Sibelga

Sibelga - Efficiënt gebruik van elektriciteit en/of gas


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Sibelga
Werkuizenkaai 16, BE-1000 Brussels
Contact: Pieck Sofie
Tel: +32 22743898 E-mail: public_procurement@sibelga.be
Internet adres(sen): www.sibelga.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Sibelga - Efficiënt gebruik van elektriciteit en/of gas
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Sibelga -de uitvoering van werken om de energiebehoeften (elektriciteit en/of gas) van een site van de Begunstigde Aanbestedende Overheid te verminderen.
De werken zijn gestructureerd rond drie sites:
 Renovatie van de stookplaats en plaatsing van thermische zonnepanelen van het gebouw van de "Voirie" van Etterbeek
 Plaatsing van thermische zonnepanelen aan het gemeentelijk stadion van Etterbeek
 Renovatie van de stookruimte van de Crèche Ronde Fleurie in Evere
De technische beschrijving van de werken is opgenomen de Technische Bestekken hieronder:
G_ATVOIE _STADE : Algemeen Technisch Lastenboek Etterbeek Voirie & Stadion 08.06.2017
T_ATVOIE _Z : Bijzonder technisch Lastenboek Etterbeek Voirie-Zonthermische installatie 01.06.2017
T_ ATVOIE _V : Bijzonder technisch Lastenboek Etterbeek Voirie-Lot HVAC 08.06.2017
T_ ATVOIE _RV : Ontwerpnota regeling Project Voirie Etterbeek 15/06/2017
T_ATVOIE _RZ : Voirie Etterbeek -Nota thermische zonneregeling
M_ ATVOIE _V : E 06220_M04050_SIB_Etterbeek Voirie_verwarming_Meetstaat_B_20170608
M_ ATVOIE _Z : Zonthermische installatie-Meetstaat-08/06/2017
P-ATVOIE-Grondplan : Hydraulisch schema -REV A -01/06/2017
P_ATVOIE_HSC _Hoofdstookplaats: Hydraulisch schema -REV A -01/06/2017
P_ATVOIE_HSC _Onderstation D: Hydraulisch schema -REV A -01/06/2017
ATVOIE-Asbest: asbestverslag inventaris
T_SATDE_Z : Bijzonder technisch lastenboek Stadion van Etterbeek, Etterbeek Zonthermische installatie 01.06.2017
M_STADE_Z: Stadion van Etterbeek-Zonthermische installatie-08/06/2017
T- STADE -RZ : Stadion van Etterbeek -Nota thermische zonneregeling
T_RdFI_V : Bestek-Technische voorschriften Renovatie Stookruimte en sanitair warmwater IndB-06/06/2017
P_RdFI-P SCH: PRINCIPESCHEMA 29/05/2017
P_RdFI-BS: Ligging stookruimte Bestaande situatie Ind A-29/05/2017
P_RdFI-NS : Ligging stookruimte Nieuw situatie Ind A-29/05/2017
en zijn ter beschikking met het bestek
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 260000.00 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Cfr. Bestek
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Cfr. Bestek
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Cfr. Bestek
Cfr. Bestek
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 10/07/2017 - 11:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 16/08/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
1. Om ontvankelijk te zijn, is het noodzakelijk dat de deelnemingsaanvragen UITSLUITEND ingevuld worden
volgens het model van het bestek van de Aanbestedende Overheid. Dit bestek kan worden aangevraagd bij:
Sofie Pieck, of via e-mail: public_procurement@sibelga.be, of via fax op het nummer +32.2.274.32.68.
1.1.4 UITSLUITINGSCRITERIA
Kan worden uitgesloten van deelneming aan de opdracht, iedere Inschrijver die in welke fase van de aanbestedingsprocedure ook:
- In staat van faillissement, vereffening of gerechtelijke reorganisatie verkeert, zijn werkzaamheden
heeft gestaakt of zich in een vergelijkbare toestand bevindt als gevolg van een gelijkaardige
procedure krachtens andere nationale wet- en regelgeving of die van het land waarin hij is
gevestigd ;
- Aangifte heeft gedaan van faillissement of voor wie een procedure van vereffening of van
gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure
krachtens andere nationale wet- en regelgeving of die van het land waarin hij is gevestigd;
- Bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn
professionele integriteit aantast;
- Op professioneel gebied een grove fout heeft begaan, vastgesteld op welke wijze ook die de
Aanbestedende Overheid kan rechtvaardigen;
- Niet in orde is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen,
overeenkomstig de wet- en regelgeving van het land waarin hij is gevestigd;
- Niet in orde is met de betaling van zijn belastingen en taksen overeenkomstig de Belgische
wetgeving of die van het land waarin hij is gevestigd;
- Zich bij het verstrekken van de gevraagde inlichtingen in ernstige mate schuldig heeft gemaakt aan
valse verklaringen of deze inlichtingen niet heeft verstrekt;
- Niet in staat is te bewijzen dat hij voldoet aan de bepalingen van de wet van 20 maart 1991
houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken.
- Niet in staat is te bewijzen dat hij beschikt over minimum attest voor een klasse 3 , categorie D en subcategorie D16 en D17;
- Niet in staat is te bewijzen dat hij beschikt over het kwaliteitslabel CERGA;
- Niet in staat is te bewijzen dat hij beschik over het RESCERT certificaat;
Geen of geen volledige documenten heeft ingediend met betrekking tot de veiligheid
De Inschrijver dient als bijlage bij zijn Offerte de attesten toe te voegen die de Aanbestedende Overheid toelaten om:
- Zich ervan te vergewissen dat de Inschrijver zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt, bedoeld in artikel 66 van het Koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende de plaatsing van
overheidsopdrachten in de klassieke sectoren;
- Zich ervan te vergewissen dat de Inschrijver de nodige economische en financiële draagkracht en
technische capaciteit heeft om aan de opdracht deel te nemen overeenkomstig de artikels 72 en 73
van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in de klassieke sectoren.
De Aanbestedende Overheid behoudt zich het recht voor zich in geval van twijfel over de persoonlijke situatie van een Inschrijver, tot de bevoegde Belgische of buitenlandse autoriteiten te wenden om de inlichtingen te verkrijgen die zij nodig acht en meer in het bijzonder om, in welk stadium van de procedure ook, na te gaan of de Inschrijver zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bevindt, bedoeld in artikel 61 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende de plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, met name criminele organisatie, corruptie, fraude, witwassen van kapitaal.
Indien de hieronder beschreven attesten ontbreken of ongeldig zijn (met name wat de datums betreft), zal de Inschrijver worden uitgesloten.
1.1.4.1 Attest van niet-faillissement
Het bewijs dat de Inschrijver niet in staat van faillissement, vereffening of gerechtelijke reorganisatie verkeert, zijn werkzaamheden niet heeft gestaakt of een preventief akkoord heeft verkregen, niet geschorst is in de uitoefening van zijn handelsactiviteiten of zich in een vergelijkbare toestand bevindt als gevolg van een gelijkaardige procedure krachtens de nationale wet- en regelgeving, kan worden geleverd door middel van een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of administratieve instantie van het land van oorsprong of herkomst, waaruit blijkt dat aan deze vereisten is voldaan. Dit document moet dateren van maximaal 6 maanden voorafgaand aan de uiterste datum van indiening van de Offerte.
[] Bijlage 3.1.1.1
1.1.4.2 Attest van betaling van de beroepsmatige fiscale verplichtingen
Attest waaruit blijkt dat de Inschrijver in orde is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van zijn belastingen en taksen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waarin hij is gevestigd. Dit attest moet betrekking hebben op de laatste afgelopen fiscale periode voorafgaand aan de uiterste datum van indiening van de Offerte.
[] Bijlage 3.1.1.2
1.1.4.3 Attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen
Attest waaruit blijkt dat de Inschrijver in orde is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de wet- en regelgeving van het land waarin hij is gevestigd.
Dit attest moet betrekking hebben op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal voorafgaand aan de uiterste datum van indiening van de Offerte.
[] Bijlage 3.1.1.3
1.1.4.4 ATTEST VAN ERKENNING VAN AANNEMER VAN WERKEN
Erkenning uitgereikt door de FOD Economie als bewijs dat de Kandidaat in het kader van deze opdracht over de vereiste erkenning beschikt of dat hij bij de FOD Economie een erkenningsaanvraag heeft ingediend. Voor deze werken moet dit minimum klasse3 voor categorie D "Algemene aannemingen van bouwwerken en volgende subcategorieën:
 D16 "Sanitaire installaties en verwarmingsinstallaties met gas door middel van individuele toestellen"
EN
 D17 "Centrale verwarming, thermische installaties"
Deze erkenning moet toegekend zijn op de datum van gunning van deze opdracht. Het bewijs van deze erkenning (attest), of bij gebrek daaraan de erkenningsaanvraag, moet bij dit dossier worden gevoegd.
Opmerking met betrekking tot de goedkeuring:
De Aanbestedende Overheid vestigt de aandacht van de Kandidaat op het feit dat de termijn voor het verkrijgen van de goedkeuring bij de bevoegde administratie betrekkelijk lang kan zijn. De Aanbestedende Overheid gelast de kandidaat dan ook dit attest aan te vragen zodra hij dit dossier heeft ontvangen.
[] Bijlage 3.1.1.4
1.1.4.5 Certificaat CERGA
Kwaliteitslabel voor professionele installateurs van aardgas, uitgereikt door de Koninklijke Vereniging van Belgische Gasvaklieden (KVBG).
[] Bijlage3.1.1. 5
1.1.4.6 Certificaat RESCERT
Op de datum van gunning van deze opdracht houder zijn van een RESCERT-certificaat of gelijkwaardig, zoals gedefinieerd in de Europese richtlijn 2009/28/EG van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2009 ter bevordering van het gebruik van energie uit hernieuwbare bronnen en houdende wijziging en intrekking van Richtlijn 2001/77/EG en 2003/30/EG voor de realisatie van thermische zonnepanelen. Het bewijs van deze certificering / kwalificatie, of bij gebrek daaraan het bewijs van de certificeringsaanvraag, moet bij dit dossier worden gevoegd.
De kandidaat voegt de lijst met personeelsleden van de installateur met arbeidsovereenkomst met RESCERT-certificering of gelijkwaardig voor de installatie van fotovoltaïsche panelen en een kopie van het RESCERT-certificaat of gelijkwaardig van deze personen, waarbij dit certificaat in handen moet zijn van minstens twee personeelsleden.
[] Bijlage 3.1.1.6
1.1.4.7 Documenten met betrekking tot de veiligheid
Alle verwachtingen van de Aanbestedende Overheid op het vlak van veiligheid worden beschreven in §7.
De Inschrijver voegt bij zijnOfferte :
Zijn veiligheids en gezondheids plan Bijlage 7.1.3.1[?]
Frequentie en ernstgraad van de voorbije 3 jaren Bijlage 7.1.3.2[?].
1.1.5 KWALITATIEVE SELECTIECRITERIA VAN DE INSCHRIJVERS
Elke Inschrijver die een Offerte heeft ingedriend kan uitgesloten worden indien hij niet aan een van volgende situaties voldoet:
 Geen verzekering « Burgerlijke aansprakelijkheid» afgesloten heeft voor een waarde van minstens ? 1.250.000;
 Geen verzekering «Arbeidsongevallen» afgesloten heeft voor een bedrag van ? 1.000.000;
 Er niet mee instemt om de vertegenwoordigers van de Aanbestedende Overheid de documenten ter beschikking te stellen, die deze laatste noodzakelijk acht om de juistheid van de verstrekte antwoorden te toetsen;
 Geen toegang geeft tot zijn lokalen aan de vertegenwoordigers van de Aanbestedende Overheid;
 Over een kwaliteitszorgsysteem beschikt dat ernstige tekortkomingen vertoont;
 De Europese milieu- en veiligheidsrichtlijnen niet respecteert;
 Het voorwerp uitmaakt van een vaststelling van kwaliteitsgebrek en/of een negatieve beoordeling
door de Aanbestedende Overheid of de BAObij de controle van de aangewende middelen of op basis van eenvroegere beoordeling, en er tot op heden geen enkele corrigerende maatregel is genomen of de genomen maatregelen ontoereikend worden geacht om de goede uitvoering van de opdracht te garanderen;
 Niet beschikt over een grondige ervaring in de domeinen door deze Opdracht gevraagd, zijnde minimaal en maximaal 3 referenties van renovatiewerken in gebouwen gelijkaardig aan deze van deze opdracht die zijn opgeleverd van maximum 6 jaar geleden:
o Minimum 1 referentieproject moet een project beschrijven bij een publieke overheid;
o In geval de Inschrijver een offerte aanbiedt met onderaanneming : Minimum 1 referentieproject waarbij de Inschrijver met de voorgestelde onderaannemer(s) de werken uitvoerde.
 Een omzet heeft van minder dan ? 1.000.000 per jaar en verlieslatende resultaten neerlegde bij de Nationale Bank van België en dit voor de jaren 2014, 2015 en 2016;
 De Inschrijver en de eventuele onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties niet aantoont in staat te zijn omkaderingspersoneel (projectleider, werfleider, veiligheidscoördinator, .) met een vloeiende mondelinge en schriftelijke beheersing van het Nederlands en het Frans ter beschikking van het project te stellen;
Om de Inschrijver toe te laten aan te tonen dat hij aan deze criteria beantwoordt, voegt hij de volgende informatie bij zijn Offerte :
 Bijlage 3.1.2.A [?]:Het attest van de verzekeringsmaatschappij of -makelaar van de Inschrijver
waaruit blijkt dat de Kandidaat voor het jaar 2017 een burgerlijke
aansprakelijkheidsverzekering heeft afgesloten
voor een bedrag van minstens ? 1.250.000 per schadegeval en;
een burgerlijke
aansprakelijkheidsverzekering heeft afgesloten
voor een bedrag van minstens ? 1.250.000 per schadegeval voor 2017;
 Bijlage 3.1.2.B [?]: 3 referenties van max. 6 jaar geleden van opgeleverde gelijkaardige renovatiewerken in gebouwen, de naam, functie in het project en contactgegevens van twee contactpersonen bij de klant, het bedrag van
de contracten en de uitvoeringsperiode. Indien de Aanbestedende Overheid
contact wenst op te nemen met een of meerdere klanten die als referentie zijn
opgegeven, zal de Inschrijver daarvan op de hoogte worden gebracht. Deze
ervaringen dienen gestaafd te worden door een de ondertekening van Bijlage 3.1.2.B door minstens 2 personen bij de klant waarvan 1 persoon deel uitmaakt van het dagelijks bestuur;
 Bijlage 3.1.2.C [?]: Een verklaring betreffende de totale omzet, de omzet voor de activiteit
waarop deze opdracht betrekking heeft, en de winstresultaten zoals neergelegd bij de nationale bank voor de jaren 2014,2015 en 2016.
1.1.6 UITSLUITINGSCRITERIA VERBONDEN MET DE OFFERTE
Enkel offertes die ontvankelijk worden geacht volgens de modaliteiten bepaald in de uitnodiging tot het indienen van een offerte worden beoordeeld.
Zo kan een offerte onontvankelijk worden verklaard en bijgevolg worden verworpen wanneer:
 De Inschrijver, in zijn antwoord op de uitnodiging tot het indienen van een Offerte en in de technische en commerciële betrekkingen, geen gebruik maakt van een van de opgelegde talen (Nederlands - Frans);
 De Offerte niet getekend is door een gevolmachtigde van de Inschrijver;
 Niet alle gevraagde documenten in Bijlage zijn gevoegd of ze niet naar behoren zijn ingevuld en tijdig en in de gewenste vorm teruggestuurd;
 De Inschrijver geen toegang tot zijn lokalen en/of werven geeft aan de vertegenwoordigers van de Aanbestedende Overheid;
 De Inschrijver niet aanvaardt om aan de vertegenwoordigers van de Aanbestedende Overheid de documenten te overhandigen die deze nodig achten om de gegrondheid van de gegeven antwoorden te controleren;
 De Inschrijver respecteert de bepalingen m.b.t. de communicatie over en de vertrouwelijkheid van dit Bestek niet;
 De Inschrijver zich er niet toe verbindt de verplichtingen te respecteren betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk (KB Pesten, OSGW, KB bescherming tegen tabaksrook, .) ;
 De Inschrijver doet beroep op meer dan één niveau van onderaanneming;
 De prijstabellen niet volledig zijn ingevuld;
 De Inschrijver geen bewijs van bezoek heeft ingediend;
 De voorgestelde werken/leveringen zijn niet conform de specificaties opgelegd door de Aanbestedende Overheid ;
 De Inschrijver biedt niet het geheel van de werken van voorliggende opdracht aan;
 De Inschrijver de opgelegde nummering, layout of nomenclatuur niet respecteert in zijn Offerte;
 De Inschrijver kan niet voldoen aan de SLA's vooropgesteld door de Aanbestedende Overheid;
 Het bedrag van de Offerte abnormaal laag is (meer dan 30% lager dan het gemiddelde van de andere prijzen);
 De voorgestelde prijzen 40% hoger zijn dan het gemiddelde van de aangeboden prijzen;
 De medewerkers van de Inschrijver die specifiek worden toegewezen aan de uitvoering van de opdracht het Frans of het Nederlands niet beheersen;
 De voorgestelde werken/leveringen voor de werken niet in overeenstemming zijn met de specificaties opgelegd door de Aanbestedende Overheid;
 De voorgestelde planning de door dit Bestek opgelegde termijnen niet naleeft of niet voldoende gedetailleerd is om de Aanbestedende Overheid in staat te stellen om het realistische karakter ervan te beoordelen;
 De Europese milieu- en veiligheidsrichtlijnen niet worden gerespecteerd.
De referentie SIB17TW1301, van het betrokken dossier moet op elke deelnemingsaanvraag worden vermeld. Een
deelnemingsaanvraag zal niet worden behandeld als het adres van de hoofdzetel en het postadres niet in de
mail of de fax staan.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/06/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA