AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Brussels Instituut voor Milieubeheer
Havenlaan 86C/3000, BE-1000 Brussel
Contact: Mevrouw Olivia Adamski
Tel: +32 27757837 E-mail: oadamski@environnement.brussels
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Ontwerp en bouw van een serre in de Ketelstraat in Anderlecht.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: 62 Ketelstraat 62 Anderlecht
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
1) De ontwerpopdracht, die bestaat uit alle handelingen en prestaties die nodig zijn om het project uit te voeren, uitgezonderd die welke verband houden met de eigenlijke uitvoering van het bouwwerk, omvat in ieder geval:
- een volledige architectuuropdracht, inclusief stabiliteit;
- een coördinatieopdracht inzake veiligheid en gezondheid, gericht op het welzijn van de werknemers tijdens de uitvoering van hun
werk, zowel tijdens de ontwerp- als tijdens de uitvoeringsfase van het bouwwerk.
2) De uitvoering van de opdracht voor werken, d.w.z. de uitvoering van het bouwwerk. Deze opdracht wordt verderop beschreven.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de werknemers gevestigd zijn.
* De Belgische inschrijver dient geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* De studie- of beroepskwalificaties van de aannemer of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de leiding van de werken worden belast.
* Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
Criterium 1: De inschrijver bewijst dat het team dat met de uitvoering van de opdracht belast is, ten minste beschikt over:
- een ingenieur-architect of een architect
- een veiligheids- en gezondheidscoördinator
De inschrijver voegt bij zijn offerte de lijst van leden van het team dat met de uitvoering van de opdracht belast is, evenals een kopie van hun diploma's of getuigschriften.
Criterium 2: De inschrijver bewijst dat hij voor de voorbije 5 jaar ten minste 3 referenties kan voorleggen die betrekking hebben op de uitvoering van soortgelijke kleine bouw- en sloopwerken voor een samengeteld totaalbedrag van 80.000 EUR INCL. BTW.
De inschrijver voegt bij zijn offerte een korte beschrijving van elke referentie (max. 10 regels), foto's van het uitgevoerde werk en een attest van goede uitvoering.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: de methodologie, Weging: 40
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 8/9/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
11/9/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
De inschrijver moet met mevrouw Olivia Adamski, oadamski@environnement.brussels een afspraak maken voor een plaatsbezoek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/6/2017