AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
CPAS de Watermael-Boitsfort
Ottervangerstraat 69, BE-1170 Watermael-Boitsfort
Contact: Cel Openbare Opdrachten
Dhr Michel PECHER
Tel: +32 26639760 Fax: +32 26630819 E-mail: marches-opdrachten@cpas1170.brussels
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Onderhoud van de gevels, en het buitenschrijnwerk van de bejaardenwoningen aan Heiligenborre 120-122 te 1170 Watermaal-Bosvoorde
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Heiligenborre 120-122 te 1170 Watermaal-Bosvoorde
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhoud van de gevels, en het buitenschrijnwerk van de bejaardenwoningen aan Heiligenborre 120-122 te 1170 Watermaal-Bosvoorde
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
In overeenstemming met artikel 20 van de wet van 15 juni 2006 op de overheidsopdrachten en onverminderd de bepalingen met betrekking tot de erkenning van aannemers van werken, is, in eender welk stadium van de procedure, die kandidaat / inschrijver uitgesloten, die zich bevindt in een van de gevallen waarvan sprake in artikel 61 § 1 en § 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 met betrekking tot de plaatsing van overheidsopdrachten in de klassieke sectoren.
Door het loutere feit van aan de gunningsprocedure deel te nemen, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van bovengenoemde uitsluitingsgevallen bevindt.
In toepassing van artikel 60 § 1 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 is een Belgische inschrijver niet verplicht om bij zijn offerte een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid te voegen, net zomin als een attest waaruit blijkt dat hij in regel is met zijn fiscale verplichtingen ten aanzien van de FOD Financiën (directe belastingen, BTW en fiscale boetes).
De aanbestedende overheid zal die controles zelf uitvoeren met behulp van de elektronische middelen waarover zij beschikt (Digiflow).
De bepalingen van deze afdeling zijn ook individueel van toepassing op alle deelnemers die, als groepering zonder rechtspersoonlijkheid, samen een offerte indienen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver zal in de adequate categorie en klasse erkend moeten worden.
Als bewijs zal hij verplicht bij zijn offerte een erkenningsgetuigschrift toevoegen.
Aanvullende voorschriften :
Iedereen die, in welk stadium ook, optreedt als onderaannemer, moet ingeschreven zijn op de lijst van de erkende aannemers en houder zijn van een erkenning in de categorie die overeenkomt met de aard van de werken die hem zijn toevertrouwd en in de klasse die beantwoordt aan zijn deelname aan de opdracht.
Elke inbreuk op die verplichting zal worden beschouwd als een tekortkoming van de inschrijver aan de verplichting van zijn contract, tenzij hij van bovengenoemde personen vóór de aanvang van de werken vrijstelling van die verplichting heeft gekregen.
Behalve indien er zulk een vrijstelling werd verleend, kan het bestuur zonder ingebrekestelling de onmiddellijke stopzetting bevelen van eender welk werk dat wordt uitgevoerd door een niet erkende onderaannemer en in dat geval zal de inschrijver alle gevolgen dragen van die stopzetting.
De inschrijver blijft in alle geval als enige aansprakelijk ten aanzien van het bestuur.
De bouwheer behoudt zich het recht voor het in acht nemen van deze bepalingen te controleren.
De inschrijver werkt daaraan mee.
Er is een erkenning vereist in categorie D21 en in de klasse die overeenkomt met het bedrag van de offerte, in overeenstemming met artikel 3 §1 van de wet van 20 maart 1991 houdende de regeling van de erkenning van aannemers van werken.
De offerte vermeldt dat de inschrijver de vereiste erkenning heeft.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
(Zie ook bestek)
De technische en professionele bekwaamheid van de inschrijver zal worden beoordeeld op basis van de documenten die hij zal bezorgen om zijn knowhow, zijn doelmatigheid, zijn ervaring en zijn betrouwbaarheid over het algemeen aan te tonen.
1° Technische bekwaamheid :
De inschrijver moet bewijzen dat hij in de loop van de jongste vijf jaar 3 gelijkaardige opdrachten heeft uitgevoerd, met vermelding van de bedragen, de uitvoeringsdatum en de bouwheer. Die lijst wordt gestaafd door attesten van goede uitvoering. Die attesten werden uitgegeven en ondertekend door de bevoegde overheid.
Wanneer de bouwheer een privépersoon is, gebeurt dat door deze laatste. Bij gebrek daaraan, wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Die certificaten vermelden het bedrag, de periode en de plaats waar die werken werden uitgevoerd, alsook of ze werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht. Desgevallend worden die attesten rechtstreeks door de bevoegde instantie aan de aanbestedende overheid bezorgd.
2° Professionele bekwaamheid :
De leverancier zal een verklaring leveren, met vermelding van de beroepsbekwaamheid of de diploma's van de personen die binnen de onderneming zullen instaan voor de het leiden van de werken ter plaatse en die verantwoordelijk zullen zijn voor de opdracht.
1° Technische bekwaamheid :
Vereiste minimum: ongeveer dezelfde moeilijkheidsgraad als die van onderhavige opdracht en een bedrag van minstens 125.000 EUR excl. BTW voor elke daarvan.
2° Professionele bekwaamheid :
- Personen die zullen instaan voor de het leiden van de werken ter plaatse : minimumvereiste = geschoolde werkleider;
- Personen die verantwoordelijk zullen zijn voor de opdracht : minimumvereiste = bouwkundig ingenieur.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 24/07/2017 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 70.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Betaling op bankrekeningNr van "Atelier 348" - Code BIC : BBRUBEBB / IBAN : BE72 36 31 36 72 88 16 - Met vermelding "Gevels Heiligenborre" .
Het bewijs van betaling moet ingediend zijn met de bestelling van het dossier.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
07/08/2017 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
07/08/2017 - 14:00
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: De inschrijvers
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Inhoud van de offerte :
De offertes moeten in 3 exemplaren worden ingediend.
Samengevat, moet de offerte zeker volgende documenten bevatten; een inschrijver die een onvolledige offerte indient, riskeert dat die onregelmatig wordt verklaard:
- Het behoorlijk ingevulde en ondertekende formulier voor het indienen van de offerte (met identificatie van de handtekening en de stempel van de onderneming).
- De samenvattende meetstaat, met opgave van de prijzen en met de handtekening (met identificatie van de handtekening en de stempel van de onderneming).
- Desgevallend een nota met vermelding van de vergissingen en weglatingen die de inschrijver eventueel heeft vastgesteld, met verantwoording.
- Het attest van het bezoek dat vóór het opstellen van de offerte werd afgelegd.
- De documenten waarvan sprake in artikel 159 met betrekking tot de veiligheids en gezondheidscoördinatie: - het ingevulde "Prijs"-formulier en het goedkeurings en verbintenisattest
- Het voorstel voor inrichtingsplan van de bouwplaats, zoals gevraagd door het AVGP
- De documenten waarvan sprake in de artikelen 67 - 68/69.
- Het erkenningscertificaat.
- De ondertekeningsbevoegdheid of, voor inschrijvingen die worden ingediend door mandatarissen, de volmachtakte.
- De andere documenten die eventueel worden gevraagd in de administratieve en de technische bepalingen: zie meer bepaald de artikelen:
Artikel 76 - Planning
01.30.0 - Installatieplan van de bouwplaats
- De volledige lijst van de voorgestelde onderaannemers.
- De oorsprong van de te leveren producten en van de te gebruiken materialen die voortkomen uit landen buiten de Europese Unie, met vermelding per land van oorsprong van de waarde, exclusief douanekosten, waarvoor die producten of materialen deel uitmaken van de offerte. Wanneer die producten of materialen moeten worden afgewerkt of gebruikt op het grondgebied van de Europese Unie, wordt enkel de waarde van de grondstoffen vermeld.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/05/2017