AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Kraainem
A. Dezangrélaan 17, BE-1950 Kraainem
Contact: Mevrouw Veerle Willegems
Tel: +32 27192064 Fax: +32 27192044 E-mail: veerle.willegems@kraainem.be
Internet adres(sen): www.kraainem.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Heraanleg Korenbloemstraat
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Gemeente Kraainem
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Heraanleg Korenbloemstraat
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
1)niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
2) niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
3) geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
4) niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
5) bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
6) in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
7) in orde is met de betaling van belastingen
8) zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
? Een getuigschrift niet ouder dan 3 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes, uitgereikt door de
gevoegde overheid waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn directe belastingen
overeenkomstig de Belgische wetgeving (model 276 C2), of die van het land waar hij gevestigd is;
? Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli
2011:
? Een RSZ-attest met droogstempel, niet ouder dan 3 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes,
uitgereikt door de RSZ waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn RSZ overeenkomstig
de Belgische wetgeving.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
* In toepassing van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver de jaarrekening niet bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
* In toepassing van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver de jaarrekening niet bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Elk attest dient minimaal te voldoen aan de hieronder beschreven bepalingen:
- De aanbestedingsdatum mag niet ouder zijn dan 10 jaar rekenend vanaf de aanbestedingsdatum van huidige
aanbesteding.
- Indien de opdrachtnemer binnen bovenstaande periode van 10 jaar reeds werken heeft uitgevoerd voor de
aanbestedende overheid van huidige aanbesteding moet het attest van deze werken worden bijgevoegd.
Indien de opdrachtnemer nog geen werken heeft uitgevoerd voor de bouwheer van huidige aanbesteding, dient
de locatie van het gelijkaardig werk zoals vermeld op het attest zich binnen een straal van 30 kilometer van de
locatie van huidige aanbesteding te bevinden.
- Het uitvoeringsbedrag, het tijdstip en de plaats van uitvoering van de werken worden vermeld. Er staat
duidelijk vermeldt dat de werken zoals vermeld op het attest uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst
en of ze op regelmatige wijze en binnen de opgelegde termijnen en bepalingen van het bestek tot een goed
einde werden gebracht.
- Het attest dient minstens ondertekend door de aanbestedende overheid en de burgemeester van de
stad/gemeente waar de werken zijn uitgevoerd of zijn afgevaardigde.
- Noot: een proces-verbaal van oplevering wordt niet aanvaard als tevredenheidsattest.
De aanbestedingsdatum mag niet ouder zijn dan 10 jaar rekenend vanaf de aanbestedingsdatum van huidige
aanbesteding.
- Indien de opdrachtnemer binnen bovenstaande periode van 10 jaar reeds werken heeft uitgevoerd voor de
aanbestedende overheid van huidige aanbesteding moet het attest van deze werken worden bijgevoegd.
Indien de opdrachtnemer nog geen werken heeft uitgevoerd voor de bouwheer van huidige aanbesteding, dient
de locatie van het gelijkaardig werk zoals vermeld op het attest zich binnen een straal van 30 kilometer van de
locatie van huidige aanbesteding te bevinden.
- Het uitvoeringsbedrag, het tijdstip en de plaats van uitvoering van de werken worden vermeld. Er staat
duidelijk vermeldt dat de werken zoals vermeld op het attest uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst
en of ze op regelmatige wijze en binnen de opgelegde termijnen en bepalingen van het bestek tot een goed
einde werden gebracht.
- Het attest dient minstens ondertekend door de aanbestedende overheid en de burgemeester van de
stad/gemeente waar de werken zijn uitgevoerd of zijn afgevaardigde.
- Noot: een proces-verbaal van oplevering wordt niet aanvaard als tevredenheidsattest.
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 23/6/2017 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek
https://cloud.3p.eu/Downloads/1/774/0Z/2017
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
26/6/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
26/6/2017 - 11:00
Plaats: vergaderzaal van het Schepencollege
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Roland Van Cauteren (voorzitter)
Veerle Willegems (bijzitter)
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 17/5/2017