AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Ukkel
Jean Vander Elstplein, 29, BE-1180 Ukkel
Contact: De heer Loïc Kervyn
Tel: +32 28529495 Fax: +32 23435949 E-mail: lkervyn@uccle.brussels
Internet adres(sen): www.uccle.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Reinigen van kantoorgebouwen 2017 - 2019
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Verschillende plaatsen op het gemeentelijk grondgebied, 1180 Ukkel / Opdrachtencentrale, Auguste Dansestraat, 25 te 1180 Ukkel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Commentaar: Deze opdracht is een overheidsopdracht voor diensten.
Voor deze opdracht wordt rekening gehouden met het actieplan van de lokale Agenda 21 zoals goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen op 22 oktober 2009.
Voor deze opdracht wordt rekening gehouden met de criteria van duurzame ontwikkeling.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Auguste Dansestraat 3
Korte beschrijving:
Auguste Dansestraat 3
Perceel 2: Auguste Dansestraat 25
Korte beschrijving:
Auguste Dansestraat 25
Perceel 3: Beeckmanstraat 87 en 89
Korte beschrijving:
Beeckmanstraat 87 en 89
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
De opdracht vangt aan op 1 september 2017 en loopt af op 28 februari 2019.
Door de verhuisplannen van de gemeentediensten en overeenkomstig artikel 37§2 van de wet van 15 juni 2006 kan de opdracht een of meerdere keren worden verlengd voor een duur van ten minste een maand en ten hoogste een jaar en voor een totale duur van de opdracht van ten hoogste 4 jaar.
Eventuele verlengingen van de opdracht worden aan de inschrijver bekendgemaakt in een aangetekend schrijven, ten minste 30 kalenderdagen voor de vervaldag.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Juridische toestand van de inschrijver (toelatingsrecht)
Louter door deel te nemen aan de procedure tot gunning van een overheidsopdracht verklaart de inschrijver dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingsgevallen van artikelen 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikelen 61 tot 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
Juridische situatie van de inschrijver - vereiste bewijsstukken (uitsluitingscriteria)
Overeenkomstig artikel 20 § 1 van de wet van 15 juni 2006 en §1 van artikel 61 van het KB van 15 juli 2011 wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang tot de opdracht, de inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor:
1) Deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek;
2) Omkoping als bedoeld in artikelen 246 en 250 van het Strafwetboek;
3) Fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;
4) Witwassen van geld als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.
Overeenkomstig artikel 20 § 1 van de wet van 15 juni 2006 en §2, 1°, 5° en 6° van artikel 61 van het KB van 15 juli 2011 kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toe gang tot de opdracht, de inschrijver die:
1) in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;
2) niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn socialezekerheidsbijdragen, over eenkomstig de bepalingen van artikel 62;
3) niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63;.
In toepassing van artikel 61 §4 van hetzelfde besluit en door hun deelname verklaren de inschrijvers op erewoord zich niet te bevinden in één van deze gevallen van uitsluiting.
Betreffende deze laatsten zal de aanbestedende overheid via elektronische middelen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 60 §1 van het KB van 15 juli 2011, overgaan tot het nazicht van hun situatie betreffende hun fiscale beroepsverplichtingen binnen een termijn van 48 uur na de openingszitting, indien deze heeft plaatsgevonden, of binnen de 48 uur na de uiterste indieningsdatum van de offertes.
Betreffende de andere verplichtingen zal de aanbestedende overheid overgaan tot het nazicht van de situatie van de inschrijver die als aannemer aangeduid zou kunnen worden, alvorens de beslissing tot gunning te nemen.
Overeenkomstig de bepalingen van artikel 61 §3 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 moet de inschrijver die personeel tewerkstelt, afkomstig van een niet-EU-staat, aan zijn offerte een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document toevoegen, uitgereikt door een gerechtelijke in stantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat is voldaan aan de vereisten van artikel 61, §2, 1.
De inschrijver die niet onderworpen is aan de RSZ, zal aan zijn offerte een verklaring op erewoord toevoegen met de vermelding dat hij geen personeel tewerkstelt dat onderworpen is.
De inschrijver die onderworpen is aan de sociale zekerheid van zelfstandige werknemers, zal aan zijn offerte een attest van de sociale verzekeringskas toevoegen waarbij hij is aangesloten dat aantoont dat hij, volgens de rekeningen, opgemaakt ten laatste op de uiterste ontvangstdatum van de offertes, op deze datum in orde is met zijn verplichtingen inzake de betaling van zijn socialezekerheidsbijdragen.
Overeenkomstig de bepalingen van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 moet de in-schrijver die personeel tewerkstelt, afkomstig van een niet-EU-staat, aan zijn offerte een attest toe-voegen van de bevoegde overheid waaruit blijkt, volgens zijn rekening die ten laatste de dag vóór de uiterste ontvangstdatum van de offertes is opgemaakt, dat hij op deze datum in orde is met zijn ver-plichtingen betreffende de betaling van de socialezekerheidsbijdragen volgens de wettelijke bepa lingen van het land waar hij gevestigd is.
In toepassing van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 voegt de inschrijver, gevestigd in een andere lidstaat, aan zijn offerte een attest toe waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan zijn fiscale verplichtin gen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij is gevestigd. Het attest heeft be trekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste ontvangstdatum van de offertes.
Overeenkomstig artikel 20 § 1/1 van de wet van 15 juni 2006 kan uitgesloten worden van de deel name aan de opdracht, ongeachte het stadium van de procedure: elke kandidaat of inschrijver van wie is vastgesteld dat hij als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft te werkgesteld als bedoeld in de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Deze bepaling geldt op dezelfde manier ten aanzien van de entiteit waarop de kandidaat of inschrij ver een beroep doet, wanneer de draagkracht van die entiteit bepalend is voor de selectie van de kandidaat of de inschrijver, al naargelang.
De uitsluiting van deelname aan overheidsopdrachten geldt voor ten hoogste vijf jaar.
In toepassing van het Uitvoeringsbesluit (EU) 2016/7 van de Commissie van 5 januari 2016 houdende een standaardformulier voor het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (PBEU, 6 januari 2016), waarvan toegepast worden de artikelen 59, § 2, van richtlijn 2014/24/EU (klassieke sectoren) en 80, § 3 van richtlijn 2014/25/EU (speciale sectoren) sluit de aanbestedende overheid het gebruik van het UEA, verklaring op erewoord van de inschrijver op het standaardformulier, niet uit.
Deze verklaring heeft betrekking op:
Zijn persoonlijke situatie (uitsluitingsbepalingen);
Zijn antwoord op de kwalitatieve selectiecriteria;
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De financiële en economische draagkracht van de inschrijver (art. 67 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren) zal gerechtvaardigd worden met de onderstaande referenties:
De inschrijver voegt het bewijs toe van het nemen van een verzekering die de beroepsrisico's dekt voor een bedrag van minimum 1 000 000 euro per ongeval.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst van de voornaamste diensten met als onderwerp het schoonmaken van kantoren of van administratieve of openbare gebouwen, uitgevoerd in de loop van de laatste drie boekjaren, met vermelding van het bedrag, de datum en hun openbare op private opdrachtgevers:
- Indien het gaat om diensten aan openbare overheden, dan worden deze aangetoond door getuigschriften die uitgegeven of medeondertekend werden door de bevoegde overheid;
- Indien het gaat om diensten aan private personen, dan worden deze prestaties door deze personen voor waar verklaard of, bij gebrek hieraan, verklaart de dienstverlener dat deze diensten uitgevoerd werden.
Deze lijst en de getuigschriften omvatten minstens drie opdrachten met als onderwerp het schoonmaken van kantoren of van administratieve of openbare gebouwen voor een jaarlijks totaalbedrag (voor alle opdrachten) van min EUR 50 000.
De ondernemingen zullen hun technische draagkracht aantonen inzake de naleving van de criteria van duurzame ontwikkeling en de milieumaatregelen. Als bewijs kunnen zij gebruik maken van de certificaten ISO 26000, ISO 14001, ISO 9001, het certificaat EMAS, het label Nordic Ecolabeling voor schoonmaakdiensten of elk gelijkwaardig certificaat dat de gevraagde schoonmaakdienst dekt. De gelijkwaardige certificaten worden uitgereikt door instellingen die zich schikken naar het Gemeenschapsrecht of de relevante Europese of internationale standaarden inzake certificatie en zijn gebaseerd op Europese of internationale standaarden inzake duurzame ontwikkeling. Elk ander bewijsmiddel dat deze technische draagkracht aantoont, overhandigd door de onderneming, zal eveneens aanvaard worden. Hiertoe mag hij een gemotiveerde nota van ten hoogste 3 pagina's (beide zijden) opstellen.
Deze lijst en de getuigschriften omvatten minstens drie opdrachten met als onderwerp het schoonmaken van kantoren of van administratieve of openbare gebouwen voor een jaarlijks totaalbedrag (voor alle opdrachten) van min EUR 50 000.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Aantal prestatieuren voor de schoonmaak op jaarbasis, Weging: 35
Criterium 2: Prijs, Weging: 30
Criterium 3: Kwaliteit van de dienstverlening en controleprocedures, Weging: 25
Criterium 4: Criteria rond duurzame ontwikkeling, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 9/5/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
10/5/2017 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
10/5/2017 - 14:00
Plaats: Dienst Werken, Auguste Dansestraat, 25 - Vergaderzaal 2de verdieping
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
24/04/2017
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/3/2017