AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeentebestuur van Anderlecht - Dienst gebouwen en huisvesting
Transvaalstraat 21, BE-1070 Brussel
Contact: Dienst Gebouwen en Huisvesting
Abdelfattah BENLAMLIH
Tel: +32 24306905 E-mail: abenlamlih@anderlecht.brussels
Internet adres(sen): www.anderlecht.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
De architecturale en technische studie voor de renovatiewerken en de uitbreiding van de school 'Les Acacias', de bouw van een nieuwe vleugel met klassen voor de school 'Goede Lucht' en de bouw van een turnzaal.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De huidige opdracht heeft als doel de architecturale en technische studie voor de renovatiewerken en de uitbreiding van de school 'Les Acacias', de bouw van een nieuwe vleugel met klassen voor de school 'Goede Lucht' en de bouw van een turnzaal - Séverineplein 1 te 1070 Anderlecht.
Het betreft de volledige architectuuropdracht gaande van het voorontwerp tot de definitieve oplevering van de werken, met inbegrip van de opmetingen door een landmeter, het bodemonderzoek, de studie van de speciale technieken, de stabiliteitsstudie, de EPB-studie en de veiligheids- en gezondheidscoördinatie.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De kandidaten worden uitgenodigd om volgende documenten in te dienen :
1) De kandidaat voegt het kandidatuurformulier toe als bijlage bij onderhavige aankondiging van de opdracht die degelijk ingevuld, gedateerd en ondertekend is.
In geval van vereniging van meerdere dienstverleners, vermeldt men het type van vereniging en de contractuele relaties tussen de partners (tijdelijke vereniging, gezamenlijke groepering, solidaire groepering, onderaanneming, enz.).
Ter herinnering, een onderaannemer die enkel juridisch gelinkt is aan de kandidaat mag optreden als onderaannemer van andere kandidaten en deel uitmaken van meerdere teams die geselecteerd werden om een offerte in te dienen.
In functie van de juridische vorm waaronder het kandidatenteam valt, moet elk lid zijn verbintenis betuigen om de opdracht correct uit te voeren en/of om zich te laten vertegenwoordigen door de mandataris.
2) Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst gedateerd met de datum van publicatie van de aankondiging van de opdracht of een voorafgaandelijke datum waaruit blijkt dat de kandidaat:
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijke reorganisatie heeft bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen (voor de Belgische kandidaten zal dit punt nagetrokken worden door de aanbestedende overheid via Digiflow);
- geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, geen procedure van vereffening of van gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem en niet het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen (voor de Belgische kandidaten zal dit punt nagetrokken worden door de aanbestedende overheid via Digiflow);
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
3) Een attest waaruit blijkt dat de kandidaat in regel is met zijn bijdragen voor de sociale zekerheid (voor de Belgische kandidaten zal dit punt nagetrokken worden door de aanbestedende overheid via Digiflow);
4) Een attest waaruit blijkt dat de kandidaat in regel is met de betalingen van zijn fiscale verplichtingen (voor de Belgische kandidaten zal dit punt nagetrokken worden door de aanbestedende overheid via Digiflow);
5) Een attest waaruit blijkt dat de kandidaat ingeschreven is bij de orde van architecten (of de toestemming om het beroep van architect te beoefenen voor de buitenlandse kandidaten). De fysische- of rechtspersonen moeten de namen en de professionele bekwaamheden vermelden van het personeel dat belast is met de uitvoering van de dienst.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
6) Een verklaring betreffende het zakencijfer voor wat de activiteiten betreft die het voorwerp uitmaken van de opdracht, beschikbaar voor de laatste drie dienstjaren in functie van de datum van de creatie of van de start van de activiteiten van de kandidaat, in zover dat de inlichtingen aangaande het zakencijfer beschikbaar zijn.
6) Dit gecumuleerd bedrag moet minstens 400.000 EUR excl. BTW bereiken.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
7) Een voorstellingsnota van het team (maximum 2 pagina's van het formaat A4).
De kandidaat levert het bewijs, door middel van de voorstellingsnota van het team, dat hij minstens over de volgende deskundigheden beschikt in zijn team :
-architectuur,
-stabiliteit,
-speciale technieken,
-raadgeving energieprestatie,
-expertise in het systeem Bouw Informatie Management (BIM).
De kandidaat verklaart het volgende : de verdeling van de rol van elke partner, de samenstelling en de meerwaarde van het team voorgesteld ten opzichte van het voorwerp van de opdracht en van de verwachtingen van de bouwheer in het licht van de bovenvermelde deskundigheden. Hij verklaart duidelijk de juridische link tussen de verschillende partners. De kandidaat verklaart in welke zin de deskundigheid van het team meer waarde heeft dan de som van de individuele deskundigheden.
De kandidaat stelt zijn deskundigheden voor met alle middelen die hij nuttig acht (bv. organigram, portfolio) in de voorstellingsnota van het team.
8) Een voorstellingsnota van 2 referenties (maximum 8 pagina's van het formaat A4)
De kandidaat bewijst, door middel van de voorstellingsnota van 2 referenties waarvan hij de schepper is, dat hij beschikt over :
- de bekwaamheid om te komen tot een stedelijke en architecturale integratie, rekening houdende met de beperkingen van een site in een stedelijke context,
- de bekwaamheid om een schoolproject te ontwikkelen, met bijzondere aandacht voor de ruimtelijke kwaliteit en de functionaliteit,
- de bekwaamheid een voorbeeldproject te ontwikkelen inzake de duurzaamheid.
8) Ten minste één van de referenties moet betrekking hebben tot een minimaal bedrag van 3.000.000 euro excl. BTW aan werken.
De 2 referenties zullen dienstverleningen zijn die uitgevoerd werden in de loop van de laatste 10 jaren.
Voor elke referentie zal de kandidaat dankzij zijn voorstellingsnota de volgende elementen illustreren (maximum 4 pagina's van het formaat A4 per referentie) :
- de gewichtigheid van de referentie ten opzichte van het voorwerp van de opdracht en van de verwachtingen van de bouwheer in het licht van de specifieke bekwaamheden die hierboven vermeld worden,
- ten minste 3 illustraties (foto's, plannen, schets, enz.) die toelaten het project goed te begrijpen,
- het bedrag, de belangrijke data en de openbare of privé bestemmeling.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 12/06/2017 - 15:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
13/06/2017 - 15:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De procedure voorafgaand aan de aanbesteding bestaat uit twee fasen
Fase 1 : een oproep tot kandidaatstelling op Europees niveau, waarna vijf (5) kandidaten worden geselecteerd
Fase 2 : het indienen van de offertes door de geselecteerde kandidaten
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 02/05/2017