Woningfonds Van Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Cvba

Bouw van een wooncomplex dat bestaat uit 15 woningen en een gebouw voor parkwachters-animatoren met polyvalente zaal voor het Zennepark.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Woningfonds van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest CVBA
Zomerstraat 73, BE-1050 Brussel
Contact: Mevrouw Aurore Malfait
Tel: +32 25043124 Fax: +32 25043101 E-mail: P0048.Anvers@wffl.be
Internet adres(sen): www.woningfonds.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Bouw van een wooncomplex dat bestaat uit 15 woningen en een gebouw voor parkwachters-animatoren met polyvalente zaal voor het Zennepark.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: terrein gelegen Antwerpsesteenweg 413-417 te 1000 Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
2016055PP-P0048 - Overheidsopdracht voor werken die betrekking heeft op het ontwerpen en het uitvoeren van werken in het kader van de bouw van een wooncomplex dat bestaat uit 15 woningen en een gebouw voor parkwachters-animatoren met polyvalente zaal voor het Zennepark op een terrein gelegen Antwerpsesteenweg 413-417 te 1000 Brussel.
Onderhavige opdracht is een samengevoegde opdracht in de zin van artikel 38 van de wet van 15 juni 2006. De aanbestedende overheden zijn, enerzijds de cvba Woningfonds van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, en anderzijds, het Brussels Instituut voor Milieubeheer.
Omdat de uitvoering van het bouwwerk afhankelijk is van het bekomen van administratieve goedkeuringen, voorziet onderhavige opdracht in een vast gedeelte en in een voorwaardelijk gedeelte, zoals omschreven is in artikel 37 van de wet van 15 juni 2006.
Het eerste gedeelte van de opdracht heeft betrekking op het verkrijgen van de administratieve toelatingen die nodig zijn voor de uitvoering van het bouwwerk (stedenbouwkundige vergunning, milieu-vergunning verkavelingsvergunning.). Dit gedeelte is vast.
Het tweede gedeelte van de opdracht heeft betrekking op de uitvoering van het bouwwerk. Dit tweede gedeelte is voorwaardelijk, volgens de bepalingen van artikel 70 van het bijzonder bestek.
De inschrijver bestaat noodzakelijkerwijs, op straffe van nietigheid van zijn offerte, uit twee onderdelen.
Het eerste onderdeel is de dienstverlener (architect, ingenieur stabiliteit, ingenieur bijzondere technieken, veiligheids- en gezondheidscoördinator, EPB-adviseur, landmeter, bodemverontreinigingsdeskundige) die belast is met het ontwerp van het bouwwerk.
Het tweede onderdeel is de aannemer van de werken, die voornamelijk belast is met de uitvoering van het werk.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Zie bijzonder bestek 2016055PP-P0048
Art 32. Door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver, voor elk van zijn onderdelen, zich niet in één van de gevallen bedoeld in artikel 8 van de wet van 15 juni 2006 te bevinden.
Indien de inschrijver of één van zijn onderdelen, in eender welk stadium van de inschrijving, in één van de in die bepaling bedoelde situaties verkeert, dan verbindt hij zich ertoe om dat onmiddellijk aan de aanbestedende overheid te melden
Art 33. § 1. Wordt tot de toegang van de opdracht uitgesloten, de inschrijver die zich in één van de uitsluitingsgevallen van artikel 20 van de wet van 15 juni 2006 en van artikel 61, § 1, van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 bevindt.
§ 2. De inschrijver voegt bij zijn offerte, voor elk van zijn onderdelen, een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat is voldaan aan de eisen van voornoemd artikel.
Art 34. § 1. Wordt tot de toegang van de opdracht uitgesloten, de inschrijver die zich in één van de gevallen van artikel 61, § 2, van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 bevindt.
§ 2. Voor ieder van zijn onderdelen voegt de inschrijver bij zijn offerte een verklaring op erewoord waarin voor ieder onderdeel wordt vermeld of het al dan niet personeel in de zin van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 tewerkstelt.
§ 3. Indien de inschrijver personeel in de zin van § 2 tewerkstelt, voegt hij bij zijn offerte, voor die van zijn betrokken onderdelen, een document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat is voldaan aan de eisen van artikel 61, § 2, 1°, 2° en 3°, van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
§ 4. In uitzondering op § 3 zal, voor de inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, de aanbestedende overheid met behulp van elektronische middelen ('Digiflow'-applicatie van Fedict) de toestand van de rekening van de inschrijvers jegens de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid nakijken, waarvoor de inschrijver hem toelating verleent door het enige feit van het indienen van zijn offerte.
Indien, voor welk motief dan ook, de aanbestedende overheid niet in de mogelijkheid zou zijn om dit nazicht uit te voeren, verplicht de inschrijver er zich toe om het bewijs te leveren op eerste verzoek van de aanbestedende overheid.
§ 5. De inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt en dat niet beoogd is door § 4, voegt bij zijn aanvraag tot deelneming of bij zijn offerte, al naargelang, een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang, is opgemaakt, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
§ 6. Indien de kandidaat of inschrijver personeel tewerkstelt dat zowel door § 4 als § 5 wordt beoogd, zijn de bepalingen van beide paragrafen toepasselijk.
§ 7. Indien het ene of andere onderdeel van de inschrijver een vennootschap zonder rechtspersoonlijkheid is (maatschap, tijdelijke handelsvennootschap, stille handelsvennootschap, .), dan houdt elk van de personen die ze samenstelt zich aan de bepalingen van de voorgaande paragrafen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Zie bijzonder bestek 2016055PP-P0048
Art 35. In toepassing van artikel 67 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011, bewijst de inschrijver zijn financiële en economische draagkracht als volgt:
a. Wat betreft het onderdeel van de inschrijver-ontwerper, in de volgende vormen, zoals bepaald in artikel 67 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011: door het voorleggen van een verzekering tegen beroepsrisico's, evenals het bewijs dat een dergelijke verzekering is aangegaan door eventuele onderaannemers en dat ze alle facetten van hun opdrachten dekt;
b. Wat betreft het onderdeel van de inschrijver-aannemer, door het bewijs dat hij heeft voldaan aan de verplichting om zijn rekeningen de voorbije drie jaar openbaar te maken.
Wat betreft de aannemers die niet in België gevestigd zijn, door het bewijs dat deze zelfde stappen zijn ondernomen overeenkomstig de wetgeving die van kracht is in het land waar de aannemer is gevestigd.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Zie bijzonder bestek 2016055PP-P0048
Art 36. § 1. Het onderdeel van de inschrijver-ontwerper moet aantonen dat hij over de nodige vakkundigheid en voldoende beroepservaring beschikt om de taak uit te voeren die het voorwerp van onderhavige opdracht uitmaakt.
§ 2. Daartoe voegt de inschrijver het organigram van dit onderdeel bij de offerte, waarin, voor ieder aspect van de opdracht, de personen worden geïdentificeerd die de overheidsopdracht zullen uitvoeren.
Het organigram preciseert of deze personen inschrijvers op de opdracht zijn of onderaannemers hiervan. Alle latere wijzigingen aan de onderaanneming, ook tijdens de uitvoering, moeten vooraf uitdrukkelijk door de aanbestedende overheid worden goedgekeurd.
Indien de personen die de opdracht zullen uitvoeren rechtspersonen zijn, vermeldt het organigram bovendien de namen en de beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht.
§ 3. Teneinde zijn vakkundigheid en beroepservaring aan te tonen, legt de inschrijver, m.b.t. het onderdeel-ontwerper, voor alle aspecten van de opdracht en m.b.t. tot alle in het organigram aangeduide personen, volgende documenten en referenties voor:
1° Inzake de architectuuropdracht: de studietitel en het bewijs dat hij dit beroep mag uitoefenen overeenkomstig de wet van 20 februari 1939 op de bescherming van den titel en van het beroep van architect;
2° Inzake de ingenieursopdracht m.b.t. de stabiliteit, in artikel 124 nader omschreven: de studietitel;
3° Inzake de ingenieursopdracht m.b.t. de bijzondere technieken, in artikel 124 nader omschreven: de studietitel;
4° Inzake de opdracht van landmeter-expert: de studietitel et het bewijs dat hij dit beroep mag uitoefenen overeenkomstig de wet van 11 mei 2003 tot bescherming van de titel en van het beroep van landmeter-expert;
5° Inzake de opdracht van EPB-adviseur: het bewijs van zijn erkenning door het Brussels Instituut voor Milieubeheer (BIM);
6° Inzake de opdracht van veiligheids- en gezondheidscoördinator: bevoegdheid om het beroep uit te oefenen krachtens de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk
7° Inzake de opdracht van bodemverontreinigingsdeskundige : het bewijs van zijn erkenning door het Brussels Instituut voor Milieubeheer (BIM).
Art 37. Teneinde zijn vakkundigheid en beroepservaring aan te tonen, hecht de inschrijver aan zijn offerte, voor wat betreft het onderdeel-ontwerper (architect, ingenieur stabiliteit en ingenieur bijzondere technieken), een lijst met de voornaamste diensten die hij de afgelopen drie jaar heeft verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
Deze diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
Voor wat betreft de architect moeten deze diensten betrekking hebben op de bouw van minstens twee van elkaar onderscheiden en opgeleverde woningprojecten, waarvan ieder minstens 10 woningen moet tellen. Van deze projecten moet er minstens een van openbare aard zijn.
Voor wat betreft de ingenieur stabiliteit en de ingenieur bijzondere technieken, een attest van hun respectieve opdrachten, voor hetzelfde aantal woningen als in voorgaande paragraaf, ongeacht de instanties waarvoor zij bestemd zijn.
Art 38. De inschrijver levert het bewijs dat zijn onderdeel aannemer goedgekeurd is in categorie D, klasse 6 of gelijkwaardig, door voorlegging van een erkenningsbewijs dat aan de bepalingen van artikel 70 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 voldoet.
Art 39. De inschrijver, in zijn rol van aannemer, moet een bodemsaneringsaannemer zijn zoals gedefinieerd in artikel 3, 31°, van de ordonnantie van 5 maart 2009 betreffende het beheer en de sanering van verontreinigde bodems. Hij voegt het erkenningsbewijs hiervan bij zijn inschrijvingsdossier.
Art 40. De inschrijver verantwoordt de technische en beroepsbekwaamheid van het onderdeel-aannemer aan de hand van een lijst van de werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht. Bij deze lijst worden attesten gevoegd die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
Deze lijst moet betrekking hebben op de verwezenlijking van minstens twee van elkaar onderscheiden en opgeleverde woningprojecten, waarvan ieder project minstens 10 woningen telt. Van deze projecten moet er minstens een van openbare aard zijn.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 6
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/11/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 22/11/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 22/11/2017 - 11:00
Plaats: Vergaderzaal op het gelijkvloers van de maatschappelijke zetel, Zomerstraat 73, 1050 Brussel
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 14/6/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA