AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
citydev.brussels
Gabrielle Petitstraat 6, BE-1080 Brussel
Contact: citydev.brussels - stadsvernieuwing
Renneboog Nathalie
Tel: +32 24225214 E-mail: appelaprojets@citydev.brussels
Internet adres(sen): http://www.citydev.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
PROJECTOPROEP 2017-2: van 51 TOT EN MET 100 GECONVENTIONEERDE WONINGEN
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, België
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Projectoproep 2017-2: van 51 tot en met 100 geconventioneerde woningen - open offerteaanvraag - promotieopdracht van werken: de inschrijvende projectontwikkelaar moet eigenaar zijn van een grond of gebouw (of over een koopoptie beschikken) en de presentatie van zijn vastgoedproject moet zijn offerte vormen. Het project moet de ontwikkeling beogen van minimum 51 en maximum 100 geconventioneerde woningen. Diversiteit van bestemmingen en sociale gemengdheid zijn verplicht.
De promotieopdracht omvat het ontwerp, de realisatie, de financiering en de commercialisering van het project. Onder "geconventioneerde woning" wordt verstaan: woning gesubsidieerd overeenkomstig de voorwaarden van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 26 september 2013 (BS 24/10/2013).
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
minimum 51 en maximum 100 geconventioneerde woningen. Sociale gemengdheid (geconventioneerde woningen samen met woningen tegen vrije prijs) en diversiteit van bestemmingen zijn verplicht.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
In deze aankondiging van opdracht wordt onder "promotor" verstaan: diegene die ofwel in eigen naam ofwel in naam van een tijdelijke vereniging de opdracht binnenrijft.
De promotor mag de werken niet persoonlijk uitvoeren. Hij moet zich laten omringen door van hem onafhankelijke partijen:
- een architect/projectontwerper,
- ingenieursbureaus gespecialiseerd in duurzame ontwikkeling, speciale technieken en energieprestaties van gebouwen, akoestiek en stabiliteit,
- een bodemstudiebureau,
- een landschapsarchitect,
- een veiligheids- en gezondheidscoördinator,
- een EPB-adviseur erkend door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest,
- een aannemer (die de werken zal uitvoeren).
De aannemer, de projectontwerper en de studiebureaus moeten onderling onafhankelijk zijn en elk een afzonderlijke overeenkomst sluiten met de promotor, die optreedt als bouwheer.
De promotor moet een beroep doen op een of meerdere van hem onafhankelijke algemene aannemingsbedrijven om de werken te realiseren.
Een algemeen aannemer mag niet inschrijven. Een tijdelijke vereniging van een projectontwikkelaar en een of meerdere ondernemingen waaraan de uitvoering van alle of een deel van de werken van het project zou worden toevertrouwd, is niet toegestaan.
De algemeen aannemer mag evenwel deel uitmaken van dezelfde commerciële groep als de projectontwikkelaar.
De promotor treedt op als bouwheer. In die hoedanigheid is hij aansprakelijk voor het ontwerp, de realisatie, de financiering en de commercialisering van het bouwwerk.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
zie bestek
III.2.3. Vakbekwaamheid:
zie bestek
Klasse: N/A, Categorie: D
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: 1. economisch/financieel criterium, Weging: 40
Criterium 2: 2. stedenbouwkundig criterium , Weging: 40
Criterium 3: 3. criterium bewoonbaarheid , Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 29/06/2017 - 18:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
18/07/2017 - 11:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
18/07/2017 - 11:30
Plaats: citydev.brussels
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 15/05/2017