AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
UZ Leuven
Herestraat 49, 3000 Leuven, BE-3000 Leuven
Contact: Dienst Materiaalbeheer
Annelies Michiels
E-mail: paf.materiaalbeheer@uzleuven.be
Internet adres(sen): www.uzleuven.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Open offerteaanvraag voor werken. Referentie TE010584.P30: logistiek platform, perceel onderstation, stoomproductie en natte technieken
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: UZ Leuven
Campus Gasthuisberg
Herestraat 49 te 3000 Leuven
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Open offerteaanvraag voor werken. Referentie TE010584.P30: logistiek platform, perceel onderstation, stoomproductie en natte technieken.
De uit te voeren opdracht kadert binnen een nieuwbouw- en renovatieproject op Campussite Gasthuisberg, Herestraat 49 in 3000 Leuven. Het betreft de realisatie van een logistieke zone en een hieraan gekoppeld parkeergebouw. UZ Leuven en KU Leuven wensen hier een aantal logistieke en productiefaciliteiten voor de campus Gasthuisberg te concentreren. Het totale project zal ongeveer 30.000 m² omvatten. De werken vinden plaats op een ziekenhuissite in exploitatie. Het behoort tot de mogelijkheden dat de werken hierdoor enige hinder zouden kunnen ondervinden. De aannemer dient zich ervan bewust te zijn dat dit invloed kan hebben op de uitvoering van zijn werkzaamheden. De Opdrachtgever zal evenwel alles in het werk stellen om dit te beperken.
Voor een uitgebreide omschrijving van de opdracht wordt verwezen naar de technische bepalingen van het bestek. Het technische dossier (deel II t.e.m. IV) bestaat uit 2 delen enerzijds het deel 'Onderstation en stoomproductie', anderzijds het deel 'natte technieken' bestaande uit HVAC, sanitair, perslucht en koeling zoals hieronder in paragraaf 2 beschreven. De administratieve bepalingen en het AVGP zijn voor beide delen van toepassing.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De inschrijver bewijst dat hij zich niet in een geval van uitsluiting bevindt overeenkomstig dit art. 61 door voorlegging van de in het offerteformulier vermelde bescheiden.
Voor de buitenlandse inschrijver dient het bewijsstuk te worden uitgereikt door de overheidsinstantie die hiervoor in zijn land bevoegd is. Voor de buitenlandse inschrijver, afkomstig van een land waar de in het offerteformulier vermelde attesten niet door een overheidsinstantie worden uitgereikt, dient een verklaring op eer te worden gevoegd, gecertificeerd door een notaris of door een gerechtelijke of overheidsinstantie van zijn land.
Eveneens zal de inschrijver uitgesloten worden indien de Opdrachtgever volgende gevallen vastgesteld heeft en aannemelijk kan maken:
- een ernstige fout begaan heeft bij zijn beroepsuitoefening;
- zich in ernstige mate schuldig gemaakt heeft aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen.
In toepassing van art. 66 KB Plaatsing zijn deze bepalingen individueel toepasselijk op alle deelnemers die samen inschrijven als combinatie zonder rechtspersoonlijkheid (vb. tijdelijke handelsvennootschap) of die de intentie hebben om een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid op te richten.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Teneinde de financiële en economische draagkracht van de aannemer na te gaan moeten bij de offerte de in het offerteformulier vermelde bescheiden worden gevoegd.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, wordt de technische bekwaamheid van de aannemer aangetoond door de in het offerteformulier te vermelde bescheiden
Klasse 3: tot 500.000 voor categorie D16
Klasse 7 : tot 5.330.000 EUR voor categorie D18
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs van de werken, Weging: 60
Criterium 2: Plan van aanpak uitvoering, Weging: 40
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 27/06/2017 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
05/07/2017 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
05/07/2017 - 14:00
Plaats: UZ Leuven, Campus Gasthuisberg, Administratief Gebouw, vergaderzaal Berlioz, Herestraat 49 te 3000 Leuven
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: de inschrijver(s)
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Het bijzonder bestek en de plannen betreffende deze aanneming liggen ter inzage bij UZ Leuven, alle werkdagen van 9u00 tot 12u00 en van 13u00 tot 16u00, op te vragen door een mail te sturen naar: LogistiekplatformNT@uzleuven.be
Een afdruk van het bijzonder bestek en de plannen kan tijdens de kantooruren na voorafgaandelijke verwittiging
Alleen digitaal en op usb stick aanleveren en kosteloos, er worden geen papieren versies verstrekt.
De technische bepalingen (bestek, meetstaat, plannen) bestaan uit 2 delen:
- enerzijds het deel 'Onderstation en stoomproductie',
- anderzijds het deel 'natte technieken' bestaande uit HVAC, sanitair, perslucht en koeling.
Overeenkomstig zijn er meetstaten voor elk deel die afzonderlijk in te vullen zijn, maar samen als 1 geheel beschouwd en gegund zullen worden. Hiertoe zal de prijs van alle meetstaten gesommeerd worden. De werfopvolging, incl. werfvergaderingen en goedkeuring van documenten (zoals technische fiches, vorderingsstaten, wijzigingsaanvragen,.) van elk deel, gebeuren samen met de ontwerper van het desbetreffende deel zoals hieronder vermeld.
De Ontwerper aangesteld door de Opdrachtgever, met een volledige opdracht voor ontwerp technieken en controle op de werken (exclusief werfcoördinatie en veiligheidscoördinatie) is:
Voor het deel 'Onderstation en stoomproductie':
Karlien Verbert
TV Deerns-Ingenium
Nieuwe St.-Annadreef 23
8200 Brugge
en voor het deel natte technieken:
THV AR-TE - de Jong Gortemaker Algra - STABO
Remylaan 2b
3018 Leuven
Alle briefwisseling geschiedt in het Nederlands.
Partij voor briefwisseling tijdens de vragenronde:
UZ Leuven:
LogistiekplatformNT@uzleuven.be
Een kopij van zijn briefwisseling wordt door de aannemer overgemaakt op het e-mailadres: bouwteamLogistiekPlatform@uzleuven.be.
Gedurende de offerteperiode en vóór toewijzing kan enkel schriftelijk inlichtingen bekomen worden.
Het aantal vragenrondes dat voorzien wordt, is één (1)
- voor alle schriftelijke vragen die zijn toegekomen bij de Ontwerper uiterlijk 11-6-2017 zal schriftelijk worden geantwoord uiterlijk 20-6-2017;
Er zal niet meer worden geantwoord op vragen die bij de Ontwerper en/of de Opdrachtgever zijn toegekomen na 11-6-2017. Dit doet evenwel geen afbreuk aan de meldingsplicht van de inschrijver op het vlak van vergissingen en leemten in de zin van art. 83 en 86 van het KB Plaatsing.
Na toewijzing zal de aannemer alle briefwisseling richten aan:
Universitaire Ziekenhuizen Leuven
Technische dienst - T.a.v. Leidend Ambtenaar Nieuwbouw Logistiek Platform
Herestraat 49
3000 Leuven
e-mail: bouwteamLogistiekPlatform@uzleuven.be
Een kopie van alle briefwisseling wordt overgemaakt aan de Ontwerper, de Constructiemanager en de Veiligheidscoördinator. Elke elders geadresseerde briefwisseling zal aanzien worden als ongeldig en niet bestaande.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 12/05/2017