AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Sint-Joost-ten-Node
Sterrenkundenlaan 13, BE-1210 Sint-Joost-ten-Node
Contact: De heer Sergio Vallier
Tel: +32 22202752 Fax: +32 22202672 E-mail: svallierpeeters@stjosse.irisnet.be
Internet adres(sen): www.stjosse.irisnet.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Bouw van een Huis van Culturen en Sociale Cohesie en van drie sociale woningen.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Op de site "Huizenblok Scailquin".
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De Aanbestedende overheid wenst de oprichting van een Huis van Culturen en Sociale Cohesie op basis van een vastgoedoperatie op twee bebouwde percelen gelegen binnen een stedelijk huizenblok hier genaamd « Huizenblok Scailquin ».
Deze percelen zijn de volgende :
1)De voormalige bioscoop Marignan gelegen Leuvensesteenweg 33.
2)Het gebouw gelegen Scailquinstraat 36-38.
Het voorwerp van de opdracht strekt tot de aanduiding van een algemene onderneming voor werken die zal belast zijn met de uitvoering van alle werken beschreven in dit Bijzonder Bestek op basis van de technische studies (stabiliteit, speciale technieken, energieprestaties, akoestiek, verlichting, scenografie, horeca, coördinatie veiligheid gezondheid, werken van asbestverwijdering, effectenverslag enz.) van de pluridisciplinaire groepering (Projectontwerper) samengesteld uit volgende studiebureau's :
-Architecten : bvba Manger Nielsen Architects - Visscher & Vincentelli
-Stabiliteit : NEY & Partners nv
-ST & EPG : bvba Detang Engineering
-CVG : bvba COSEAS
-Akoestiek : bvba ATS
De werken beogen de volledige afbraak van het gebouw gelegen Scailquinstraat 36-38 en de bouw op diezelfde plaats van een nieuw geheel volgens de plannen en studies van de Projectontwerper.
De werken betreffen tevens de verbouwing, renovatie en bewaring van het gebouw gelegen Leuvensesteenweg 33 - Voormalige bioscoop Marignan.
De hierboven beschreven werken zullen moeten worden gerealiseerd volgens een duurzame en milieuvriendelijke globale visie.
Deze operatie zal integraal en gelijktijdig moeten worden uitgevoerd en dient te omvatten :
1)Een polyvalente voorstellingszaal en haar bijgebouwen (toneeltechniek, coulissen, loges, opslag decors, regie, enz.) ;
2)Multifunctionele zalen / lokalen voor verenigingen ;
3)Een Cafetaria ;
4)Een restaurant pédagogique et d'insertion socio-professionnelle en bijgebouwen ;
5)Drie sociale woningen.
Alle nieuwe bouwwerken dienen te beantwoorden aan de passieve standaard terwijl de renovaties dienen te beantwoorden aan de zeer lage energie standaard.
Wat bodemvervuiling betreft, worden de betreffende percelen opgenomen in categorie 0.
Uitvoeringsfase.
De uitvoeringsfase van de werken wordt gerealiseerd door de aannemer op basis van het uitvoeringsdossier opgesteld door de Projectontwerper, en dit in perfecte samenwerking met de Architecten en studiebureau's.
Van bij het begin van de werken zal een wekelijkse vergadering worden georganiseerd op de site. De verslagen van deze vergadering zijn ten laste van de Architect die deze ter goedkeuring zal moeten doorzenden naar alle betrokken partijen.
De aannemer die belast zal zijn met de werken dient alle voorbereidingen te treffen die nodig zijn voor de start van de werf vanaf de ontvangst van de gunningsbrief waarin de begindatum van de werken wordt aangegeven.
Bodemonderzoeken
Van bij aanvang van de werken en na afbraak van het gebouw gelegen Scailquinstraat, zal de aannemer spoedig moeten overgaan tot de bodemonderzoeken waarvan de kosten vooraf worden inbegrepen in zijn offerte. Indien de studie niet inbegrepen is in zijn offerte, dan dient de inschrijver deze ten zijner laste te nemen. In geen enkel geval kunnen de werken worden verdergezet indien deze studies niet werden uitgevoerd en de resultaten werden verzonden naar de verschillende partijen. De bodemonderzoeken zullen worden beschreven en opgevolgd door het studiebureau Stabiliteit.
Bodemreiniging
Vóór alle werken zal er spoedig een verkennend bodemonderzoek moeten worden uitgevoerd door de aannemer na akkoord van de Bouwmeester. Deze studie is inbegrepen in de offerte van de inschrijver, in tegengesteld geval zal dit te zijner laste zijn. Indien de analyses een bodemreiniging inhouden, neemt de aannemer deze ten zijner laste. De kosten voor de analyses en de werken van bodemreiniging zullen worden voorzien in de offerte.
Asbestverwijdering
De aannemer zal in zijn offerte de uitvoering moeten voorzien van de werken met betrekking tot de asbestverwijdering van de zones bedoeld door de inventaris. De werken van asbestverwijdering dienen plaats te vinden vóór het begin van de demontage- en/of afbraakwerken in het betreffende gebouw.
Van vóór de aanvang van de werken dient de aannemer aan de Veiligheids- en gezondheidscoördinator alle nodige documenten door te zenden waarmee deze zijn Bijzonder Veiligheids-en gezondheidsplan (BVGP) kan opstellen. Hiervoor dient de aannemer assistentie te bieden aan de Veiligheids- en gezondheidscoördinator door hem alle aanwijzingen mee te delen die deze laatste hem vraagt om zijn studie te voltooien.
De opdrachtnemer verbindt zich ertoe om de regels van de deontologie en van het beroepsgeheim te respecteren voor wat betreft de verworven informatie voor de noden van de opdracht of toevalligerwijze, in de loop van de uitvoering van de opdracht.
In alle omstandigheden waakt hij erover om geen enkele handeling te vervullen die de belangen kunnen aantasten van de aanbestedende overheid. De opdrachtnemer informeert zijn aangestelden en de onderaannemers over deze verplichting en zorgt ervoor dat zij deze respecteren.
De opdrachtnemer is ertoe gehouden om alle regels van de kunst van zijn beroep en zijn relevante ervaring in de praktijk te brengen, zodat hij de problemen die zich stellen zo goed mogelijk oplost. Hij is gehouden aan een resultaatverplichting.
Hij is er tevens toe gehouden om de termijnen opgelegd voor deze opdracht te respecteren alsook de instructies die hij heeft ontvangen van de projectontwerpers.
De aandacht van de opdrachtnemer wordt gevestigd op het definitieve karakter van zijn verbintenis ten opzichte van de Gemeente Sint-Joost-ten-Node voor wat betreft de eigenschappen van dit project, de structuur van de bouw en op het belang van de voorgelegde documenten.
Tijdens de duur van de werken zal de aannemer regelmatig overgaan tot de reiniging van de werf, doorgangswegen inbegrepen en dient hij onmiddellijk de richtlijnen van de Veiligheids- en gezondheidscoördinator uit te voeren.
Vanaf het begin van de werf en gedurende de hele uitvoering van de werken is de aannemer verantwoordelijk voor de veiligheid op en rond de werf. De onderneming belast met de uitvoering van de werken dient vóór de aanvang van de werken een ABR-verzekering af te sluiten om alle schade te dekken die kan ontstaan tijdens de duur van de werken.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijke reorganisatie heeft bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
- geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, geen procedure van vereffening of van gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem en niet het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
Daarnaast zal de aanbestedende overheid zich ervan verzekeren dat de inschrijver:
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- zich niet in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen opvorderbaar in het kader van de kwalitatieve selectie.
*In toepassing van artikelen 62 en 63 van het KB van 15 juli 2011 dient de inschrijver bij zijn offerte een attest te voegen afgeleverd door de bevoegde overheid waarin wordt bevestigd dat de inschrijver in regel is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen (RSZ), tot en met het voorlaatste kalenderkwartaal dat afgelopen is ten opzichte van de uiterste ontvangstdatum van de aanvragen tot deelname of van ontvangst van de offertes, overeenkomstig de bepalingen van de Belgische wet of van die van het land waar de werknemers gevestigd zijn.
* In navolging van artikel 60 tot 63 van het KB van 15 juli 2011, dient belgische inschrijver geen RSZ attest et geen attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beropmastige fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
*De inschrijver dient te bewijzen dat hij gedurende de laatste 5 jaar tenminste één volledige polyvalente voorstellingszaal. De zaal die wordt voorgesteld als referentie zal minimum een demonteerbaar en regelbaar podium moeten bevatten, het podiummateriaal, mobiele stoelen, minimum 300 zitplaatsen en een volume dat minstens gelijk is aan dant van de zaal beoogd in dit dossier.
De voorgestelde referentie zal worden vervolledigd door :
a)een verklarende nota met zeer precieze detaillering van de uitgevoerde toneeltechnieken alsook de technische referenties van het gebruikte decormateriaal, van de mobiele stoelen en van het regelbare podium ;
b)een attest van goede uitvoering afgeleverd door de Bouwmeester.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 7
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 80
Criterium 2: Verbetering van de uitvoeringstermijn, verantwoord door een planning en een schriftelijke verklarende nota., Weging: 10
Criterium 3: Materiaal scenografie voorgesteld in de offerte., Weging: 5
Criterium 4: Methodologie van milieubeheer. , Weging: 5
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 15/9/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
18/9/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
18/9/2017 - 11:00
Plaats: Gemeentehuis, Gemeenteraadszaal, 1ste vedieping
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 21/6/2017