AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
ir Vincianne Lerate, Directeur f.f.
Tel: +32 22041967 Fax: +32 22041503 E-mail: vlerate@gob.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=274896
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
onderhoud van groene ruimten door een onderneming voor aangepast werk in het Noorden van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Brussels Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhoud van groene ruimten door een onderneming voor aangepast werk in het Noorden van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Het doel van deze opdracht is het onderhoud en de verfraaiing van een aantal groene ruimten op gewestelijke openbare wegen. Het gaat hoofdzakelijk om de volgende tuinierwerkzaamheden:
Snoeien van boomgroepen
Snoeien van bodembedekking
Snoeien van rozenstruiken
Snoeien van hagen
Schoonmaak (wieden) van het dolomiet
Onderhoud van de perken rond de bomen
Onderhoud en maaien van de gazons
Onderhoud (wieden) van de harde oppervlakten
Lentebloei (plaatsen van bloembollen, eenjarigen)
Verzamel van afval op alle oppervlakten
Winteronderhoud
Deze diensten zijn in detail vermeld in de technische bepalingen.
De lijst met de plaatsen waarop dit bestek betrekking heeft is bijgevoegd in de bijlage bij dit bestek.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
De onderhavige opdracht maakt het voorwerp uit van meerdere bestellingen, die door de aanbestedende overheid worden afgeleverd naargelang de behoeften en volgens de bepalingen van dit bestek. Elke bestelbrief bepaalt de diensten uit te voeren volgens de voorschriften van het bestek.
De aanbestedende overheid verbindt zich ertoe, gedurende de geldigheidstermijn van de opdracht, eventuele verlengingen inbegrepen, bestellingen te plaatsen waarvan het totale bedrag, minstens ?100.000,00 incl. btw., bedraagt en niet hoger is dan ?300.000,00 incl. btw.
Geraamde waarde zonder BTW: tussen 82644.62 en 247933.88 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 58 tot 60: Algemene bepalingen
1.De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn belastingen,
- het bewijs dat hij erkend is als aannemer van werken overeenkomstig wat hierna bepaald wordt onder de «artikelen 67 tot 69: kwalitatieve selectie».
2. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid.
Art. 61 tot 66: Toegangsrecht
Impliciete verklaring op erewoord:
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 5° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 62, § 1 van het K.B. van 15 juli 2011 een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij aan zijn sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 62, § 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 6° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de niet-Belgische inschrijver een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), vraagt zij de betrokken inschrijver om haar zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Indien de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke deelnemer individueel bewijzen dat hij niet in een toestand van uitsluiting bevindt zoals bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011. De uitsluiting van één van de deelnemers maakt de offerte van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijvers kunnen zich, om hun economische en financiële draagkracht en/of technische bekwaamheid te verantwoorden, beroepen op de economische en financiële draagkracht of technische bekwaamheid van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van hun band met die entiteiten. In dat geval, toont de inschrijver de aanbestedende overheid aan dat hij zal beschkken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de inschrijver dergelijke middelen ter beschikking te stellen.
De dienstverlener toont zijn financiële en economische draagkracht aan door referenties die bewijzen dat hij bekwaam is om de opdracht tot een goed einde te brengen door middel van de volgende documenten:
Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De dienstverlener toont zijn technische bekwaamheid aan door referenties die bewijzen dat hij bekwaam is om de opdracht tot een goed einde te brengen door middel van de volgende documenten:
de studie- of beroepskwalificaties van de dienstverlener en/of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de diensten. Het vereiste minimum is 3 gediplomeerde tuiniers;
de bewijzen te beschikken over voldoende eigen gekwalificeerd personeel inzake vellen, ten minste twee tuiniers en een projectleider die beschikken over een aangepaste opleiding;
De referentielijst van onderhoudswerken van stedelijke groene ruimten en van pleinen uitgevoerd tijdens de laatste drie jaren in een dichte stedelijke omgeving met druk verkeer : minimaal 4 referenties van een bedrag (per referentie) van ? 150.000 excl. btw en vergezeld van attesten van goede uitvoering. Deze attesten vermelden het bedrag, de datum en de plaats van uitvoering der werken en zullen verduidelijken of ze uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst en geregeld ten goed einde gebracht. Zonodig, zullen deze attesten rechtstreeks door het bevoegd gezag aan de aanbestedende overheid overgemaakt worden;
een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener van ten minste 12 personen, gedurende de laatste drie jaar;
een verklaring die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener voor het verlenen van de opdracht beschikt, waarmee de verschillende tuinierwerken vermeld in de beschrijving van de opdracht kunnen worden uitgevoerd. Het Bestuur eist minimum :
- 3 grasmaaiers ;
- 3 bosmaaiers (waarvan een op elektrisch op batterij);
- 1 hakselaar (voor taken tot minimum 8cm diameter)
- 3 bladblazers (waarvan een op elektrisch op batterij)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 31/07/2017 - 11:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
01/08/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
01/08/2017 - 11:00
Plaats: 5e verdieping, lokaal 5.351 - CCN-gebouw, Vooruitgangstraat 80, te 1035 Brussel, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare zitting
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 16/06/2017