AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Lennik
Markt 18, BE-1750 Lennik
Contact: Sam Harnie
Tel: +32 25310241 Fax: +32 25322175 E-mail: sam.harnie@lennik.be
Internet adres(sen): www.lennik.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
AANLEG van een FIETSPAD in de FRANS VAN DER STEENSTRAAT en FRANS LUCKXSTRAAT
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Frans Van der Steenstraat en Frans Luckxstraat
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De werken omvatten in hoofdzaak:
opbreken van trottoirbanden en bermverhardingen met de bijhorende fundering en onderfundering;
aanleg van een fietspad in asfaltbeton afgebakend door ter plaatse vervaardigde lijnvormige elementen met inbegrip van de onderfundering en fundering(en) en het nodige grondwerk;
het aanwerken van bermen en inritten langsheen het tracé van het nieuw aan te leggen fietspad;
lokale herstelling van cementbetonplaten;
vernieuwen van straatkolken en riooldeksels;
uitvoering van alle bijkomende werken beschreven in dit bestek of vermeld in de opmeting of deze bevolen door de opdrachtgever tijdens de uitvoering der werken;
onderhoud van alle uitgevoerde werken gedurende de waarborgtermijn.
Voor een volledige beschrijving van de werken wordt verwezen naar de technische bepalingen en de samenvattende meetstaat als bijlage bij dit bestek.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* ARTIKEL 67 §1. FINANCIËLE DRAAGKRACHT
De inschrijver moet tijdens één van de laatste drie boekjaren te kiezen uit de laatste acht jaren een totale omzet hebben gerealiseerd die ten minste 2.500.000,00 euro bedroeg.
De inschrijver moet tijdens één van de laatste drie boekjaren een omzet inzake de activiteiten die rechtstreeks verband houden met het voorwerp van onderhavige opdracht zoals beschreven in het bestek, hebben gerealiseerd van minimum 500.000,00 euro.
De financiële en economische draagkracht van de inschrijver moet worden aangetoond door één van de volgende referenties:
1°door een bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage of, in voorkomend geval, door het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's;
3°door een verklaring betreffende de totale omzet en, in voorkomend geval, de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
§ 2
Indien de kandidaat of inschrijver om redenen die hij moet verantwoorden, niet in staat is de gevraagde referenties over te leggen, kan hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de bouwheer geschikt acht.
Teneinde de technische bekwaamheid van de inschrijver na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden bijgevoegd:
- Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's.
* De financiële en economische draagkracht van de inschrijver moet worden aangetoond door de volgende referentie:
1° Door een bankverklaring opgesteld in overeenstemming met het model vervat in bijlage.
Indien de kandidaat of inschrijver om redenen die hij moet verantwoorden, niet in staat is de gevraagde referenties over te leggen, kan hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt acht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* ARTIKEL 69. TECHNISCHE BEKWAAMHEID
De inschrijver dient over de nodige knowhow, efficiëntie, ervaring en betrouwbaarheid te beschikken voor de uitvoering van onderhavige overheidsopdracht.
Teneinde te bewijzen dat hij over voornoemde kwaliteiten beschikt, voegt de inschrijver bij zijn offerte een lijst van referenties van gelijkaardige werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht. Deze lijst wordt vergezeld van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht de afgeleverde attesten te verifiëren bij de opdrachtgever van de vermelde opdrachten. Het afgeven van niet-correcte attesten kan leiden tot uitsluiting van deze opdracht.
De inschrijver moet op zijn minst 1 (één) gelijkaardige (zowel wat de aard van de werken als wat de omvang ervan betreft) opdracht hebben uitgevoerd gedurende de afgelopen vijf jaar.
ARTIKEL 70. ERKENNING
In het kader van onderhavige opdracht voor werken dient de opdrachtnemer over volgende erkenning te beschikken:
categorie C1 en/of E1
klasse 4 of hoger
Teneinde zijn erkenning in voornoemde klasse en ondercategorie te bewijzen, vermeldt de inschrijver in zijn offerte dat hij over de vereiste erkenning beschikt. Valse verklaringen inzake de erkenning der aannemers kunnen de toepassing van de sancties vermeld in artikel 19 van de Wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, tot gevolg hebben.
Buitenlandse inschrijvers dienen een certificaat van erkenning toe te voegen aan hun offerte of het bewijs dat zij ingeschreven zijn op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. Er wordt van de buitenlandse inschrijver tevens verwacht dat hij elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning aantoont, toevoegt aan zijn offerte. Op dit certificaat of deze inschrijving worden de referenties vermeld op grond waarvan de certificering respectievelijk de inschrijving op de lijst mogelijk was.
De inschrijver kan ook de toepassing van artikel 3, § 1, 2°, van de voormelde Wet van 20 maart 1991 inroepen. In dat geval voegt hij bij zijn offerte de nodige bewijsstukken waaruit blijkt dat hij voldoet aan de voorwaarden gesteld door of krachtens de Wet van 20 maart 1991.
* Een lijst van werken die de afgelopen drie jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
Eén referentie van een soortgelijke (vergelijkbaar qua bouwkost) openbare opdracht gestaafd met attest van goede uitvoering.
Vereiste erkenning: C1 (Gewone rioleringswerken), Klasse 4 of hoger
en / of
E1 (Moerriolen), Klasse 4 of hoger
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 5/5/2017 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 242.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Verzendkosten : EUR 8,70
Voorwaarden tot verkrijgen en wijze van betaling:
De documenten worden gratis ter beschikking gesteld in de 3P Cloud. https://cloud.3p.eu/Downloads/1/146/KU/2017
De documenten kunnen ook worden afgehaald bij Haviland Intercommunale igsv tijdens de kantooruren, ten vroegste (6) kalenderdagen na betaling van hierboven vermelde kostprijs - inclusief BTW, uitsluitend met cash geld en mits opgave van BTW nummer. De bijhorende factuur zal onmiddellijk worden opgemaakt.
De documenten kunnen ook samen met de bijhorende factuur worden opgestuurd binnen de zes (6) kalenderdagen na ontvangst van het schriftelijk verzoek en van de betaling via overschrijving op rekeningnummer 091-0006328-52 van de hierboven vermelde kostprijs + verzending - inclusief BTW en verzendkosten. Dit schriftelijke verzoek moet naast naam en adres ook de BTW nummer van de verzoekende vermelden. Indien op het schriftelijke verzoek niet alle gevraagde gegevens zijn vermeld en zolang de som niet op de rekening van Haviland is geboekt, zal er geen bestek worden opgestuurd. Mochten alle vereiste gegevens niet meegedeeld zijn op de tiende (10) kalenderdag voorafgaand aan de dag van het openen van de offertes, zal het eventueel overgemaakte bedrag aan Haviland toekomen als forfaitaire vergoeding voor het bijkomende administratief werk.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
8/5/2017 - 10:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
8/5/2017 - 10:30
Plaats: Gemeentehuis Lennik - Raadszaal (gelijkvloers), Markt 18 - 1750 Lennik
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 31/3/2017