AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Vooruitgangsstraat 80, BE-1030 Brussel
Contact: Lemaire Monique
E-mail: mlemaire@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=273842
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
"Behoud van de kunstwerken van metro en controlewerken voor het voorbereiden van nieuwe opdrachten: RAAMOVEREENKOMST"
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
A. Bondige beschrijving van de opdracht : voorwerp en grenzen van de aanneming
Dit bestek bestaat uit :
De door onderhavig bijzonder bestek geregelde opdracht omvat alle leveringen, diensten en werken die in hun beginselen in onderhavig bijzonder bestek vermeld staan en die nader zijn uiteengezet in de beschrijvende meetstaat, evenals in alle andere contractuele bescheiden.
Het betreft een bestellingsopdracht.
Deze aanneming omvat voornamelijk :
de verschillende tussenkomsten ter bescherming van de ruwbouwwerken voor het behoud en de in veiligheid stelling ervan;
de onderzoekingen die toelaten de voorbereidingen van nieuwe ruwbouwopdrachten beter voor te bereiden (herkenningssleuven, proeven, maken van toegang;
behoud van de veiligheidszone langsheen de tram- en metrolijnen;
voorbereidingen treffen voor het inrichten van volumes voor Technische ruimtes;
Bijzondere kenmerken van de opdracht:
a) De in de opmetingsstaat vermelde hoeveelheden zijn louter indicatief en verbinden geenszins de aanbestedende overheid, die als enige oordeelt over de eventueel aan te brengen wijzigingen volgens de noodwendigheden of de dringende behoeften van het ogenblik. Artikel 81 van het K.B. van 14 januari 2013 vindt derhalve geen toepassing op deze opdracht. Bovendien is artikel 80, §5 enkel van toepassing wat betreft het minimumbedrag van de opdracht, bepaald onder punt d) hieronder.
b) Rangschikking van de offertes
De rangschikking van de offertes gebeurt op basis van het totale bedrag van de samenvattende opmetingsstaat vermeld in de offerte.
Het totaal wordt bekomen door elke eenheidsprijs te vermenigvuldigen met de overeenstemmende hoeveelheid, die voor elke stelpost van de opmetingsstaat door de aanbestedende overheid vastgelegd, en door de aldus verkregen sommen op te tellen.
De inschrijvers mogen zich bij het vaststellen van hun eenheidsprijzen niet beroepen op de door de aanbestedende overheid bepaalde vermoedelijke hoeveelheden.
Deze hoeveelheden geven de aannemer geen enkel recht, noch wat het totale bedrag van de bestellingen betreft, noch wat de te bestellen hoeveelheden voor elke stelpost betreft, noch wat de verhoudingen van de hoeveelheden opgegeven voor iedere stelpost van de samenvattende opmetingsstaat betreft.
Elke wijziging van de hoeveelheden vermeld in de samenvattende opmetingsstaat is verboden, op straffe van nietigheid van de offerte.
Alle prijzen zijn exclusief B.T.W.
c) Door het sluiten van de opdracht op grond van dit bestek verwerft de aannemer geen enkel exclusiviteitrecht. Tijdens de geldigheidsperiode van het contract kan de aanbestedende overheid andere aannemers of haar eigen diensten inschakelen om prestaties te laten uitvoeren die identiek of gelijksoortig zijn aan hetgeen in dit bestek beschreven wordt.
In dit opzicht kan de aannemer geen enkel recht op vergoeding doen gelden.
d) Omvang van de opdracht
De onderhavige opdracht maakt het voorwerp uit van meerdere bestellingen, die door de Aanbestedende Overheid worden afgeleverd naargelang de behoeften en volgens de bepalingen van dit bestek. Ze maken het voorwerp uit van aparte werkopdrachten die het onderwerp en de uitvoeringstermijn vermelden en dit op basis van een offerte die door de inschrijver voorafgaandelijk werd opgemaakt op basis van goedgekeurde eenheidsprijzen of eventueel op basis van nieuwe goed te keuren eenheidsprijzen.
Door de goedkeuring van de offerte verbindt de Aanbestedende Overheid zich ertoe, gedurende de geldigheidstermijn van de opdracht, eventuele verlengingen inbegrepen, bestellingen te plaatsen waarvan het totale bedrag, minstens 80% van de waarde van de inschrijving bedraagt en niet hoger is dan 300% van het bedrag van de offerte (incl. B.T.W.).
e) Geldigheidstermijn van de opdracht
Vertrekpunt van de geldigheidstermijn :
De geldigheidstermijn van de opdracht vangt aan op de eerste dag van de maand volgend op de datum van de betekening van de goedkeuring van de offerte.
Duur van de geldigheidstermijn :
De geldigheidstermijn van de opdracht is vastgelegd op twee kalenderjaren.
Bovendien heeft de aanbestedende overheid het recht het contract in één of meerdere malen te verlengen zonder dat de verlenging of de som van de verlengingen 1 kalenderjaar mag overschrijden, indien het minimumbedrag vermeld in punt d) ("Omvang van de opdracht") niet werd bereikt tijdens de geldigheidstermijn van de opdracht of indien het vastgelegde bedrag niet werd opgebruikt.
Elke verlenging wordt aan de aannemer betekend ten minste 15 (vijftien) kalenderdagen vóór het verstrijken van de geldigheidstermijn van het lopende contract.
f) De eenheidsprijzen blijven onveranderd gedurende de uitvoeringstermijn van de binnen de geldigheidsduur van de opdracht afgeleverde dienstbevelen, ongeacht de werkelijke hoeveelheden, behalve wat de toepassing van de prijsherziening bepaald in artikel 20, §1 van het K.B. van 16 juli 2012 betreft.
g) In het raam van de onderhavige opdracht wordt elke bestelling aanzien als een afzonderlijke opdracht, onafhankelijk van de uitvoering van de andere bestellingen. Alle bepalingen van het K.B. van 14 januari 2013, in het bijzonder art. 17, § 1 ervan, en van dit bestek zijn van toepassing voor elke afzonderlijke bestelling, met uitzondering van:
de artikelen 25 tot en met 30 en 33 van het K.B. van 14 januari 2013 betreffende de borgtocht; deze wordt vastgesteld op 5% van het offertebedrag (Exclusief BTW).
art. 61 van het K.B. van 14 januari 2013 betreffende de verbreking.
De door de aanbestedende overheid vereiste erkenning is van toepassing op het bedrag van de offerte.
h) Bij het bepalen van de prijs van zijn offerte houdt de aannemer rekening met het feit dat het om werken van plaatselijk belang gaat, verspreid over het hele grondgebied van het Gewest.
Op grond van statistische gegevens van voorgaande jaren kan het aantal interventies per jaar geraamd worden op ongeveer 40.
j) Bij het bepalen van de prijs van zijn offerte houdt de Aannemer rekening met het feit dat het om werken van plaatselijk belang gaat, verspreid over het hele grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en in stations van het ondergronds net van het openbaar vervoer.
k) Bij het bepalen van de prijs van zijn offerte houdt de Aannemer rekening met het feit dat de werken in elk station in geval de uitbating van het net mag verstoren en hij ertoe gebracht worden nachtwerk uit te voeren tijdens de onderbreking van het reizigersvervoer.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Zie Bestek 1461
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Artikel 63 tot 65: Algemene bepalingen
1. De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn belastingen,
- het bewijs dat hij erkend is als aannemer van werken overeenkomstig wat hierna bepaald wordt onder de «artikelen 72 tot 78: kwalitatieve selectie».
2. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft in het kader van een andere, door dezelfde aanbestedende overheid uitgeschreven procedure.
Zie BB 1461
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Artikel 63 tot 65: Algemene bepalingen
1. De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn belastingen,
- het bewijs dat hij erkend is als aannemer van werken overeenkomstig wat hierna bepaald wordt onder de «artikelen 72 tot 78: kwalitatieve selectie».
2. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft in het kader van een andere, door dezelfde aanbestedende overheid uitgeschreven procedure.
Zie BB 1461
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Artikel 72 tot 78: Kwalitatieve selectie
De inschrijver moet voldoen aan de kwalitatieve selectievoorwaarden die bevestigd worden door de volgende documenten die bij de offerte worden gevoegd:
hetzij het bewijs van zijn erkenning als aannemer van werken voor de uitvoering van werken van categorie D1 en van de klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte (klasse 4 volgens de raming van de aanbestedende overheid);
hetzij het bewijs van een gelijkwaardige erkenning voortvloeiend uit zijn inschrijving op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie alsook uit eventuele aanvullende bescheiden;
hetzij de nodige alternatieve bewijsstukken overeenkomstig artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, zoals gewijzigd (cf. artikel 1 van het ministerieel besluit van 27 september 1991);
Het bijgevoegd attest van de buitenlandse inschrijvers, zoals het geval kan zijn, bewijst dat de aannemer in regel is met de verplichte sociale materie volgens het artiekel 67 §2 van het koninglijk besluit van 16 julli 2012.
Een inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval, toont hij de aanbestedende overheid dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de inschrijver dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Op deze entiteiten is artikel 66 van het K.B. van 16 juli 2012 van toepassing.
Een inschrijver kan zich niet beroepen op de draagkracht van andere entiteiten wanneer aan deze laatste het toegangsrecht is ontzegd op grond van artikel 21 van de wet van 15 juni 2006.
Zie BB 1461
Klasse: Klasse 4 : tot 900.000 EUR, Categorie: D1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 19/07/2017-16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja , Prijs: 200.00 EUR
Betalingstermijnen en -methode: De elektronische versie van de documenten is gratis te verkrijgen via de link https://enot.publicprocurement.be/ of via aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II.
De papieren versie is betalend en verkrijgbaar middels aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II en overschrijving op rekening IBAN: BE 17 0912 3109 20 21 en BIC: GKCCBEBB met mededeling: "DIOV BM BB 1461 ". De documenten worden verstuurd binnen de 3 werkdagen vanaf ontvangst van het betalingsbewijs
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
30/08/2017-11:00
IV.3.7. Omstandigheden waarin de offertes worden geopend: datum:
30/08/2017-11:00
Plaats: ten overstaan van de Heer Ir L. BIOUL, Directeur, te 1035 Brussel, gebouw C.C.N., Vooruitgangstraat 80, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Mobiel Brussel, Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer.
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbaar zitting
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 09/06/2017