AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Projecten en Werken inzake Weginrichtingen
ir Eric Monami-Michaux
Tel: +32 22042224 Fax: +32 22041540 E-mail: emonami@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=275716
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BMB/DPT-DPW/2017.1111: Opdracht van bestellingen voor herinrichtingswerken voor de aanleg van fietspaden op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, in het bijzonder op de Kleine Ring: van de Fonsnylaan tot aan het Louizaplein (niet inbegrepen), van de Naamse Poort tot het Madouplein, van het Madouplein tot aan het Queteletplein, van het Queteletplein tot aan de Ginestestraat, van de Albert II-laan tot het Ijzerplein
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brussels Hoofstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Opdracht van bestellingen voor herinrichtingswerken voor de aanleg van fietspaden op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, in het bijzonder op de Kleine Ring: van de Fonsnylaan tot aan het Louizaplein (niet inbegrepen), van de Naamse Poort tot het Madouplein, van het Madouplein tot aan het Queteletplein, van het Queteletplein tot aan de Ginestestraat, van de Albert II-laan tot het Ijzerplein
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Onderhavige opdracht is het voorwerp van meerdere bestellingen die door de
aanbestedende overheid worden afgeleverd naargelang de behoeften en volgens de
bepalingen van dit bestek. Elke bestelbrief bepaalt de werken uit te voeren volgens de voorschriften van het bestek.
Door de goedkeuring van de offerte verbindt de aanbestedende overheid zich ertoe,
gedurende de geldigheidstermijn van de opdracht, bestellingen te plaatsen waarvan het
totale bedrag, minstens 2.400.000,00 ?, incl. BTW, bedraagt en niet hoger is dan
7.600.000,00 ?, incl. BTW, herzieningen niet inbegrepen.
De geldigheidstermijn bedraagt één kalenderjaar.
Overeenkomstig artikel 26, § 1, 2°, b) van de wet overheidsopdrachten en bepaalde
opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten van 15 juni 2006, zoals gewijzigd, behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor om, tot tweemaal toe, gelijkaardige werken te herhalen, conform het oorspronkelijke ontwerp.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 58 tot 60: Algemene bepalingen
1. De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale
databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale
informaticatoepassing «DIGIFLOW»), de volgende inlichtingen of documenten
verzamelen:
· Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de
Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van
betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
· Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn
belastingen,
- het bewijs dat hij erkend is als aannemer van werken overeenkomstig wat hierna
bepaald wordt onder de «artikelen 67 tot 69: kwalitatieve selectie».
2. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien
hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde
aanbestedende overheid.
Art. 61 tot 66: Toegangsrecht
Impliciete verklaring op erewoord:
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van
de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 5° van het K.B.
van 15 juli 2011, dient de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese
Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 62, § 1 van het K.B. van 15
juli 2011 een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit
blijkt dat hij aan zijn sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 62, § 2 van het
K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 6° van het K.B.
van 15 juli 2011, dient de niet-Belgische inschrijver een attest in te dienen afgeleverd door de
bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn
belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord
in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval
dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische
weg (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), vraagt zij de betrokken inschrijver om
haar zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Indien de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op
erewoord, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming
van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en
onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst
gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke
deelnemer individueel bewijzen dat hij niet in een toestand van uitsluiting bevindt zoals
bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011. De uitsluiting van één van de
deelnemers maakt de offerte van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver moet voldoen aan de kwalitatieve selectievoorwaarden die bevestigd worden
door de volgende documenten die bij de offerte worden gevoegd:
· hetzij het bewijs van zijn erkenning als aannemer van werken voor de uitvoering van
werken van categorie C en van de klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte
(klasse 8 volgens de raming van de aanbestedende overheid);
· hetzij het bewijs van een gelijkwaardige erkenning voortvloeiend uit zijn inschrijving op
een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese
Gemeenschappen alsook uit eventuele aanvullende bescheiden;
· hetzij de nodige alternatieve bewijsstukken overeenkomstig artikel 3, §1, 2° van de wet
van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, zoals
gewijzigd (cf. artikel 1 van het ministerieel besluit van 27 september 1991);
De niet-Belgische inschrijvers dienen de documenten waaruit blijkt dat ze voldoen aan
voornoemde kwalitatieve selectievoorwaarden bij hun offerte te voegen.
Een inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de
juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval, toont hij de aanbestedende
overheid dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke
middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de inschrijver
dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Op deze entiteiten is artikel 61 van het K.B.
van 15 juli 2011 toepasselijk.
Een inschrijver kan zich niet beroepen op de draagkracht van andere entiteiten wanneer aan
deze laatste het toegangsrecht is ontzegd op grond van artikel 21 van de wet van 15 juni 2006.
Klasse: Klasse 8 : meer dan 5.330.000 EUR, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 26/07/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
03/08/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
03/08/2017 - 11:00
Plaats: CCN-gebouw, zaal 5.351, Vooruitgangstraat 80, 1035 Brussel, Directie Administratieve Ondersteuning van het Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit.
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare opening
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017