Provincie Limburg

Uitnodiging tot indienen offerte - NEERPELT Dommelhof 424 - Design- and buildopdracht - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
provincie Limburg
Universiteitslaan 1, BE-3500 Hasselt
Contact: De heer Peter Pinckers
Tel: +32 11237937 Fax: +32 11238111 E-mail: peter.pinckers@limburg.be
Internet adres(sen): www.limburg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - NEERPELT Dommelhof 424 - Design- and buildopdracht - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Dommelhof - sporthal, Toekomstlaan 5 te 3910 NEERPELT, 011 80 50 85
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het provinciebestuur is op zoek naar een extern ontwerp- en bouwteam dat het vooropgestelde bouwprogramma kan realiseren vanaf eerste schetsontwerp tot en met definitieve oplevering van de bouwwerken. Dit bouwteam moet bestaan uit een "design-" en een "build-" afdeling die samenwerken naar een degelijk resultaat toe en tegelijkertijd hun respectievelijke, professionele verantwoordelijkheid opnemen. Om hun onafhankelijkheid ten opzichte van elkaar te garanderen worden zij apart onder contract geplaatst en vergoed door de opdrachtgever.
Op basis van een schetsontwerp worden er maximaal drie inschrijvers uitgenodigd om een definitief dossier met offerte uit te werken en in te dienen. Voor alle inschrijvers geldt de verplichting van een bezoek ter plaatse samen met het opdrachtgevend bestuur (contactpersoon Peter Pinckers) In het geval dat er effectief meer dan één inschrijver een degelijk voorstel indient zal de inschrijver met de beste score voor de gunningscriteria de opdracht toegewezen krijgen en de resterende één of twee kandidaten, aan wie de opdracht niet gegund wordt, ontvangen elk een éénmalige, forfaitaire onkostenvergoeding van 5.000,- euro.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting met betrekking tot de persoonlijke situatie van de inschrijver bevindt, zoals bedoeld in artikel 61 §1 en §2, artikel 62 en artikel 63 van het KB van 15 juli 2011 (KB Plaatsing).
De aanbestedende overheid kan de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord onderzoeken in hoofde van de inschrijver wiens offerte het beste gerangschikt is alvorens de gunningsbeslissing te nemen. In dit geval zal ze de betrokken inschrijver via de snelste middelen en binnen de door haar bepaalde termijn verzoeken om de inlichtingen of documenten te verstrekken die het mogelijk maken de persoonlijke situatie van de inschrijver te controleren.
Voorafgaand aan de gunningsbeslissing moet een uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document voorgelegd worden waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
De aanbestedende overheid kan echter zelf de inlichtingen of documenten (RSZ, fiscale verplichtingen ten aanzien van de FOD financiën en de verklaring voor niet-faillissement, bij werken: het bewijs van erkenning) aanvragen die zij met behulp van elektronische middelen gratis kan verkrijgen bij de diensten die er de beheerder van zijn.
Evenwel moeten:
- inschrijvers in de vorm van een tijdelijke vereniging een eensluidend afschrift van de overeenkomst tot oprichting van deze tijdelijke vereniging bijvoegen.
- buitenlandse inschrijvers bij hun offerte een attest voegen dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat zij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van offertes is opgemaakt, op die datum voldaan hebben aan de voorschriften inzake betaling van de fiscale bijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn
- inschrijvers die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstellen, bij hun offerte een attest voegen dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat zij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van offertes is opgemaakt, op die datum voldaan hebben aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn.
De inschrijver is vrijgesteld van het bijvoegen van een RSZ-attest bij zijn offerte omdat de aanbestedende overheid via elektronische middelen toegang heeft tot de inlichtingen en documenten die haar toelaten de persoonlijke situatie van de inschrijver na te gaan.
Bedraagt de RSZ- of fiscale schuld aan bijdrage meer dan 3 000,00 euro, of neemt hij in geval van uitstel van betaling de afbetalingen niet strikt in acht, dan wordt de inschrijver verzocht bij zijn offerte alle inlichtingen te voegen betreffende de eventuele schuldvorderingen zoals bedoeld in art. 62, §1 in fine en artikel 63 van het KB van 15 juli 2011 (KB Plaatsing).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
1. Design-team : het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's of een verklaring van desbetreffende verzekeringsmaatschappij dient afgeleverd te kunnen worden. Attest verzekering beroeps-aansprakelijkheid architecten (met inbegrip van zijn 10-jarige aansprakelijkheid conform de bepalingen van de art. 1792 en 2270 van het Burgerlijk Wetboek).
2. Vereiste erkenning van het build-team : D (Bouwwerken), klasse 4 of 5 (tot 900.000 of tot 1.810.000 euro). De klasse wordt bepaald aan de hand van het definitieve inschrijvingsbedrag
3. Build-team : de opdrachtnemer toont aan dat hij de nodige verzekeringscontracten is aangegaan, aan de hand van een attest waaruit de door de opdrachtdocumenten vereiste omvang van de gewaarborgde aansprakelijkheid blijkt. Zie ook artikel II.2.
Deze bewijsstukken moeten pas bijgevoegd worden bij het indienen van het best and final offer dat door maximaal drie inschrijvers kan worden ingediend.
- bewijs verzekering
- attest erkenningsklasse
- attest verzekeringen
III.2.3. Vakbekwaamheid:
DOCUMENT 1: Competenties van het ontwerp- en studiebureau
Het opdrachtgevend bestuur hecht grote waarde aan de samenstelling van het design-team dat mede geselecteerd zal worden voor deze opdracht. Het moet hier gaan om de personen die effectief met deze opdracht belast zullen worden ! Het team mag achteraf niet gewijzigd worden zonder aanvaarding door de opdrachtgever van (een) gelijkwaardig gekwalificeerde vervanger(s).
Volgende documenten moeten bij de inschrijving gevoegd worden op straffe van uitsluiting :
1. Architect-ontwerper of ingenieur-architect-ontwerper : een bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten. Deze inschrijving moet ononderbroken zijn van voor 01 januari 2012 (eventueel vanaf stagiair-niveau).
2. Architect-projectleider of ingenieur-architect-projectleider : een bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten. Deze inschrijving moet ononderbroken zijn van voor 01 januari 2007 (eventueel vanaf stagiair-niveau).
3. Ingenieur stabiliteit : kopie van het diploma, afgeleverd voor 01 januari 2007, master-niveau of gelijkgesteld.
4. Ingenieur HVAC, sanitair, . : kopie van het diploma, afgeleverd voor 01 januari 2007, master-niveau of gelijkgesteld.
5. Ingenieur elektriciteit, telefonie, data, . : kopie van het diploma, afgeleverd voor 01 januari 2007, master-niveau of gelijkgesteld.
6. Een schriftelijke verklaring die aantoont dat alle leden van het team een overeenkomst of intentie tot overeenkomst hebben betreffende de oprichting van een tijdelijke handelsvereniging of een andere, contractueel bindende samenwerkingsvorm waarvan de architect-projectleider de vertegenwoordiger is of wordt.
Indien een lid van het team twee of meer van de gevraagde diploma's en ervaring kan aantonen mag hij/zij deze functies combineren.
Het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten kan ook bestaan uit een bewijs van inschrijving op een gelijkaardige officiële lijst in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschap. Personen met diploma's uit een andere lidstaat van de Europese Gemeenschap moeten aantonen dat deze op het gevraagde niveau erkend zijn in België.
Diploma's uitgereikt buiten de Europese Gemeenschap worden niet aanvaard indien niet ondubbelzinnig kan bewezen worden dat zij erkend worden binnen de EG.
DOCUMENT 2: Referenties van het ontwerp- en studiebureau
Om de technische bekwaamheid, vakkundigheid, betrouwbaarheid en ervaring van het ontwerpteam te kunnen beoordelen, voegt de inschrijver een overzichtsfiche bij zijn inschrijving van een enigszins gelijkaardig en gelijkwaardig bouwproject, waarvan de ontwerpfase werd opgestart na 01 januari 2009 en dat voorlopig opgeleverd werd na 01 januari 2012. Dit project moet aan volgende voorwaarden voldoen :
1 Het project werd gerealiseerd onder leiding en verantwoordelijkheid van de persoon die opgegeven wordt als de architect-projectleider in document 1.
2 Het project betreft een publiek toegankelijk gebouw (hoofdzakelijk nieuwbouw, al dan niet gecombineerd met een verbouwing), opgericht in het kader van een overheidsopdracht.
3 De bruto-oppervlakte van de nieuwbouw bedroeg minimaal 500 m².
4 De kostprijs in de uitvoeringsfase bedroeg minimaal 500.000,00 euro excl. BTW.
Volgende gegevens van het project moeten opgegeven worden op straffe van uitsluiting :
1. Naam, adres, contactgegevens en hoedanigheid (openbaar bestuur of instelling onderworpen aan de wetgeving op overheidsopdrachten) van de opdrachtgever
2. Ligging van het bouwproject : een liggingsplan en minimaal drie foto's moeten worden bijgevoegd.
3. Aandeel van de kandidaat-ontwerper in het project : bv. kopie van de bouwvergunning en het PV van voorlopige oplevering waaruit blijkt dat de voorgestelde architect-projectleider de verantwoordelijkheid droeg voor dit project.
4. Datum van uitvoering : bv. kopie van het proces-verbaal van voorlopige oplevering.,
5. Bruto-oppervlakte in m² : een eenvoudig plan met de basisafmetingen moet bijgevoegd worden.
6. Kostprijs van het project : een kopie van de eindafrekening moet bijgevoegd worden, indien niet vermeld in het PV van oplevering.
DOCUMENT 3 : Referenties van het aannemingsbedrijf
Om de technische bekwaamheid, vakkundigheid, betrouwbaarheid en ervaring van de aannemer te kunnen beoordelen, voegt de kandidaat een overzichtsfiche bij zijn inschrijving van een enigszins vergelijkbaar bouwproject, voorlopig opgeleverd na 01 januari 2007. Dit project moet aan volgende voorwaarden voldoen :
1 Het project werd in hoofdaanneming gerealiseerd onder leiding en verantwoordelijkheid van het aannemingsbedrijf.
2 Het project betreft een publiek toegankelijk gebouw (hoofdzakelijk nieuwbouw, al dan niet gecombineerd met een verbouwing), opgericht in het kader van een overheidsopdracht.
3 De bruto-oppervlakte van de nieuwbouw bedroeg minimaal 500 m².
4 De kostprijs in de uitvoeringsfase bedroeg minimaal 500.000,00 euro excl. BTW.
Indien de kandidaat-aannemer als hoofdaannemer instond voor de uitvoering van het project, voorgesteld in document 2, moet er geen andere referentie toegevoegd worden.
De overzichtsfiche omvat dezelfde gegevens als vermeld voor DOCUMENT 2. Het aandeel van de kandidaat-aannemer kan aangetoond worden met bv. een kopie van het PV van voorlopige en/of definitieve oplevering.
Vereiste erkenning van de aannemer :
D (Bouwwerken), klasse 5 (tot 1.810.000 euro)
Klasse 4 (tot 900.000 euro) kan volstaan indien er een bouwproject binnen deze prijsklasse wordt aangeboden.
Alle eventuele onderaannemers moeten erkend zijn binnen de klasse die overeenstemt met de omvang van de werken die zij zullen uitvoeren.
Een bewijs van erkenning wordt bij voorkeur bijgevoegd, maar dit kan ook door het bestuur bij de bevoegde instanties opgevraagd worden.
- verklaring(en) van de Orde van Architecten, een kopie van alle diploma's en het bewijs van samenwerking
- Referenties van het ontwerp- en studiebureau
- Referenties van het aannemingsbedrijf
- attest erkenningsklasse D5
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Bruikbare vloeroppervlakte, Weging: 40
Criterium 2: Toegankelijkheid en praktisch gebruik, Weging: 20
Criterium 3: Architecturale kwaliteiten, Weging: 15
Criterium 4: Energieprestatie en duurzaamheid, Weging: 15
Criterium 5: Kostprijs, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 3/7/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en offerteformulier
---
Het dossier kan gedownload worden op www.limburg.be/uitbreidingsporthaldommelhof
NADAT MEN EEN WACHTWOORD HEEFT AANGEVRAAGD bij peter.pinckers@limburg.be of rudi.swinnen@limburg.be
---
De opening van de offertes zal gebeuren op 4 juli 2017 om 15u00 in lokaal D 0.10 van het Provinciehuis, Universiteitslaan 1 te Hasselt
---
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 4/7/2017 - 15:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: Datum en plaats: zie publicatie
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 5/5/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA