AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Sint-Niklaas
Grote Markt 1, BE-9100 Sint-Niklaas
Contact: Mevrouw Rhea De Wael
Tel: +32 37783552 E-mail: rhea.dewael@sint-niklaas.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Beheer openbaar domein Sinaai
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Sint-Niklaas
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De onderhavige opdracht betreft het beheer van het openbaar domein van de Stad Sint-Niklaas in deelgemeente Sinaai van de periode 1 juli 2017 tot en met 15 december 2017.
Deze opdracht kan twee maal stilzwijgend verlengd worden vanaf 2018 voor telkens de periode van 15 maart tot en met 15 december.
De aantallen, oppervlaktes en bijhorende taken worden opgesomd in bijlagen 3 van dit bestek. Hierbij moet een vastgestelde beeldkwaliteit behaald worden per gebied op basis van bijlagen 1 en 2.
Elke inschrijver moet aantonen dat minstens 60% van de werknemers tewerkgesteld is onder het statuut van sociale tewerkstelling.
Deze opdracht omvat 8 percelen, die aan verschillende inschrijvers kunnen toegewezen worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Groenonderhoud in centrum Sinaai
Korte beschrijving:
Groenonderhoud in centrum Sinaai
Perceel 2: Groenonderhoud Woonzone / dorpslus Sinaai
Korte beschrijving:
Groenonderhoud Woonzone / dorpslus Sinaai
Perceel 3: Groenonderhoud Landelijk gebied Sinaai
Korte beschrijving:
Groenonderhoud Landelijk gebied Sinaai
Perceel 4: Groenonderhoud sportterreinen Sinaai
Korte beschrijving:
Groenonderhoud sportterreinen Sinaai
Perceel 5: Groenonderhoud begraafplaatsen Sinaai
Korte beschrijving:
Groenonderhoud begraafplaatsen Sinaai
Perceel 6: Onderhoud van trage wegen Sinaai
Korte beschrijving:
Onderhoud van trage wegen Sinaai
Perceel 7: Onderhoud van verhardingen op afroep (alle gebied)
Korte beschrijving:
Onderhoud van verhardingen op afroep (alle gebied)
Perceel 8: Diverse onderhoudswerken op afroep (alle gebieden)
Korte beschrijving:
Diverse onderhoudswerken op afroep (alle gebieden)
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de aannemer en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
* De opgave van de personeelsleden die zullen ingezet worden door deze opdracht. Dezelfde personeelsleden moeten ook deelnemen aan de proef die georganiseerd wordt in functie van de gunningscriteria. Per personeelslid moeten de kwalificaties, anciënniteit en ervaring duidelijk vermeld worden.
* Een verklaring die de werktuigen, het materiaal en de technische uitrusting vermeldt waarover de uitvoerder zal beschikken bij het uitvoeren van het werk. Alle gebruikte werkmiddelen moeten voldoen aan de wettelijke voorschriften. Bij de beoordeling van de uitrusting zullen ergonomie, veilig werken, geluids- en milieuhinder beoordeeld worden. Gebruik van machines is beperkt tot de vooraf (op de beschrijving) vermelde machines. Over eventuele afwijkingen moet vooraf overlegd worden met de toezichthoudende ambtenaar. Bij zijn offerte voegt hij:
- een beschrijving van de technische uitrusting waarover hij beschikt die bij de uitvoering van de opdracht zal worden gebruikt;
- een beschrijving van de maatregelen die hij zal treffen om de kwaliteit te waarborgen;
- een beschrijving van de mogelijkheden waarover hij beschikt op het vlak van studie en onderzoek.
* Een beschrijving van de veiligheidsmaatregelen die getroffen worden, o.a. bij werken langs de openbare weg, inclusief een lijst van de ingezette materialen. Ook opleiding van personeelsleden in het kader van veiligheid zijn een pluspunt en moeten vermeld worden.
* De inschrijver moet over drie relevante referenties aan uitgevoerde diensten beschkken die werden uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaren: De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen vijf jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijk instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of in geval van diensten voor een particuliere afnemer door attesten van de afnemer of bij onstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
* Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
* Ingevuld en ondertekend reglement werken met werken
* De inschrijver moet aantonen dat minstens 60% van de werknemers is tewerkgesteld onder het statuut van sociale tewerksterkstelling.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: Praktische proef, Weging: 40
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 18/5/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek
De aanbestedingsdocumenten zijn enkel DIGITAAL te verkrijgen. Gratis downloaden via link: http://cloud.3p.eu/Downloads/1/1206/09/2015.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
19/5/2017 - 11:15
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
19/5/2017 - 11:15
Plaats: Team overheidsopdrachten leveringen en diensten, Industriepark-Noord 4 te 9100 Sint-Niklaas
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Informatiesessie:
20/04/2017 om 10.00
Techniekhuis - dienst overheidsopdrachten, Industriepark-Noord 4 te 9100 Sint-Niklaas
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/3/2017