KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Directie Vervoerinfrastructuur
Voorlopig Bewindstraat, 9-15, BE-1000 Brussel
Contact: Directie Vervoerinfrastructuur
Mevrouw AC Bauduin
Tel: +32 27390688 Fax: +32 27342020 E-mail: adjudications.beliris@mobilit.fgov.be - aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be
Internet adres(sen):
www.beliris.be
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
6.14.1.1. Richtplan en volledige ontwerpopdracht voor de restauratie/renovatie van het Koninklijk Muziekconservatorium van Brussel - Opdracht van diensten - Onderhandelingsprocedure met bekendmaking - Oproep tot kandidaten
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De voorliggende opdracht heeft betrekking op een volledige ontwerpopdracht voorafgegaan door de opstelling van een gedetailleerd richtplan. De opdracht bestaat uit een vaste schijf en een voorwaardelijke schijf.
1. Vaste schijf
Deze schijf betreft:
het voorafgaand onderzoek:
o Het proevenprogramma;
o Erfgoedkundige, historische en technische studies;
o Onderzoek van de reglementaire en juridische toestand;
o Actualisering en objectivering van het behoeftenprogramma;
o Analyse van de middelen/eisen inzake beheer/onderhoud;
o Akoestische studies (deel 1);
o Studie voor de restauratie van het orgel (deel 1);
o De opmaak van een asbestinventaris;
o Controle en aanvulling van de topografische opmetingen;
o Het onderzoek concessiehouders en leidingen;
o Synthese van de voorbereidende studies.
de opstelling van een richtplan (studie van varianten, hulp bij keuze, uitwerking van een gedetailleerd richtplan).
o Ontwikkeling van de varianten;
o Hulp bij de keuze;
o Ontwikkeling van het gedetailleerde richtplan (met inbegrip van de studie van de fasering, de raming, de eisen inzake beheer,.)
de realisatie van videopresentatie op basis van een 3D model;
2. Voorwaardelijke schijf
Deze schijf betreft de volledige ontwerpstudie voor de uitvoering van het goedgekeurde richtplan, vanaf de fase "opstellen van het voorontwerp" tot de oplevering van de werken. De opdracht moet daarnaast omvatten:
de prestaties in het kader van de reglementering houdende de energieprestatie en het binnenklimaat van gebouwen (EPB) geldend in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
het beheer van de circulatie, toegangscontrole en signalisatie;
de opmaak van een beheersplan;
de opmaak van een energie-monitoring;
de opmaak en de opvolging van een duurzaamheidsplan;
de akoestische studie (deel 2);
de brandbeveiligingstudie;
de studie van de restauratie van de orgel (deel 2);
de communicatie;
.
De volledige opdracht zal in nauwe samenwerking met de betrokken partijen worden uitgevoerd, waaronder de vertegenwoordigers van de naamloze vennootschap Koninklijk Conservatorium Brussel, de Regie der Gebouwen, de Franse Gemeenschap, School INvest nv, het CRB, het KCB/EhB, , Brussel Stedelijke Ontwikkeling, de Koninklijke Commissie voor Monumenten en Landschappen, de "Orgel Commissie" .
Overwegende de tweetalige omgeving waarin de opdracht zal worden uitgevoerd (wetten op het gebruik van talen in bestuurszaken en nauw overleg met de actoren van beide taalrollen), is het noodzakelijk dat de dienstverlener en zijn medewerkers en/of onderaannemers een zeer goede kennis van het Frans en het Nederlands hebben.
Voor meer informatie gelieve het door onderhavige erratum gewijzigde bericht tot aankondiging (6 14 1 1_ERRATUM_Avis de marché modifié_Gewijzigde bericht tot aankondiging.pdf') te willen raadplegen dat gratis online beschikbaar is op de website https://enot.publicprocurement.be, in bijlage van onderhavige bekendmaking.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. GECORRIGEERDE OF TOEGEVOEGDE INFORMATIE:
- Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- In de oorspronkelijke aankondiging
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: VI.3) NADERE INLICHTINGEN
In plaats van:
1. DOOR DE KANDIDATEN IN TE DIENEN STUKKEN
Het kandidaatsdossier bestaat uit volgende stukken (samenvatting):
- Inleiding met contactinfo ;
- bijlage 1 : verbintenis voor terbeschikkingstelling van de middelen van andere entiteiten (overeenkomst van tijdelijke vereniging, formele verbintenis van de onderaannemer,.);
- bijlage 2 : documenten betreffende het toegangsrecht;
- In voorkomend geval een RSZ-attest in geval van buitenlandse medewerkers (2.A), en/of een verklaring betreffende de deelname aan de voorbereidende studies (2.B);
- bijlage 3 : verbintenis aangaande omzetcijfer;
- bijlage 4 : voorstelling van het team (4.A.) en de lijst van het deelnemende personeel van de bureaus (4.B.)
- bijlage 5 : verbintenis op erewoord om de opdracht toe te vertrouwen aan het voorgestelde team;
- bijlage 6 : cv's en attesten;
- bijlage 7 : lijst met referenties en brochures ter voorstelling van de referenties;
- bijlage 8 : naar behoren ingevulde overzichtstabel (zie bijlage C van de aankondiging);
- bijlage 9 : gemotiveerde nota met het oog op de rangschikking van de kandidaturen;
- Een CD-Rom of USB-sleutel met een kopie van de kandidatuur op papier in pdf-formaat.
De aandacht van de kandidaat wordt gevestigd op het feit dat in het geval van ontbrekende of onvolledige informatie, de Directie zich het recht voorbehoudt, ofwel om het kandidatendossier te laten aanvullen volgens het gelijkheidsprincipe, in toepassing van artikel 72 §4 van het KB van 08/01/1996, ofwel
- betreffende een ontvankelijkheidscriterium, om de voorwaarde te beschouwen als zijnde niet vervuld en de kandidatuur uit te sluiten.
- betreffende een beoordelingscriterium van de referenties of het organogram, om geen punten toe te kennen voor het betrokken criterium.
2. TERMIJN EN VORM INDIENING KANDIDATUURSTELLING
De aanvragen tot deelneming worden opgemaakt in het Nederlands of Frans (art. 53 KB 15 juli 2011).
Een kandidaat mag slechts één aanvraag tot deelneming per opdracht indienen (art. 54, §1 KB 15 juli 2011).
De kandidatuurstellingen worden ten laatste op 05.05.2017 om 11.00u. als volgt ingediend:
- ofwel via rechtstreekse afgifte bij de BH tegen ontvangstbewijs (zie hieronder punt A).
- ofwel via aangetekend schrijven met de post (zie hieronder punt A);
- ofwel via elektronische applicatie e-tendering (zie hieronder punt B).
Tot ten minste 10 dagen vóór de uiterlijke datum voorzien voor de indiening van de kandidatuurstelling kunnen de kandidaten vragen richten per email aan het adres aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be. Desgevallend zal de BH deze vragen bundelen, beantwoorden en een terechtwijzend bericht publiceren via e-notification (https://enot.publicprocurement.be).
2.1. KANDIDATUUR INGEDIEND VIA NIET - ELEKTRONISCHE MIDDELEN
De kandidaturen komen toe bij de Directie Vervoersinfrastructuur van de FOD Mobiliteit en Vervoer op volgende adres: Voorlopig Bewindstraat 9-15 te 1000 Brussel.
De kandidaturen worden: ofwel per post verzonden (afgegeven bij de post ten laatste 4 kalenderdagen voor de einddatum van indiening van de offerten), ofwel manueel gedeponeerd.
De kandidatuur wordt opgemaakt in tweevoud (1 origineel en 1 kopie) en bezorgd in twee afzonderlijk gesloten enveloppen (*) t.a.v. de heer Cédric BOSSUT (Directeur), met op de buitenzijde van elke enveloppe en tevens op de eerste pagina van de kandidatuur de vermelding van:
(1.) "Kandidatuurstelling opdracht van diensten: N° 6.14.1.1. - Richtplan en volledige ontwerpopdracht voor de restauratie/renovatie van het koninklijk muziekconservatorium Brussel - ORIGINEEL" of
"Kandidatuurstelling opdracht van diensten: N° 6.14.1.1. Richtplan en volledige ontwerpopdracht voor de restauratie/renovatie van het koninklijk muziekconservatorium Brussel. - KOPIE
(2.) de betrekkelijke coördinaten van de kandidaat.
(*) Wanneer de kandidatuur wordt verzonden per aangetekend schrijven voegt de inschrijver het origineel en de kopie in één en dezelfde enveloppe.
2.2. KANDIDATUUR INGEDIEND VIA ELEKTRONISCHE MIDDELEN
De kandidatuur ingediend via elektronische middelen voldoet aan de bepalingen van artikel 52 van het KB van 15 juli 2011.
BELANGRIJKE OPMERKINGEN :
- De kandidaturen moeten ingediend worden via de internetsite https://eten.publicprocurement.be. Het versturen van een kandidatuur per e-mail is niet toegestaan.
- De kandidatuur dient steeds de geavanceerde elektronische handtekening met een geldig gekwalificeerd certificaat van de wettelijke vertegenwoordiger (of van de mandataris) van de kandidaat te dragen. Een gescande, geschreven handtekening is geen ontvankelijke elektronische handtekening.
- Het formaat van de documenten die worden ingediend via elektronische middelen, is PDF of vergelijkbaar. Elk document mag maximum 80MB bedragen. In geval van overschrijding mag de inschrijver het document opsplitsen in twee of meer verschillende bestanden. In ieder geval mag het totaal van de documenten van de kandidatuur niet meer dan 350 MB zijn.
- De kandidaten kunnen een aanvraag tot deelneming indienen met elektronische middelen, alsook een veiligheidskopie opgesteld op een elektronische drager (bijvoorbeeld USB-stick of CD-rom) of op papier.
Deze veiligheidskopie wordt in een definitief gesloten envelop gestoken waarop duidelijk "veiligheidskopie" wordt vermeld en wordt ingediend rechtstreekse per afgifte bij de Directie Vervoerinfrastructuur of per post. Het document dient de Directie Vervoersinfrastructuur te bereiken binnen de opgelegde termijn voor het indienen van de kandidatuur.
Deze kopie mag enkel worden geopend ingeval van een tekortkoming bij de overlegging, de ontvangst of de opening van de met elektronische middelen overgelegde aanvraag tot deelneming. Ze vervangt in dat geval definitief het met elektronische middelen overgelegd stuk. De veiligheidskopie is voor het overige onderworpen aan de op kandidaturen toepasselijke regels van het KB van 15 juli 2011.
- Met toepassing van het principe van uniciteit van de kandidatuur is het indienen van eenzelfde deel van de kandidatuur via elektronische weg en op papier echter niet toegestaan (behalve in het geval van de veiligheidskopie). In dit geval en voor wat betreft het tweemaal ingediende deel zal de aanbestedende overheid slechts rekening houden met het gedeelte ingediend via papier.
- Indien sommige documenten niet of moeilijk kunnen ingediend worden via elektronische middelen kan de inschrijver een gedeelte van zijn kandidatuur indienen op papier en een ander gedeelte in elektronische vorm. De twee delen vormen samen één en dezelfde kandidatuur. Alle documenten samen moeten ingediend zijn voor de einddatum voorzien voor het indienen van kandidaturen.
- Door het indienen van zijn kandidatuur via elektronische weg, geheel of gedeeltelijk, aanvaardt de kandidaat dat bepaalde gegevens van zijn aanvraag tot deelneming geregistreerd worden door het ontvangstsysteem.
Bijkomende inlichtingen kunnen verkregen worden via de site http://www.publicprocurement.be of via de helpdesk e-Procurement op het nummer +32 (0)2 790 52 00.
Daarenboven kunnen opleidingen voor ondernemingen georganiseerd worden door opleiders geaccrediteerd door de FOD Personeel en Organisatie. De lijst van opleiders is beschikbaar via de link: http://www.publicprocurement.be/portal/page/portal/pubproc/eprocopleidingen
Te lezen:
1. DOOR DE KANDIDATEN IN TE DIENEN STUKKEN
Het kandidaatsdossier bestaat uit volgende stukken (samenvatting):
- Inleiding met contactinfo ;
- bijlage 1 : verbintenis voor terbeschikkingstelling van de middelen van andere entiteiten (overeenkomst van tijdelijke vereniging, formele verbintenis van de onderaannemer,.);
- bijlage 2 : documenten betreffende het toegangsrecht;
- In voorkomend geval een RSZ-attest in geval van buitenlandse medewerkers (2.A), en/of een verklaring betreffende de deelname aan de voorbereidende studies (2.B);
- bijlage 3 : verbintenis aangaande omzetcijfer;
- bijlage 4 : voorstelling van het team (4.A.) en de lijst van het deelnemende personeel van de bureaus (4.B.)
- bijlage 5 : verbintenis op erewoord om de opdracht toe te vertrouwen aan het voorgestelde team;
- bijlage 6 : cv's en attesten;
- bijlage 7 : lijst met referenties en brochures ter voorstelling van de referenties;
- bijlage 8 : naar behoren ingevulde overzichtstabel (zie bijlage C van de aankondiging);
- bijlage 9 : gemotiveerde nota met het oog op de rangschikking van de kandidaturen;
- Een CD-Rom of USB-sleutel met een kopie van de kandidatuur op papier in pdf-formaat.
De aandacht van de kandidaat wordt gevestigd op het feit dat in het geval van ontbrekende of onvolledige informatie, de Directie zich het recht voorbehoudt, ofwel om het kandidatendossier te laten aanvullen volgens het gelijkheidsprincipe, in toepassing van artikel 72 §4 van het KB van 08/01/1996, ofwel
- betreffende een ontvankelijkheidscriterium, om de voorwaarde te beschouwen als zijnde niet vervuld en de kandidatuur uit te sluiten.
- betreffende een beoordelingscriterium van de referenties of het organogram, om geen punten toe te kennen voor het betrokken criterium.
2. TERMIJN EN VORM INDIENING KANDIDATUURSTELLING
De aanvragen tot deelneming worden opgemaakt in het Nederlands of Frans (art. 53 KB 15 juli 2011).
Een kandidaat mag slechts één aanvraag tot deelneming per opdracht indienen (art. 54, §1 KB 15 juli 2011).
De kandidatuurstellingen worden ten laatste op 05.05.2017 om 11u.00 als volgt ingediend:
- ofwel via rechtstreekse afgifte bij de BH tegen ontvangstbewijs (zie hieronder punt A).
- ofwel via aangetekend schrijven met de post (zie hieronder punt A);
- ofwel via elektronische applicatie e-tendering (zie hieronder punt B).
Tot ten minste 10 dagen vóór de uiterlijke datum voorzien voor de indiening van de kandidatuurstelling kunnen de kandidaten vragen richten per email aan het adres aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be. Desgevallend zal de BH deze vragen bundelen, beantwoorden en een terechtwijzend bericht publiceren via e-notification (https://enot.publicprocurement.be).
2.1. KANDIDATUUR INGEDIEND VIA NIET - ELEKTRONISCHE MIDDELEN
De kandidaturen komen toe bij de Directie Vervoersinfrastructuur van de FOD Mobiliteit en Vervoer op volgende adres: Vooruitgangstraat 56 te 1210 Brussel.
De kandidaturen worden: ofwel per post verzonden (afgegeven bij de post ten laatste 4 kalenderdagen voor de einddatum van indiening van de offerten), ofwel manueel gedeponeerd.
De kandidatuur wordt opgemaakt in tweevoud (1 origineel en 1 kopie) en bezorgd in twee afzonderlijk gesloten enveloppen (*) t.a.v. de heer Cédric BOSSUT (Directeur), met op de buitenzijde van elke enveloppe en tevens op de eerste pagina van de kandidatuur de vermelding van:
(1.) "Kandidatuurstelling opdracht van diensten: N° 6.14.1.1. - Richtplan en volledige ontwerpopdracht voor de restauratie/renovatie van het koninklijk muziekconservatorium Brussel - ORIGINEEL" of
"Kandidatuurstelling opdracht van diensten: N° 6.14.1.1. Richtplan en volledige ontwerpopdracht voor de restauratie/renovatie van het koninklijk muziekconservatorium Brussel. - KOPIE
(2.) de betrekkelijke coördinaten van de kandidaat.
(*) Wanneer de kandidatuur wordt verzonden per aangetekend schrijven voegt de inschrijver het origineel en de kopie in één en dezelfde enveloppe.
2.2. KANDIDATUUR INGEDIEND VIA ELEKTRONISCHE MIDDELEN
De kandidatuur ingediend via elektronische middelen voldoet aan de bepalingen van artikel 52 van het KB van 15 juli 2011.
BELANGRIJKE OPMERKINGEN :
- De kandidaturen moeten ingediend worden via de internetsite https://eten.publicprocurement.be. Het versturen van een kandidatuur per e-mail is niet toegestaan.
- De kandidatuur dient steeds de geavanceerde elektronische handtekening met een geldig gekwalificeerd certificaat van de wettelijke vertegenwoordiger (of van de mandataris) van de kandidaat te dragen. Een gescande, geschreven handtekening is geen ontvankelijke elektronische handtekening.
- Het formaat van de documenten die worden ingediend via elektronische middelen, is PDF of vergelijkbaar. Elk document mag maximum 80MB bedragen. In geval van overschrijding mag de inschrijver het document opsplitsen in twee of meer verschillende bestanden. In ieder geval mag het totaal van de documenten van de kandidatuur niet meer dan 350 MB zijn.
- De kandidaten kunnen een aanvraag tot deelneming indienen met elektronische middelen, alsook een veiligheidskopie opgesteld op een elektronische drager (bijvoorbeeld USB-stick of CD-rom) of op papier.
Deze veiligheidskopie wordt in een definitief gesloten envelop gestoken waarop duidelijk "veiligheidskopie" wordt vermeld en wordt ingediend rechtstreekse per afgifte bij de Directie Vervoerinfrastructuur of per post. Het document dient de Directie Vervoersinfrastructuur te bereiken binnen de opgelegde termijn voor het indienen van de kandidatuur.
Deze kopie mag enkel worden geopend ingeval van een tekortkoming bij de overlegging, de ontvangst of de opening van de met elektronische middelen overgelegde aanvraag tot deelneming. Ze vervangt in dat geval definitief het met elektronische middelen overgelegd stuk. De veiligheidskopie is voor het overige onderworpen aan de op kandidaturen toepasselijke regels van het KB van 15 juli 2011.
- Met toepassing van het principe van uniciteit van de kandidatuur is het indienen van eenzelfde deel van de kandidatuur via elektronische weg en op papier echter niet toegestaan (behalve in het geval van de veiligheidskopie). In dit geval en voor wat betreft het tweemaal ingediende deel zal de aanbestedende overheid slechts rekening houden met het gedeelte ingediend via papier.
- Indien sommige documenten niet of moeilijk kunnen ingediend worden via elektronische middelen kan de inschrijver een gedeelte van zijn kandidatuur indienen op papier en een ander gedeelte in elektronische vorm. De twee delen vormen samen één en dezelfde kandidatuur. Alle documenten samen moeten ingediend zijn voor de einddatum voorzien voor het indienen van kandidaturen.
- Door het indienen van zijn kandidatuur via elektronische weg, geheel of gedeeltelijk, aanvaardt de kandidaat dat bepaalde gegevens van zijn aanvraag tot deelneming geregistreerd worden door het ontvangstsysteem.
Bijkomende inlichtingen kunnen verkregen worden via de site http://www.publicprocurement.be of via de helpdesk e-Procurement op het nummer +32 (0)2 790 52 00.
Daarenboven kunnen opleidingen voor ondernemingen georganiseerd worden door opleiders geaccrediteerd door de FOD Personeel en Organisatie. De lijst van opleiders is beschikbaar via de link: http://www.publicprocurement.be/portal/page/portal/pubproc/eprocopleidingen
VI.3.5. Te corrigeren adressen en contactpunten:
Plaats waar het
aan te passen adres en contactpunt staat: I.1) NAAM, ADRESSEN EN CONTACTPUNT(EN)
Directie Vervoerinfrastructuur
Vooruitgangstraat 56, Brussel, 1210, BE
Contactpunt: Directie Vervoerinfrastructuur
Ter attentie van: Mevrouw AC Bauduin
Tel: +32 27390688
Fax: +32 27342020
E-mail: adjudications.beliris@mobilit.fgov.be - aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be
VI.4. OVERIGE NADERE INLICHTINGEN:
Zoals in terechtwijzend bericht nr 3 vermeld bevestigt de Directie Vervoerinfrastructuur dat de papieren kandidaatstellingen dienen te worden ingediend in Vooruitgangstraat 56 - 9de verdieping (contactpersonen: Mevr. AC Bauduin / Dhr M. van der Puijl) te 1210 Brussel.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/04/2017