AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Vooruitgangsstraat 80, BE-1030 Brussel
Contact: Lemaire Monique
E-mail: mlemaire@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=273742
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
"Raamovereenkomst voor de levering, de installatie en de indienstelling"
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
1. BEKNOPTE BESCHRIJVING VAN DE OPDRACHT
Deze aanneming betreft de werkzaamheden en leveringen nodig om de beveiliging en bescherming van ondergrondse structuren van de metro en premetro in Brussel te garanderen.
Het betreft onder andere:
- de realisatie van een volledig systeem (P.O.C.) waarmee de leidend ambtenaar de door de inschrijver voorgestelde technische oplossing(en) kan beoordelen;
- de uitvoeringsplannen, berekeningsnota's, gedetailleerde schatting voor elke zone van de intrusiedetectie;
- de levering, installatie en inbedrijfstelling van detectieapparatuur;
- de levering, installatie en inbedrijfstelling van extra camera's;
- alle beschermende behuizing, bevestiging en bekabeling nodig voor de apparatuur die in de tunnel wordt geplaatst;
- de bekabeling inclusief leidingen of kabelgoten nodig voor communicatie tussen de apparatuur in het station en in de tunnel;
- alle software evenals licenties die de goede werking van het detectiesysteem garanderen;
- alle prestaties voor configuratie van de verschillende apparatuur waaruit het detectiesysteem bestaat;
- de levering, installatie van industriële switches voor communicatie tussen de apparatuur waaruit het detectiesysteem bestaat en het bestaande ethernet-netwerk;
- de levering van servers voor configuratie en sturing van de elementen waaruit het detectiesysteem bestaat;
- de installatie en aansluiting van lokale servers voor de configuratie en sturing van de elementen waaruit het detectiesysteem bestaat in de bestaande technische kasten;
- alle software, licenties nodig opdat alle functionaliteit vermeld in de clausules in bijlage van dit bijzonder lastenboek worden gerespecteerd;
- opleiding voor het technisch personeel over de toepassingen en apparatuur;
- alle prestaties, software en licenties voor installatie van een monitoring van de detectiesystemen;
- alle prestaties voor het onderhoud van de installaties gerealiseerd in deze aanneming tot het einde van de garantieperiode;
- de prestaties en leveringen nodig voor het garanderen van de goede werking van de systeem gedurende 5 jaar na de garantieperiode.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Artikel 65 § 1
Voor de Belgische inschrijvers, zal de aanbestedende overheid zelf via consultatie langs elektronische weg van de federale databank, geïdentificeerd als authentieke bronnen, de inlichtingen of documenten betreffende het betalingsattest voor sociale zekerheid, inwinnen.
De overige gevraagde documenten of inlichtingen betreffende toegangsrecht zullen door de inschrijvers zelf geleverd worden.
Artikel 65 § 2
De kandidaat of inschrijver is ertoe gehouden om de vereiste inlichtingen of documenten te leveren zelfs indien deze tijdens een andere procedure georganiseerd door de aanbestedende overheid geleverd worden.
Artikel 66 tot 71 - Toegangsrecht
De vreemde inschrijver moet aan de voorwaarden voldoen en bewezen door een document dat verplicht bij de offerte dient gevoegd te worden.
het attest uitgaande van de vreemde en competente overheid volgens het geval, waar de aannemer bewijst dat hij in regel is met de sociale bijdrage in de zin van het artikel 67, § 2 van het koninklijk besluit van 16 juli 2012.
Artikel 66 § 4 - Impliciete verklaring op erewoord
Door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingcriteria bevindt zoals bedoeld in de artikelen 66 tot 71 van het K.B. van 16 juli 2012 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in de speciale sectoren, zoals gewijzigd.
De aanbestedende overheid (=AO) onderzoekt de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver van wie de offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing 'DIGIFLOW'), vraagt hij de betrokken inschrijver om hem zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Voor de Belgische inschrijvers, zal de aanbestedende overheid zelf de documenten of inlichtingen m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen via elektronische weg opzoeken in de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen.
De andere vereiste documenten en inlichtingen voor de kwalitatieve selectie zullen door de inschrijvers zelf voorgelegd worden.
Opmerkingen:
1. Voor de offertes ingediend door tijdelijke handelsvennootschappen of feitelijke verenigingen, moet elke deelgenoot afzonderlijk bewijzen dat hij zich niet in een 'toestand van uitsluiting' bevindt. Bijgevolg is de beschikking over de impliciete verklaring op erewoord waarvan sprake is van toepassing voor elk lid van de tijdelijke handelsvennootschap. De uitsluiting van een van de deelgenoten maakt de offerte van de tijdelijke handelsvennootschap of de tijdelijke vereniging nietig (Omzendbrief 10.02.98).
2. Indien de AO na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, op de uiterste datum van ontvangst van de offertes, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de geselecteerde inschrijver, dan wordt/kan de inschrijver worden uitgesloten.
In dit geval maakt de AO een nieuwe rangschikking op, rekening houdend met de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt, en zal ze de persoonlijke situatie nagaan van de op die manier nieuwe gerangschikte inschrijver, enzovoorts, indien dit nodig is.
Artikels 72 tot 78 - Documenten van kwalitatieve selectie
Artikel 73
De inschrijver moet voldoen aan de voorwaarden van de kwalitatieve selectie gestaafd door de volgende documenten die verplicht te voegen zijn bij de offerte:
- hetzij het bewijs van zijn erkenning als aannemer van werken voor de uitvoering van werken van ondercategorie P1 en van de klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte (klasse 8 volgens de raming van de aanbestedende overheid);
- hetzij het bewijs van een gelijkwaardig erkenning die voortspruit uit een inschrijving op een officiële lijst van aannemers erkend in een andere Lidstaat van de E.G. evenals uit eventuele aanvullende documenten;
- hetzij de nodige alternatieve bewijsstukken overeenkomstig artikel 3 § 1 en 2° van de wet van 20 maart 1991 aangaande de erkenning van aannemers der werken (cf. artikel 1er van het ministerieel besluit van 27 september 1991);
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- een verklaring betreffende de totale omzet van de onderneming en de omzet betreffende de producten bedoeld in de opdracht en dit voor de 3 (drie) laatste boekjaren;
- Het globale zakencijfer zal ten minste 50 % vertegenwoordigen van het bedrag van de opdracht en het zakencijfer relatief aan deze opdracht bedraagt ten minste 10 % van het bedrag van de opdracht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Klasse: Klasse 8 : meer dan 5.330.000 EUR, Categorie: P1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 01/09/2017-16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja , Prijs: 200.00 EUR
Betalingstermijnen en -methode: De elektronische versie van de documenten is gratis te verkrijgen via de link https://enot.publicprocurement.be/ of via aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II.
De papieren versie is betalend en verkrijgbaar middels aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II en overschrijving op rekening IBAN: BE 17 0912 3109 20 21 en BIC: GKCCBEBB met mededeling: "DITP BM BB 1443 ". De documenten worden verstuurd binnen de 3 werkdagen vanaf ontvangst van het betalingsbewijs.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
15/09/2017-11:00
IV.3.7. Omstandigheden waarin de offertes worden geopend: datum:
15/09/2017-11:00
Plaats: in de kantoren van de Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer van Brussel Mobiliteit, C.C.N. - niveau 1,5 (vergaderzaal) - Vooruitgangstraat 80 te 1035 Brussel, voor de heer Luc BIOUL, Directeur (of zijn afgevaardigde), bijgestaan door een afgevaardigde van de Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer.
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbaar zitting
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 06/06/2017