AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Veneco
Panhuisstraat 1, BE-9070 Destelbergen
Contact: De heer Raf Anthoni
Tel: +32 92512222 Fax: +32 92512228 E-mail: raf.anthoni@veneco.be
Internet adres(sen): www.veneco.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitbreiding bedrijventerrein Groot Prijkels
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Deinze, Nazareth, Kruishoutem
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Uitbreiding bedrijventerrein Groot Prijkels
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* - een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
o niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld.
o Niet in staat van faillissement of vereffening verkeert.
o Geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem.
o Niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
o Bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan.
o In orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen.
o In orde is met de betaling van belastingen.
o Zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* De kandidaat kan zijn kandidatuur indienen onder de vorm van een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) ter vervanging van de verklaring op erewoord. In dit UEA kan de inschrijver zich voor 'deel IV: selectiecriteria' beperken tot het invullen van afdeling a van deel IV en hoeft geen andere afdeling van deel IV ingevuld te worden.
Gezien de uitreksels uit het strafregister en het niet-falingsattest door het opdrachtgevend bestuur niet of niet kosteloos kunnen opgevraagd worden, dient de inschrijver volgende attesten toe te voegen aan zijn offerte :
- uitreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 6 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes, waaruit de professionele integriteit blijkt van de zaakvoerder of de afgevaardigd bestuurder en/of de gemachtigde ondertekenaar van de offerte.
- uitreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 6 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes, waaruit de professionele integriteit blijkt van de inschrijver (indien inschrijving van rechtspersoon).
- niet-falingsattest uitgereikt door de rechtbank van Koophandel (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 3 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes waaruit blijkt dat de inschrijver zich niet in staat of aanvraag van faillissement of vereffening bevindt.
Buitenlandse inschrijvers die zelf, of hun personeel, niet onderworpen zijn aan de Belgische regelgeving, dienen bij hun offerte alle bewijsstukken te voegen dat zij hun verplichtingen (inzake niet-faillisement, fiscale verplichtingen en sociale verplichtingen, e.d.) hebben vervuld :
- attest waaruit blijkt dat de inschrijver zich niet in staat van faillissement, liquidatie, gerechtelijk akkoord of een soortgelijke toestand bevindt.
- attest waaruit blijkt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is (zoals bepaald in artikel. 63 van het KB van 15 juli 2011).
- attest waaruit blijkt dat de inschrijver voldaan heeft aan de vereisten inzake betaling van de sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de bepalingen uit art.62§2 van het KB van 15 juli 2011)
Bovenstaande bepalingen met betrekking tot het toegangsrecht zijn toepasselijk op alle deelnemers van feitelijke verenigingen of tijdelijke handelsvennootschappen, alsook op andere entiteiten (vb. onderopdrachtnemers) waarvan de draagkracht wordt ingeroepen om te voldoen aan onderstaande kwalitatieve selectiekriteria.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver bevindt zich niet in een staat van faillissement of vereffening.
De inschrijver heeft geen aangifte lopende van faillissement of een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig tegen hem.
-Niet-falingsattest uitgereikt door de rechtbank van Koophandel (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 3 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes waaruit blijkt dat de inschrijver zich niet in staat of aanvraag van faillissement of vereffening bevindt.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De werken die het voorwerp uitmaken van deze opdracht zijn geranschikt in categorie C1 of E1. De opdracht wordt geraamd in klasse 8.
- De inschrijver voegt in zijn offerte het bewijs dat hij voor deze categorie erkend is. De klasse waarin de inschrijver erkend is, dient voldoende te zijn voor gunning van het bedrag bepaald door het inschrijvingsbedrag eventueel verbeterd door de aanbestedende overheid.
Indien de opdrachtnemer zelf niet beschikt over een erkenning wat de groenwerken betreft, dan mag hij deze niet zelf uitvoeren als zogenaamde 'aanvullende werken' doch dient hij dit aandeel tot te vertrouwen aan een onderaannemer die beschikt over een erkenning in de respectievelijke categorie G3 en met overeenstemmende klasse voor het aandeel van deze werken in het geheel (volgens raming minimum klasse 5). Deze onderaannemer en zijn erkenning moet kenbaar gemaakt worden bij de inschrijving.
De inschrijver dient hiertoe een behoorlijk ondertekende (bewijs handtekeningsbevoegdheid bij te voegen) en gedagtekende verbintenis tot terbeschikkingstelling van middelen van deze onderaannemer bij de offerte te voegen.
- De inschrijver voegt volgende tevredenheidsattesten toe op straffe van nietigheid van de offerte:
Drie tevredenheidsattesten, ondertekend door de leidende ambtenaar of de projectverantwoordelijke van het opdrachtgevend bestuur. Uit elk attest moet blijken dat de inschrijver in de loop van de laatste vijf jaar voorafgaand aan de datum van indiening van de offertes gelijkaardige werken (met een minimum aannemingsbedrag van 5.330.000,00euro excl. BTW (klasse 8)) heeft uitgevoerd tot tevredenheid van het opdrachtgevend bestuur.
Het attest wordt opgemaakt conform voorbeeld formulier 4bis : 'Getuigschrift van goede uitvoering der werken' FOD Economie en moeten verplicht vermelden :
° identificatie van de opdrachtgever;
° naam en functie van de verantwoordelijke (van de opdrachtgever);
° aard van de werken;
° aannemingsbedrag;
° plaats en datum van uitvoering.
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 8
of C1 (Gewone rioleringswerken), Klasse 8
of E1 (Moerriolen), Klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: Plan van aanpak, Weging: 40
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 27/6/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 2520.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Het dossier is af te halen op de kantoren van Sweco Gent, Elfjulistraat 43, 9000 Gent of kan per post verzonden worden. De aanvraag gebeurt telefonisch of per mail : Sweco Gent : 09/241.59.20 Dhr Bernard Vanderstede : Bernard.Vanderstede@swecobelgium.be of Dhr Nicky Velders : Nicky.Velders@swecobelgium.be. Afhalen of verzending van het dossier zal pas gebeuren na ontvangst van de te betalen som op rekening van Sweco Belgium : ondernemingsnummer : BE0405.647.664, rekeningnummer : 220-0720820-49 (BNP Paribas Fortis) / BIC: GEBABEBB, IBAN : BE97 2200 7208 2049. De aankoopprijs voor een papieren versie bedraagt 2.520,00 euro inclusief BTW, voor een digitale versie bedraagt 100,00 euro inclusief BTW.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
28/6/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
28/6/2017 - 11:00
Plaats: Veneco, Panhuisstraat 1 te 9070 Destelbergen, zaal 4
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
06/06/2017 om 10.00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 9/5/2017