AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Procurement & Logistics
Silva Malikian
Tel: +32 25638492 Fax: +32 25153281 E-mail: itquotes@stib.brussels
Internet adres(sen): www.stib.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Bovengrondse verkoopautomaten netwerkconnectiviteit
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van verlening van de diensten: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De opdracht beoogt de afsluiting van een raamovereenkomst voor de netwerkconnectiviteit van de verkoopautomaten van de vervoerbewijzen van het bovengrondse netwerk van de MIVB. De raamovereenkomst omvat het design, de installatie, het testen, de indienststelling, een beheerplatform alsook het onderhoud van het geheel.
OPGELET:
We delen eventuele kandidaten mee dat er enkel rekening gehouden zal worden met elektronische kandidaturen ingediend via het e-tendering platform. Kandidaatstellingen op papier zullen niet in over-weging genomen worden.
Voor alle bijkomende informatie over het gebruik van het e-tendering-platform, nodigen wij u uit
1. te surfen naar de website https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do die de hele procedure betreffende overheidsopdrachten toelicht ;
2. of de sleutelgegevens te raadplegen over « de procedure voor het indienen van een kandidatuur in elektronische vorm » op de pdf-bestanden die bij deze aankondiging gevoegd zijn, zonder dat u dan nog de website moet gaan bezoeken;
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidaatstelling vergezellen:
1) Een algemene voorstelling van de onderneming en van de groep waarin de onderneming haar activiteiten uitoefent. Deze voorstelling (MAXIMUM 3 pagina's) bevat o.a.:
a. de gegevens van de onderneming, waaronder de naam van de onderneming, het ondernemings- of btw-nummer (geldig geduren de de hele procedure), de rechtsvorm, het adres van de maat schappelijke zetel en van de exploitatiezetel (indien verschillend); BIC en IBAN;
b. een beschrijving van de voornaamste activiteiten van de onder neming.
2) De contactgegevens (naam, voornaam, functie, telefoonnummer, GSM en e-mail) van de contactpersoon (SPOC = single point of contact) bij de onderneming in het kader van onderhavige opdracht. Indien er verschillende contactpersonen zijn, gelieve telkens dezelfde informatiestructuur te gebruiken.
3) Een formele verklaring dat de kandidaatonderneming in staat is het Nederlands en/of het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, enz.).
4) Een verklaring op erewoord waarmee de kandidaatonderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in artikelen 66 tot 71 van het KB van 16/07/2012, en waarin de kandidaat bevestigt dat hij op het moment van de kandidaat stelling voldoet aan de voorwaarden die volgende attesten bewijzen:
(Opgelet: de hieronder vermelde documenten dienen in dit stadium niet meegestuurd te worden.)
a. een recent attest van de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel waaruit blijkt dat de kandidaat zich niet in een toestand bevindt van faillissement of in een gelijkaardige situatie;
b. een recent uittreksel uit het strafregister;
c. een recent attest van de administratie der Directe Belastingen waaruit blijkt dat de kandidaat voldaan heeft aan zijn verplich tingen inzake betaling van belastingen, conform artikel 68 van het KB van 16/07/2012;
d. een recent attest van de btw-administratie waaruit blijkt dat de kandidaat in orde is inzake belastingen;
e. een attest van de RSZ dat bevestigt dat de onderneming in orde is wat betreft de betaling van haar bijdragen aan de sociale zekerheid en de bestaanszekerheid, conform artikel 67 van het KB van 16/07/2012.
Voor buitenlandse kandidaatondernemingen betreft het gelijkwaardi ge attesten, afgeleverd door de bevoegde overheden conform de wettelijke bepalingen van het land waarin zij gevestigd zijn. Voor Belgische ondernemingen kan de MIVB de hierboven vermelde docu menten via elektronische weg opvragen op basis van het onder nemingsnummer. Buitenlandse ondernemingen moeten aangeven via welke elektronische weg deze documenten gratis door de MIVB kunnen worden bekomen of ze op eenvoudige vraag aan de MIVB overmaken.
De MIVB kan op elk moment van de procedure tot gunning van de overheidsopdracht de juistheid van de verklaring op erewoord onder zoeken en zal in elk geval de verklaring onderzoeken van de in schrijver van de best gerangschikte offerte alvorens de opdracht te gunnen.
5) In het geval dat verschillende ondernemingen zich kandidaat stellen onder de vorm van een tijdelijke vereniging, moeten zij hun engagement bewijzen door middel van een officieel document en moeten alle leden van de tijdelijke vereniging samen voldoen aan de deelnemingsvoorwaarden en moeten zij:
a. Hun engagement bewijzen door middel van een officieel document
b. De SPOC (onderneming en contactpersoon) aanduiden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidaatstelling vergezellen:
Een verklaring op erewoord betreffende de totale omzet die de onderneming realiseerde gedurende de laatste 3 boekjaren, alsook het aandeel binnen dit zakencijfer van de goederen en/of diensten die het voorwerp uitmaken van deze opdracht.
De laatste 2 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de NBB of een andere offi ciële instantie, inclusief alle bijlagen, de rapporten met de goed keuring van de rekeningen door de bevoegde organen van de onderneming en door een extern controleorganisme zoals bedrijfs revisor, extern auditor, enz.) of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.
Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep: het laatste jaar verslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de web site waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
- De omzet, balansen en resultatenrekeningen moeten aantonen dat de kandidaat over voldoende financiële middelen beschikt om een project zoals hierboven beschreven in de rubrieken II.1.4 en II.1.5, correct uit te voeren gedurende de looptijd van de opdracht. De MIVB zal de kandi daten uitsluiten, waarvan de financiële gegevens niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht tot een goed einde te brengen. Zij zal al de kandidaten uitsluiten waarvan de eigen fondsen negatief zijn.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De ervaring van de onderneming moet op overtuigende wijze aangetoond worden door het aanbrengen van haar referenties.
1° - een referentielijst van soortgelijke opdrachten (uitgevoerd door gebruik te maken van de TCP/IP L2-L3 protocol) gerealiseerd in de afgelopen 3 jaar met vermelding van:
- de naam van de betreffende onderneming,
- een beschrijving van de opdracht,
- het bedrag,
- duur van het contract
- de datum,
- de gegevens van een contactpersoon.
De kandidaat zal minstens 2 referenties opgeven.
2°- getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door de klanten.
De kandidaat zal minstens 2 getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door deze klanten opgeven, uit de referenties vermeld in punt 1°.
Kandidaten die minstens 2 referenties en 2 tevredenheidsattesten niet kunnen bewijzen zullen niet worden geselecteerd.
Het kandidaatstellingsdossier moet gestructureerd zijn en genummerd (III.2.1, III2.2, III.2.3) worden volgens de volgorde zoals hierboven vermeld. Om operationele redenen behoudt de MIBV zich het recht voor om kandidaturen die deze vraag niet eerbiedigen, niet in overweging te nemen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 19/05/2017-13:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
19/05/2017-13:00
Een kandidaat kan zich, in voorkomend geval en voor een wel bepaalde opdracht, beroepen op de draagkracht van andere entitei ten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende dienst aantonen dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzake lijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entitei ten om de leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteiten zullen zich garant moeten stellen voor alle verbinte nissen die door de kandidaat aangegaan worden en zullen zich ertoe verbinden hun volledige medewerking te verlenen en alle middelen die in het kader van onderhavige opdracht nodig zijn, ter beschikking te stellen van de MIVB.
Onder dezelfde voorwaarden kan een groep kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de groep of op die van andere entiteiten.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 21/04/2017