AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Vooruitgangsstraat 80, BE-1030 Brussel
Contact: Lemaire Monique
E-mail: mlemaire@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=274101
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
"Betonproeven in de bestaande infrastructuren van het metro- en premetronet van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest"
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van verlening van de diensten: Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
1.1. Voorwerp en grenzen van de opdracht
De opdracht regelt de betonproeven van metro- en premetrobouwwerken
Deze opdracht omvat:
a) Alle dienstleveringen die in hun principes in het onderhavige Bijzondere Bestek opgesomd worden en nader bepaald worden in het beschrijvende bestek, de technische bepalingen en de inventaris van het gezegde document, evenals in eender welk contractueel document.
Omvatten, onder meer, alle leveringen en werkkrachten voor de uitvoering van het nemen van betonmonsters "in situ" en de verschillende hieronder vermelde destructieve of niet destructieve laboratoriumproeven :
- in situ pacometrische scans ;
- beschrijving van kernboringen en in situ bepaling van de pH ;
- bepaling van de massadichtheid en de porositeit van het beton ;
- druk proeven ;
- bepaling van de carbonatatiediepte, het gehalte aan chloriden en het gehalte aan sulfaten ;
- petrografische onderzoek ;
- analyse van het insijpelende water ;
- absorptie van water door onderdompeling ;
- onvoorziene proeven
- hulp aan het Bouwheer.
Deze opdracht omvat eveneens het overhandigen van gedetailleerde uitvoeringsverslagen van de proeven en/of analyses "in situ" of in het laboratorium, en een kritische analyse van de resultaten.
b) Alles wat opgenomen is in het bijkomende artikel nr. 3 van de bijzondere bepalingen van de onderhavige opdracht.
Nota's:
- In de loop van de geldigheidsduur van de onderhavige opdracht kan het Bestuur diensten die identiek of analoog zijn met degene die in het onderhavige Bijzondere Bestek beschreven zijn laten uitvoeren door andere dienstverleners of door de M.I.V.B. De voor deze opdracht aangewezen dienstverlener kan om die reden geen enkel recht op schadevergoeding laten gelden.
- De dienstleveringen van de onderhavige opdracht maken het voorwerp uit van verschillende bestellingen (deelbestellingen), die door het Bestuur geplaatst worden naargelang van de momentele behoeften en noodzaken, waarover het Bestuur alleen oordeelt, en volgens de termen en voorwaarden van het onderhavige Bijzondere Bestek.
- Een vaste beproevingscampagne zal in het kader van het project « Noord-Albert" uitgevoerd worden met proeven in het premetrostation "ALBERT" en in kunstwerken in de nabijheid van premetro/metrostation "ZUIDSTATION".
- Volgende campagnes kunnen door de Overheid besteld worden in alle metro/premetro/tramkunstwerken van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Vormt geen deel van de opdracht en is ten laste van het Bestuur :
De levering van de elektrische energie en van het water die nodig zijn voor de goede uitvoering van de in dit Bijzondere Bestek beschreven diensten.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Zie BB 1214
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Artikel 65 § 1 - Raadpleging via elektronische weg
Voor de Belgische inschrijvers zal de Aanbestedende overheid zelf de inlichtingen en documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheid via elektronische weg opzoeken in de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen.
De andere vereiste documenten en inlichtingen voor de kwalitatieve selectie zullen door de inschrijvers zelf voorgelegd worden.
Artikel 65 § 2 - Voorleggen van de vereiste dokumenten.
De inschrijver is er aan gehouden de vereiste inlichtingen en documenten voor te leggen zelfs wanneer hij deze reeds heeft bezorgd in de loop van een andere procedure georganiseerd door dezelfde Aanbestedende overheid.
Artikel 66 § 4 - Impliciete verklaring op erewoord
Door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingscriteria bevindt zoals bedoeld in de artikelen 66 §§ 1 en 2 en 67 van het koninklijk besluit van 16 juli 2012 betreffende de plaatsing van de overheidsopdrachten in de speciale sectoren.
Indien de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, op de uiterste datum van ontvangst van de offertes, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de geselecteerde inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuw rangschikking op, rekening houdend met de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt, en zal ze de persoonlijke situatie nagaan van de op die manier nieuwe gerangschikte inschrijver (enzovoorts, indien dit nodig is).
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver als beste gerangschikt is.
Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing « DIGIFLOW » - uitsluitend voor de Belgische inschrijvers), vraagt hij de betrokken inschrijver om hem zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
De controle zal op de RSZ (artikel 67 van het koninklijk besluit van 16 juli 2012)
Artikel 67 - Sociale Zekerheid
De buitenlandse inschrijver moet voldoen aan de voorwaarden die bebestigd worden door de volgende documenten die verplicht aan de offerte worden toegevoegd :
- Het door de buitenlandse bevoegde overheid, volgens het geval, opgemaakte attest waaruit blijkt dat hij in regel is inzake sociale verplichtingen volgens het artikel 67 § 2 van het Koninklijk Besluit van 16 juli 2012.
Artikel 71 - Tijdelijke handelsvennootschap
Voor de offertes ingediend door tijdelijke handelsvennootschappen of feitelijke verenigingen, moet elke deelgenoot afzonderlijk bewijzen dat hij zich niet in een "toestand van uitsluiting" bevindt. Bijgevolg is de beschikking over de impliciete verklaring op erewoord waarvan sprake is van toepassing voor elk lid van de tijdelijke handelsvennootschap of de feitelijke vereniging. De uitsluiting van een van de deelgenoten maakt de offerte van de tijdelijke handelsvennootschap of de tijdelijke vereniging nietig (Omzendbrief van 10 februari 1998).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Zie BB 1214
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Zie BB 1214
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 26/06/2017-16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja , Prijs: 200.00 EUR
Betalingstermijnen en -methode: De elektronische versie van de documenten is gratis te verkrijgen via de link https://enot.publicprocurement.be/ of via aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II.
De papieren versie is betalend en verkrijgbaar middels aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II en overschrijving op rekening IBAN: BE 17 0912 3109 20 21 en BIC: GKCCBEBB met mededeling: "DIOV BM BB 1214 ". De documenten worden verstuurd binnen de 3 werkdagen vanaf ontvangst van het betalingsbewijs.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
14/07/2017-11:00
IV.3.7. Omstandigheden waarin de offertes worden geopend: datum:
14/07/2017-11:00
Plaats: ten overstaan van de Heer Ir L. BIOUL, Directeur., te 1035 Brussel, gebouw C.C.N., Vooruitgangstraat 80, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer.
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbaar zitting
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 07/06/2017