Directie Infrastructuur Van Het Openbaar Vervoer

"Raamovereenkomst voor het stofvrij maken van kabelgoten en buizen in metrotunnels"


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Vooruitgangsstraat 80, BE-1030 Brussel
Contact: Lemaire Monique
E-mail: mlemaire@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=270273
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
"Raamovereenkomst voor het stofvrij maken van kabelgoten en buizen in metrotunnels"
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van verlening van de diensten: het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De door onderhavig bijzonder bestek geregelde opdracht is een raamovereenkomst en omvat alle leveringen, diensten en werken die in hun beginselenin onderhavig bijzonder bestek vermeld staan en die nader zijn uiteengezet in de beschrijvende inventaris, evenals in alle andere contractuele bescheiden.
Deze raamovereenkomst wordt met één enkele aannemer afgesloten.
Ze omvatten onder andere:
- Alle leveringen en prestaties nodig voor het droog "ontstoffen" van de muren in de tunnels evenals de hierop aangebrachte kabelgoten met kabels, de waterleidingen, de elektrische borden evenals andere toestellen;
- Alle leveringen en arbeid voor het reinigen van de derde rail evenals de ontvetting van de isolatoren van de derde rail;
- Alle leveringen en prestaties nodig voor het kleuren van de derde rail;
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Zie BB 1455
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Artikel 65, §2: Vrijstelling
De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid.
Artikel 66, §4: Impliciete verklaring op erewoord
Door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingscriteria bevindt zoals bedoeld in het artikel 66 van het K.B. van 16 juli 2012.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 66, §2, 5° van het K.B. van 16 juli 2012, dient de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 67, § 1 van het K.B. van 16 juli 2012 een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij aan zijn sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 67, § 2 van het K.B. van 16 juli 2012.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 66, §2, 6° van het K.B. van 16 juli 2012, dient de niet-Belgische inschrijver een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
De Aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe en in het geval dat de Aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (Federale informaticatoepassing "digiflow"), vraagt hij de betrokken inschrijver om hem zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Opmerking
1. Voor de offertes ingediend door tijdelijk handelsvennootschappen of feitelijke verenigingen, moet elke deelgenoot afzonderlijk bewijzen dat hij zich niet in een "toestand van uitsluiting" bevindt. Bijgevolg is de beschikking over de impliciete verklaring op erewoord waarvan sprake is van toepassing voor elk lid van de tijdelijke handelsvernnoostschap. De uitsluiting van een van de deelgenoten maakt de offerte van de tijdelijke handelsvennootschap of de tijdelijke vereniging nietig (omzendbrief 10.02.98)
2. Indien de AO na verificatie veststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, op de uiterste datum van ontvangst van de offertes, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de geselecteerde inschrijver, dan wordt de inschrijver worden uitgesloten.
In dit geval maakt de AO een nieuwe rangschikking op, rekening houdend met de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt, en zal ze de persoonlijke situatie nagaan van de op die manier nieuwe gerangschikte inschrijver, enzovoorts, indien dit nodig is.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Artikel 76: Verklaring
a) Een lijst van getuigschriften afgeleverd door de bevoegde overheden die de voornaamste diensten weergeeft uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met vermelding van bedrag en datum waaruit blijkt dat hij met succes gelijkaardige prestaties heeft uitgevoerd ;
a) Een veiligheidscertificaat afgeleverd door een certificatieinstelling op basis van een doorlichting van het bedrijf en zijn werklocaties (audit) voor risicovolle activiteiten waarbij specifiek rekening gehouden wordt met de veiligheidsverplichtingen voor alle werknemers of het bewijs dat hij een aanvraag ingediend voor een audit om dit veiligheidscertificaat te bekomen; in de Benelux betreft het veiligheidscertificaat VCA "Veiligheid Checklijst dienstverleners". Voor inschrijvers van buitenlandse oorsprong mag een gelijkwaardig certificaat afgeleverd worden door een bevoegd organisme van het betrokken land.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 02/06/2017-16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja , Prijs: 100.00 EUR
Betalingstermijnen en -methode: De elektronische versie van de documenten is gratis te verkrijgen via de link https://enot.publicprocurement.be/ of via aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II.
De papieren versie is betalend en verkrijgbaar middels aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II en overschrijving op rekening IBAN: BE 17 0912 3109 20 21 en BIC: GKCCBEBB met mededeling: "CSC-BB DITP-BM 1455 ". De documenten worden verstuurd binnen de 3 werkdagen vanaf ontvangst van het betalingsbewijs
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 16/06/2017-11:00
IV.3.7. Omstandigheden waarin de offertes worden geopend: datum: 16/06/2017-11:00
Plaats: De openbare opening van de offertes heeft plaats conferentiezaal, te 1035 Brussel, gebouw C.C.N., Vooruitgangstraat 80, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer.
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbaar zitting
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 05/05/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA