AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Eeklo
Industrielaan 2, BE-9900 Eeklo
Contact: Mevrouw Ruth Clincke
Tel: +32 92182821 Fax: +32 92182851 E-mail: ruth.clincke@eeklo.be
Internet adres(sen): www.eeklo.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Onderhoud en herstellingen stadswegen en voetpaden 2018
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: grondgebied van de Stad Eeklo, 9900 Eeklo
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Wat betreft de beperkte (her)aanleg van de stadswegen en kleine ingrepen eraan, zullen de opdrachten toegekend worden door het stadsbestuur Eeklo.
De betalingen ervan zullen ook gebeuren door het stadsbestuur.
De rioleringen op grondgebied Eeklo worden beheerd door De Watergroep (dienst RioP genoemd). Wat betreft opdrachten aan riolering worden zij afgevaardigd om opdrachten toe te kennen en toezicht te houden. De betaling van deze opdrachten zal gebeuren door De Watergroep.
De werken omvatten hoofdzakelijk:
- de uitvoering van allerhande beperkte onderhouds- en herstellingswerken aan wegen en rioleringen in de stad Eeklo gedurende een periode van één kalenderjaar (2018), met mogelijke jaarlijkse verlenging gedurende de daaropvolgende drie kalenderjaren (2019, 2020 en 2021);
- alle leveringen en verrichtingen die nodig zijn voor het uitvoeren van deze werken;
- het wegnemen en herplaatsen van bestaande signalisatie (als last van de aanneming) waar noodzakelijk;
- de installatie, instandhouding en de verwijdering van de nodige werfsignalisatie dient verrekend te worden over de verschillende posten (als last van de aanneming) er wordt geen aparte post voorzien, met uitzondering van de tijdelijke vergunningen. Ook het schriftelijk verwittigen van bewoners/bedrijven/handelszaken die hinder zouden ondervinden om hun perceel te bereiken of verlaten dient verrekend te worden over de verschillende posten als last van de aanneming;
- het verwijderen van alle afval dat afkomstig is van de uitgevoerde werken volgens de bepalingen van dit bestek;
- alle materialen en grondspecie gebruikt in deze aanneming, worden door de aannemer geleverd, tenzij de contractuele bepalingen het uitdrukkelijk anders bepalen;
- het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode.
De opdracht bestaat uit afzonderlijke opdrachten.
Het aantal opdrachten en het tijdstip van uitvoering varieert volgens de behoeften (dringende en minder dringende interventies binnen of buiten de diensturen).
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
* Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer voor het verlenen van de opdracht beschikt.
* Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
* Een geschreven verklaring dat de aannemer over een snelle interventieploeg beschikt, 24 u op 24, 7 dagen op 7 voor dringende en onverwachte interventies bij situaties die dergelijke snelle interventies vergen. Hij bevestigt dat die snelle interventieploeg in regel uiterlijk binnen de 2 uur na een oproep met het nodige materiaal en materieel ter plaatse kan komen voor de eerste meest noodzakelijke ingrepen en herstellingen.
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 2/6/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en offerteformulier zijn op eenvoudig verzoek verkrijgbaar via e-mail, te richten aan aankoop@eeklo.be.
De aannemers krijgen een prijslijst opgemaakt door de aanbestedende overheid. Hierop kan de inschrijver voor het geheel van de eenheidsprijzen eenzelfde aanpassingscoëfficiënt in meer of min bepalen.
Elke andere manier van handelen en de wijziging van de opgelegde eenheidsprijzen maakt de inschrijving ongeldig.
De rangschikking van de inschrijvingen zal gebeuren op basis van de door iedere aannemer aangeboden procentuele korting of verhoging.
Dit percentage is ook van toepassing voor de regiewerken vermeld in de meetstaat.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
6/6/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
6/6/2017 - 11:00
Plaats: vergaderzaal stedelijke technische dienst (1ste verdiep achterbouw), Industrielaan 2 te 9900 Eeklo
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/4/2017