijn: levering van een identieke lantaarn uitgerust met een led lichtbron.
De prestaties zullen prioritair plaatsvinden op een aantal gewestwegen op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, in principe aan de:
 Keizer Karellaan
 Leopold II-laan
 Luxemburgstraat
 Louizalaan
 Brugmannlaan
 ..
Bovenstaande lijst is niet exhaustief en kan tijdens de looptijd van het contract nog worden gewijzigd (verwijdering van een of meer wegen van de lijst of andere wegen die erbij komen) zonder dat de opdrachtnemer hiervoor een vergoeding kan eisen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
De prestaties van onderhavige opdracht maken het voorwerp uit van de meerdere bestelbonnen, die door de aanbestedende overheid worden afgeleverd, afhankelijk van de behoeften en volgens de bepalingen van het bestek, en rekening gehouden met de volgende bepalingen:
 de bestelbon bepaalt het type van uit te voeren prestaties;
 het totaal bedrag van het geheel der prestaties die uitgevoerd worden in het kader van de bestelbonnen die geplaatst worden tijdens de geldigheidsduur is minstens gelijk aan 500.000 ? en mag het bedrag van 1.000.000 ? niet overschrijden;
De hiervoor vermelde bedragen zijn inclusief BTW, maar zonder herziening.
De geldigheidsduur van deze opdracht is vastgesteld op 3 jaar. Deze geldigheidstermijn is de periode gedurende dewelke de aanbestedende overheid bestelbonnen (bestelbrieven) kan afleveren.
Vanaf de 13de kalendermaand van de geldigheidsduur van de opdracht heeft de aanbestedende overheid het recht, mits een vooropzeg van ten minste 15 kalenderdagen, de opdracht op ieder ogenblik te beëindigen.
De aanbestedende overheid heeft het recht het contract één of meerdere malen te verlengen zonder dat de verlenging of de som van de verlengingen 1 kalenderjaar mag overschrijden, indien het minimumbedrag hierboven vermeld, niet werd bereikt tijdens de geldigheidstermijn van de opdracht of indien het vastgelegde bedrag niet werd opgebruikt.
Elke verlenging wordt aan de opdrachtnemer betekend ten minste 15 (vijftien) kalenderdagen voor het verstrijken van de geldigheidstermijn van de opdracht.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
 Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
 Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn belastingen.
De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid.
Art. 61 tot 66: Toegangsrecht
Impliciete verklaring op erewoord
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 5° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 62, § 1 van het K.B. van 15 juli 2011 een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij aan zijn sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 62, § 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 6° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de niet-Belgische inschrijver een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), vraagt zij de betrokken inschrijver om haar zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Indien de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke deelnemer individueel bewijzen dat hij niet in een toestand van uitsluiting bevindt zoals bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011. De uitsluiting van één van de deelnemers maakt de offerte van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de omzet van de bedrijfsactiviteit (minimum 500.000 ? per jaar) die het voorwerp uitmaakt van de opdracht, over de drie laatste beschikbare boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Art .71, 2°
Een verklaring die de technici of technische diensten vermeldt, die al dan niet deel uitmaken van het bedrijf, en die ter beschikking staan van de opdrachtnemer voor de uitvoering van de opdracht.
De opdrachtnemer moet bekwaam zijn voor de plaatsing van nieuwe uitrustingen, hij zal ondermeer beschikken over de nodige bekwaamheden en kwalificaties:
 Het personeel dat tussenkomt moet minstens in het bezit zijn van het getuigschrift van elektricien-monteur.
 Het omkaderingspersoneel moet minstens samengesteld zijn uit 1 persoon met een bachelor diploma.
De CV's en de bewijzen van de diploma's, opleidingen en certificaties moeten aan de offerte toegevoegd worden.
Art. 71, 3°
Een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht en die gelijkaardig zijn aan deze die het voorwerp uitmaken van de opdracht (plaatsen van uitrustingen van het type LED op wegen), met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De leveringen worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of in geval van leveringen voor een particuliere afnemer door attesten van de afnemer of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de leverancier.
Art. 71, 4°
De inschrijver voegt een verklaring toe die het materiaal en de technische uitrusting vermeldt waarover hij beschikt of zal beschikken met betrekking tot de prestaties die in dit bestek zijn opgenomen.
 De opdrachtnemer moet beschikken over de meet- en ijkinstrumenten voor de uitrustingen.
 De opdrachtnemer moet beschikken over voertuigen die conform zijn met de reglementering en de wetgeving.
 De opdrachtnemer moet beschikken over bebakening- en signalisatiemateriaal conform met het ordonnantie van 3 juli 2008.
Art. 77
De inschrijver beschrijft de maatregelen die hij neemt om de kwaliteit van zijn prestaties en zijn organisaties te verzekeren door de certificaten, opgesteld door onafhankelijke instellingen, bij te voegen, die aantonen dat de dienstverlener in overeenstemming is met bepaalde kwaliteitsnormen (systemen van kwaliteitsgaranties gebaseerd op de Europese normen EN ISO 9001: 2000 en gecertificeerd door instellingen in overeenstemming met de Europese normen EN 45.000). De inschrijver moet bovendien een exemplaar toevoegen van het document dat door zijn firma is opgesteld betreffende de kwaliteitscontrole en de specifieke procedures ter zake die hij wenst toe te passen in het kader van deze opdracht.
De eisen inzake financiële en technische draagkracht mogen door één of meerdere deelgenoten voor de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid worden aangetoond.
Indien het een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid betreft, voegt de inschrijver bij zijn dossier de verenigingsovereenkomst gesloten tussen de verschillende leden van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid. Deze overeenkomst moet een hoofdelijke aansprakelijkheid tussen de deelgenoten en de aanwijzing van een mandataris die de vereniging vertegenwoordigt inhouden.
Mocht de inschrijver in dit stadium wensen beroep te doen op de diensten van een onderaannemer waarvan hij meent dat de referenties en competenties nuttig zijn om zijn kandidaatstelling te rechtvaardigen, voegt hij een geldig ondertekende verklaring van de onderaannemer bij, waarin laatstgenoemde zich ertoe verbindt actief deel te nemen aan de uitvoering van onderhavige opdracht, ingeval deze wordt toegewezen aan de inschrijver voor wie hij als onderaannemer werkt.
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 17/08/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 24/08/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 24/08/2017 - 11:00
Plaats: 5de verdieping, zaal 5.351 ten overstaan van de heer ir. R. VAN OPHEM, Directeur, te 1035 Brussel, CCN-gebouw, Vooruitgangstraat 80, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Administratieve Ondersteuning.
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare opening
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA