AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Kliniek Sint-Jan
Kruidtuinlaan, 32,, BE-1000 Brussel
Contact: Chaventre Elsa Asha
Marjorie Verschueren
Tel: +32 28910813 Fax: +32 22219068 E-mail: mverschueren@clstjean.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=271209
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
LIFTEN KRUIDTUIN Modernisering en onderhoud
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: SintJan Kliniek
32 Kruidtuinlaan
BE-1000 Bxl
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
LIFTEN KRUIDTUIN
Modernisering en onderhoud
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Art. 24
Deel 1 - aanbesteding voor werken - Modernisering van de liften op de site Kruidtuin.
Schatting van het totale bedrag van de aanbesteding: ? 1.173.000,00- EBTW
Art. 27
Deel 2 - aanbesteding voor diensten - Onderhoud van liften, roltrappen en hefplatform op de site Kruidtuin.
Schatting van het totale bedrag van de aanbesteding op jaarbasis: ? 99.500,00- EBTW
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Sectie 2 - Toegangsrecht
In afwijking van hoofdst. 5, sectie 2, wordt de inschrijver ingelicht over het feit dat het toegangsrecht eveneens onderworpen is aan dit artikel: Art. 66 bis - verplicht bezoek ter plaatse.
Louter door indiening van de offerte, verklaart de inschrijver impliciet op erewoord dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bevindt die worden bedoeld in artikel 61 §1 en 2 van het KB van 15 juli 2011.
Er wordt op gewezen dat de aanbestedende dienst de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord zal controleren voor de inschrijver die de best gerangschikte offerte doorstuurt (met uitzondering van de fiscale aangiftes die binnen de 48 uur zullen worden gecontroleerd met ingang van de opening van de offertes voor alle inschrijvers).
Er wordt op gewezen dat de aanbestedende dienst de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord zal controleren voor de inschrijver die de best gerangschikte offerte doorstuurt voor elk van de loten (met uitzondering van de fiscale verplichtingen die binnen de 48 zullen worden gecontroleerd met ingang van de opening van de offertes voor alle inschrijvers).
- persoonlijke situatie (art 61 §1)
De aanbestedende dienst zal aan de inschrijver in kwestie vragen om op de snelst mogelijke manier en binnen de termijn die door hem wordt bepaald de documenten en bewijsstukken te verstrekken waarmee zijn persoonlijke situatie kan worden nagetrokken, met name een uittreksel uit het strafregister of een ander gelijkgesteld document dat werd afgeleverd door een gerechtelijke of administratieve instantie uit het land van oorsprong of herkomst.
Dit document mag echter worden vervangen door een certificaat van goed gedrag en zeden van de inschrijver of van (één van) de mandatarissen van het bedrijf;
De recente karakter van dit document is van dien aard dat het dateert van minder dan zes maanden ten opzichte van de datum van de opening van de inschrijvingen.
- Sociale zekerheidsbijdragen
Mag worden uitgesloten van de toegang tot de aanbesteding op welk stadium dan ook van de procedure, de inschrijver die niet in orde is met het betalen van zijn sociale zekerheidsbijdragen volgens artikel 62 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011.
Voor de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt: aan de offerte wordt een attest toegevoegd dat door de daartoe bevoegde instantie werd afgeleverd. Dit attest certifieert dat de inschrijver volgens de rekening die ten laatste werd opgemaakt op de uiterste ontvangstdatum van de offertes in orde is op die datum met zijn verplichtingen m.b.t. de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waarin hij gevestigd is.
- Fiscale verplichtingen - belastingplicht
Kan worden uitgesloten van de aanbesteding in om het even welk stadium van de procedure, de inschrijver die niet in orde is met zijn verplichtingen inzake betaling van fiscale verplichtingen overeenkomstig artikel 63 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011.
Voor de kandidaat of inschrijver van een andere lidstaat van de Europese Unie: aan de offerte moet een attest worden bijgevoegd dat werd afgeleverd door de daartoe bevoegde instantie. Dit attest certifieert dat de inschrijver volgens de rekening die ten laatste werd opgemaakt op de uiterste ontvangstdatum van de offertes in orde is op die datum met zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waarin hij gevestigd is.
-Beroepsfouten
De inschrijver kan toegang tot de aanbesteding worden ontzegd indien hij, op professioneel vlak, een ernstige fout beging die naar behoren werd vastgesteld met alle middelen die door de aanbestedende dienst kunnen worden verantwoord.
Art. 66 bis - Certificaat bezoeken ter plaatse
Voor de huidige aanbesteding wordt in het kader van het toegangsrecht verduidelijkt dat:
de inschrijver verplicht is om het certificaat over te maken voor de noodzakelijke bezoeken ter plaatse dat werd ondertekend door een vertegenwoordiger van de aanbestedende dienst (dienst werken). Zie model in bijlage 2.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Financiële en economische draagkracht
De inschrijver is verplicht om deze bijgevoegde documenten af te leveren:
1° passende bankverklaring die werd opgesteld overeenkomstig het model dat zich in bijlage 3 bevindt
2° bewijs voor verzekering tegen beroepsrisico's.
Minimaal vereiste dekking:
- Voor deel 1 : ? 1.000.000,00
- Voor deel 2 : ? 300.000,00
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Technische bekwaamheid - Aanbesteding voor werken
De inschrijver is verplicht om deze documenten in te dienen:
7° attesten met referenties - 3 (drie) in totaal - voor naar behoren uitvoeren van gelijkaardige werken die van groot belang zijn (of het meest doorwegen rekening houdend met de aard van de werken) binnen ziekenhuisinstellingen, in gespecialiseerde verplegingsdiensten, en die werden uitgevoerd en opgeleverd in de loop van de laatste 5 jaar. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de daartoe bevoegde instantie. Indien de aanbestedende dienst een private-persoon is, gebeurt dit door diens toedoen. Deze attesten omvatten het bedrag, de periode en de uitvoeringsplaats van de werken en geven aan of ze volgens de regels van de kunst werden uitgevoerd en op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
In de attesten staan naam en contactgegevens vermeld van de persoon die het attest vertegenwoordigt, zodat deze indien nodig kan gecontacteerd worden ter verificatie. Deze certificaten worden opgesteld volgens of met toevoeging van de fiche in bijlage 4.
Art. 70
In geval van aanbesteding voor werken:
de inschrijver is verplicht om een bewijs in te dienen dat aantoont dat hij voldoet aan de voorwaarden die worden gesteld door de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van de werken als volgt:
1° hetzij dat hij beschikt over de vereiste erkenning. In dat geval moet hij erkend zijn voor de categorie die overeenkomt met de aard van de werken waarvoor hij als inschrijver deelneemt. Tevens moet hij zich bevinden in de minimumklasse die overeenstemt met de waarde van de werken die overeenkomen met zijn offerte.
2° ofwel dat hij titularis is van een certicifaat of dat hij wordt opgenomen in een officiële lijst met erkende aannemers uit een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt hij bij zijn aanvraag tot deelname of offerte het certificaat dat werd afgeleverd door het organisme van de lidstaat evenals elk document dat de gelijkwaardigheid van dit certificaat kan aantonen of nog de inschrijving voor de vereiste erkenning die wordt bedoeld in alinea 1. In dit certificaat of in deze inschrijving zullen de referenties worden vermeld die de certifiëring of inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.
3° hetzij dat er beroep wordt gedaan op de toepassing van artikel 3, § 1, 2°, van voornoemde wet van 20 maart 1991. In dat geval, voegt hij bij zijn aanvraag tot deelname of offerte de nodige bewijsstukken
Technische bekwaamheid - Aanbesteding voor werken
De inschrijver is verplicht om deze documenten in te dienen:
7° attesten met referenties - 3 (drie) in totaal - voor naar behoren uitvoeren van gelijkaardige werken die van groot belang zijn (of het meest doorwegen rekening houdend met de aard van de werken) binnen ziekenhuisinstellingen, in gespecialiseerde verplegingsdiensten, en die werden uitgevoerd en opgeleverd in de loop van de laatste 5 jaar. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de daartoe bevoegde instantie. Indien de aanbestedende dienst een private-persoon is, gebeurt dit door diens toedoen. Deze attesten omvatten het bedrag, de periode en de uitvoeringsplaats van de werken en geven aan of ze volgens de regels van de kunst werden uitgevoerd en op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
In de attesten staan naam en contactgegevens vermeld van de persoon die het attest vertegenwoordigt, zodat deze indien nodig kan gecontacteerd worden ter verificatie. Deze certificaten worden opgesteld volgens of met toevoeging van de fiche in bijlage 4.
Art. 70
In geval van aanbesteding voor werken:
de inschrijver is verplicht om een bewijs in te dienen dat aantoont dat hij voldoet aan de voorwaarden die worden gesteld door de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van de werken als volgt:
1° hetzij dat hij beschikt over de vereiste erkenning. In dat geval moet hij erkend zijn voor de categorie die overeenkomt met de aard van de werken waarvoor hij als inschrijver deelneemt. Tevens moet hij zich bevinden in de minimumklasse die overeenstemt met de waarde van de werken die overeenkomen met zijn offerte.
2° ofwel dat hij titularis is van een certicifaat of dat hij wordt opgenomen in een officiële lijst met erkende aannemers uit een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt hij bij zijn aanvraag tot deelname of offerte het certificaat dat werd afgeleverd door het organisme van de lidstaat evenals elk document dat de gelijkwaardigheid van dit certificaat kan aantonen of nog de inschrijving voor de vereiste erkenning die wordt bedoeld in alinea 1. In dit certificaat of in deze inschrijving zullen de referenties worden vermeld die de certifiëring of inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.
3° hetzij dat er beroep wordt gedaan op de toepassing van artikel 3, § 1, 2°, van voornoemde wet van 20 maart 1991. In dat geval, voegt hij bij zijn aanvraag tot deelname of offerte de nodige bewijsstukken.
De aanbestedende dienst oordeelt dat de werken horen tot:
- categorie N1 Klasse 5.
Technische bekwaamheid - Aanbesteding voor diensten
De inschrijver moet deze documenten indienen:
6° gedetailleerde nota waarmee kan worden geëvalueerd of de inschrijver beschikt over de nodige technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid om in te staan voor het verrichten van onderhoudsdiensten op basis van met name zijn vakkundigheid, doelmatigheid, ervaring en betrouwbaarheid;
7° de attesten met referenties - 3 (drie) in totaal - voor gelijkaardige diensten (die het meest doorwegen rekening houdend met de aard van de werken) binnen ziekenhuisinstellingen, in gespecialiseerde verplegingsdiensten in de loop van de 10 laatste jaren. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de daartoe bevoegde instantie. Wanneer de aanbestedende dienst een private persoon is, dan gebeurt dit via diens toedoen. Deze attesten omvatten duur en plaats en verduidelijken de tevredenheid van de bevoegde instantie. Hierin staan de namen en contactgegevens vermeld van de persoon die het attest vertegenwoordigt zodat deze kan gecontacteerd worden indien nodig ter verificatie. Deze attesten worden opgesteld volgens of met toevoeging van de fiche in bijlage 5.
De aanbestedende dienst oordeelt dat de werken horen tot:
- categorie N1 Klasse 5.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Concurrentiedialoog.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 09/06/2017 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
20/06/2017 - 15:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 09/05/2017