AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Hulpverleningszone Centrum
Roggestraat 70, BE-9000 Gent
Contact: Desta Gebremichael Yeneneh
Tel: +32 92688917 E-mail: yeneneh.destagebremichael@brandweerzonecentrum.be
Internet adres(sen): www.brandweerzonecentrum.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Aankoop en plaatsing van groot water transportsysteem
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht heeft tot doel een raamovereenkomst te sluiten met één leverancier voor de bouw en inrichting van een grootwatertransportsysteem over lange afstand inclusief een schuimmeng systeem met voldoende capaciteit, bruikbaar bij grote industriële branden in bijvoorbeeld het Havengebied van Gent.
De opdracht wordt verdeeld in onderstaande posten:
Post 1 Opbouw pompcontainer
Post 2. Slangencontainer met slangenopneemapparaat
Post 2.1. Slangencontainer
Post 2.2. Persslang 50 m
Post 2.3. Persslang 20 m
Post 2.4. Persslang 10m
Post 2.5. Slangenopneemapparaat
Post 3. Container voor het opbergen van de monitor op de aanhangwagen
Post 4. Bijkomende inrichtingen: aanpassing 2 haakarmvoertuigen prijs per installatie
Post 5. Bijkomende inrichtingen
Post 6. Koppelsleutels
Post 7. Opleiding
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Toegangsrecht
De leverancier mag zich niet bevinden in één van de uitsluitingstoestanden van artikel 61,§1 en 2 van het KB Plaatsing. Door loutere deelname aan de gunningsprocedure verklaart de kandidaat/inschrijver zich niet te bevinden in één of meerdere van onderstaande uitsluitingstoestanden:
Verplichte uitsluitingstoestanden:
veroordeeld zijn door een in kracht van gewijsde gegaan vonnis voor:
- deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek;
- omkoping als bedoeld in artikel 246 en 250 van het Strafwetboek;
- fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de Wet van 17 februari 2002;
- witwassen van geld als bedoeld in artikel 5 van de Wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.
Facultatieve uitsluitingstoestanden:
in staat van faillissement of van vereffening verkeren, zijn werkzaamheden hebben gestaakt of een gerechtelijke reorganisatie hebben ondergaan, of in een vergelijkbare toestand verkeren als gevolg een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;
aangifte hebben gedaan van zijn faillissement of voor de inschrijver is een procedure van vereffening aanhangig is, een gerechtelijke reorganisatie ondergaan of in een gelijkaardige procedure bestaande in ander nationale reglementeringen;
bij een in kracht van gewijsde gegane rechterlijke beslissing veroordeeld zijn voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout hebben begaan;
niet voldaan hebben aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig artikel 62;
niet in orde zijn met betaling van de belastingen volgens de Belgische wetgeving of van het land waar de inschrijver gevestigd is overeenkomstig artikel 63;
zich in ernstige mate schuldig hebben gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar in het kader van de kwalitatieve selectie, of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
De inschrijver dient in zijn offerte volgende documenten toe te voegen:
- Uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 3 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes, waaruit de professionele integriteit blijkt van de zaakvoerder of de afgevaardigd bestuurder en de gemachtigde ondertekenaar van de offerte;
- Uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 3 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes, waaruit de professionele integriteit blijkt van de inschrijver als rechtspersoon (indien inschrijving door rechtspersoon);
Bovenstaande bepalingen en toe te voegen documenten m.b.t. het toegangsrecht zijn eveneens toepasselijk op alle deelnemers van feitelijke verenigen of tijdelijke handelsvennootschappen.
De aanbestedende overheid zal zelf via elektronische weg volgende documenten controleren:
o het RSZ-attest in de zin van art. 62, §1 KB Plaatsing
o het attest waaruit blijkt dat de inschrijver heeft voldaan aan de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën in de zin van art. 63,§2 KB Plaatsing
o het attest van niet-faillissement.
OPGELET: Buitenlandse inschrijvers die zelf, of hun personeel, niet onderworpen zijn aan de Belgische regelgeving, zullen zelf dienen te bewijzen dat zij hun verplichtingen (inzake sociale zekerheid, btw, niet-faillissement) hebben vervuld volgens de desbetreffende wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd zijn. Wanneer deze documenten in het land van de inschrijver niet worden uitgereikt, kan het worden vervangen door een verklaring onder eed of, in landen waar niet in een eed is voorzien, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst. Voor details: zie art. 62 en art. 63 van het KB van 15 juli 2011.
De aanbestedende overheid kan in eender welk stadium van de procedure en met alle middelen die zij dienstig acht inlichtingen inwinnen over de situatie van om het even welke kandidaat of inschrijver.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver voegt bij zijn offerte volgende documenten afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
- Een verklaring waaruit de omzet van het bedrijf/de bedrijven voor de afgelopen drie jaar blijkt . De omzet moet boven 2.000.000 EUR per jaar liggen voor de drie laatste boekjaren.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de productie van de jaarrekening te vragen voor de laatste drie boekjaren in elk stadium van de procedure. Op verzoek zal de inschrijver de vereiste documenten binnen drie dagen na aanvraag te sturen naar de aanbestedende overheid
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een voorstelling van het projectteam: lijst met opgave van de naam, de beroepskwalificatie en beroepservaring van de leden van het projectteam met aanduiding van de projectleider die gedurende de raamovereenkomst zal fungeren als aanspreekpunt voor de Hulpverleningszone Centrum,
- Een referentielijst van minstens 2 opdrachten die uitgevoerd werden tijdens de drie voorgaande jaren in het domein van groot watertransport of vergelijkbare opdrachten. De lijst dient verder de volgende informatie te bevatten om in aanmerking te worden genomen :
omschrijving van de opdracht ;
bedrag van de opdracht ;
datum van de opdracht ;
publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren, inclusief de contactgegevens.
De inschrijver bewijst de waarachtigheid van de referenties op de volgende manier:
- wanneer de cliënt een openbare overheid is, met een certificaat opgesteld of goedgekeurd door deze laatste;
- wanneer de cliënt een privépersoon is, door een certificaat opgesteld door de cliënt of bij gebrek hiervan door een verklaring op eer van de dienstverlener.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 12/07/2017 - 10:30
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
12/07/2017 - 13:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
12/07/2017 - 13:30
Plaats: zie bestek
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 24/05/2017