AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Afdeling Logistiek Generieke Diensten
Koning Albert II-laan 33 Bus 979, BE-1030 Brussel
Contact: Aubry Céline
E-mail: celine.aubry@minfin.fed.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=267203
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Open aanbesteding voor de schoonmaak van de ruiten en voor bepaalde bijkomende schoonmaaktaken van lokalen in het gebouw van de FOD Financiën, gelegen Regentschapsstraat 54 te 1000 Brussel.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Open aanbesteding voor de schoonmaak van de ruiten en voor bepaalde bijkomende schoonmaaktaken van lokalen in het gebouw van de FOD Financiën, gelegen Regentschapsstraat 54 te 1000 Brussel.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Selectiecriteria betreffende de financiële draagkracht van de inschrijver.
(artikel 67 Koninklijk Besluit 15 juli 2011)
Om op de opdracht te kunnen inschrijven, moet de inschrijver voor de laatste drie afgesloten boekjaren een jaarlijks omzetcijfer voor de schoonmaak van ruiten van ten minste 50 000 euro hebben gerealiseerd (art. 67, 3°, KB van 15 juli 2011).
De buitenlandse ondernemingen moeten bij hun offerte eveneens de goedgekeurde jaarrekeningen van de laatste drie jaar bijvoegen of een document dat alle activa en alle passiva van de onderneming vermeldt. Ingeval de onderneming nog geen jaarrekening heeft gepubliceerd, volstaat een tussentijdse balans die door de boekhouder of door de bedrijfsrevisor of door de persoon of de instelling die in het betrokken land deze functie uitoefent, voor eensluidend is verklaard.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Selectiecriteria met betrekking tot de technische bekwaamheid van de inschrijver.
(artikel 71 Koninklijk Besluit van 15 juli 2011).
Eerste criterium inzake de technische bekwaamheid van de inschrijver:
De inschrijver moet minstens drie referenties geven van overeenkomsten die tijdens de laatste drie jaren werden uitgevoerd, met of zonder onderaanneming, en betrekking hebbend op het schoonmaken van ruiten in kantoorgebouwen met minstens vijf verdiepingen.
"Een kantoorgebouw is in wezen een gebouw dat kantoren van werknemers huisvest. Dit gebouw omvat meestal een gemeenschappelijke ruimte (lobby), verticale circulatie apparatuur (trappen en liften), gangen (als de verdieping wordt ingenomen door meerdere gebruikers), sanitaire voorzieningen, ontvangstruimten, individuele of gegroepeerde kantoren, één of meerdere conferentiezalen, een of meer ontspanningsruimtes met een aantal keuken apparatuur, kopieer- en bergruimte."
Deze drie referenties moeten als volgt worden bewezen:
a) als het gaat om diensten aan publieke overheden, dan wordt het bewijs geleverd door certificaten die zijn uitgeschreven of ondertekend door de bevoegde overheid;
b) als het gaat om diensten aan privépersonen, dan worden de prestaties door de betrokkenen gecertificeerd; bij gebrek daaraan kan de inschrijver zijn prestaties zelf voor uitgevoerd verklaren.
Voor elke referentie vermeldt de inschrijver de naam van de klant, de aard van de diensten en het bedrag van de opdracht. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de door de inschrijvers geleverde referenties te verifiëren bij de gerefereerde klanten.
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/05/2017 - 14:30
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
16/05/2017 - 14:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
16/05/2017 - 14:30
Plaats: in een van de vergaderzalen van de North Galaxy, toegankelijk via de bezoekersingang, Koning Albert II-laan 33 te 1030 BRUSSEL
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbaar
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 30/03/2017