Gewestelijke Overheidsdienst Brussel - Brussel Mobiliteit - Buv - Directie Infrastructuur

"Bouwen van technische lokalen bij aanpassingen van Metro Stations"


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel - Brussel Mobiliteit - BUV - Directie Infrastructuur
Vooruitgangsstraat 80, BE-1035 Brussel
Contact: Monique Lemaire
E-mail: mlemaire@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=267291
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
"Bouwen van technische lokalen bij aanpassingen van Metro Stations"
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De door onderhavig bijzonder bestek geregelde opdracht omvat alle leveringen, diensten en werken die in hun beginselen in onderhavig bijzonder bestek vermeld staan en die nader zijn uiteengezet in de beschrijvende meetstaat, evenals in alle andere contractuele bescheiden.
Het betreft een bestellingsopdracht.
Deze aanneming omvat voornamelijk :
 de verschillende tussenkomsten ter bescherming van de ruwbouwwerken voor het behoud en de in veiligheid stelling ervan;
 voorbereidingen treffen en het inrichten van volumes voor Technische ruimtes;
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
ZIE BB 1448
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Artikel 63 tot 65: Algemene bepalingen
1. De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
 Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
 Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn belastingen,
- het bewijs dat hij erkend is als aannemer van werken overeenkomstig wat hierna bepaald wordt onder de «artikelen 72 tot 78: kwalitatieve selectie».
2. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft in het kader van een andere, door dezelfde aanbestedende overheid uitgeschreven procedure.
Artikel 66 tot 71: Toegangsrecht
Impliciete verklaring op erewoord:
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 66 van het K.B. van 16 juli 2012.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 66, §2, 5° van het K.B. van 16 juli 2012, dient de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet bedoeld is in artikel 67, § 1 van het K.B. van 16 juli 2012 een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid, waaruit blijkt dat hij aan zijn sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 67, § 2 van het K.B. van 16 juli 2012.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 66, §2, 6° van het K.B. van 16 juli 2012, dient de niet-Belgische inschrijver een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet heeft kunnen verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), vraagt zij de betrokken inschrijver om haar zo snel mogelijk en binnen de door haar vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die het mogelijk maken om zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Indien de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke deelnemer individueel bewijzen dat hij niet in een toestand van uitsluiting verkeert zoals bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 16 juli 2012. De uitsluiting van één van de deelnemers maakt de offerte van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
Artikel 72 tot 78: Kwalitatieve selectie
De inschrijver moet voldoen aan de kwalitatieve selectievoorwaarden die bevestigd worden door de volgende documenten die bij de offerte worden gevoegd:
 hetzij het bewijs van zijn erkenning als aannemer van werken voor de uitvoering van werken van categorie D1 en van de klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte (klasse 4 volgens de raming van de aanbestedende overheid);
 hetzij het bewijs van een gelijkwaardige erkenning voortvloeiend uit zijn inschrijving op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie alsook uit eventuele aanvullende bescheiden;
 hetzij de nodige alternatieve bewijsstukken overeenkomstig artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, zoals gewijzigd (cf. artikel 1 van het ministerieel besluit van 27 september 1991);
 Het bijgevoegd attest van de buitenlandse inschrijvers, zoals het geval kan zijn, bewijst dat de aannemer in regel is met de verplichte sociale materie volgens het artiekel 67 §2 van het koninglijk besluit van 16 julli 2012.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Klasse: Klasse 4 : tot 900.000 EUR, Categorie: D1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/04/2017-16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja , Prijs: 100.00 EUR
Betalingstermijnen en -methode: De elektronische versie van de documenten is gratis te verkrijgen via de link https://enot.publicprocurement.be/ of via aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II.
De papieren versie is betalend en verkrijgbaar middels aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II en overschrijving op rekening IBAN: BE 17 0912 3109 20 21 en BIC: GKCCBEBB met mededeling: "BB nr. BUV/DIOV/1448". De documenten worden verstuurd binnen de 3 werkdagen vanaf ontvangst van het betalingsbewijs.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 12/05/2017-11:00
IV.3.7. Omstandigheden waarin de offertes worden geopend: datum: 12/05/2017-11:00
Plaats: In de burelen van de Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer - C.C.N. - niveau + 1,5 (Conferentiezaal) - Vooruitgangstraat 80 te 1035 Brussel
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare zitting
1) De administratieve bepalingen van dit bestek wijken af van bepaalde artikelen van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, zoals gewijzigd. De afwijkingen slaan op de hierna volgende artikelen:
 Art. 19: Intellectuele rechten - Prijs en vergoedingen
 Art. 24: Verzekeringen
 Art. 33: Vrijgave van de borgtocht
 Art. 55: Schorsingen door de Aanbestedende Overheid
 Art. 79: Algemene organisatie van de bouwplaats
 Art. 80, §5: Wijzigingen van de opdracht
 Art. 81:Spel van de vermoedelijke hoeveelheden
 Art. 83: Dagboek van de werken
2) De ordonnantie van de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 08 mei 2014 betreffende de invoeging van sociale clausules in de overheidsopdrachten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is toepasbaar (zie bijzonder bestek).
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 03/04/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA