AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Sibelga
Werkuizenkaai 16, BE-1000 Brussels
Contact: Lossignol Quentin
Lossignol Quentin
Tel: +32 2743105 E-mail: public_procurement@sibelga.be
Internet adres(sen): www.sibelga.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Plaatsbeschrijvingen - Fotovoltaïsch Project Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Opdracht voor diensten met betrekking tot de uitvoering van plaatsbeschrijvingen voorafgaand aan werken en verifiëringen na werken aan daken en andere delen van gebouwen die worden beïnvloed door de werken aan openbare gebouwen waarop fotovoltaïsche installaties zullen worden geplaatst, en van het geheel of gedeelten van bouwwerken in de invloedsperimeter van de werken, volgens de voorwaarden van dit Bestek.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 135000.00 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 14/04/2017 - 15:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
21/04/2017 - 10:30
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
VERTROUWELIJKHEIDCLAUSULE
Alle informatie van commerciële, organisatorische en/of technische aard (alle gegevens, met inbegrip van - zonder hiertoe beperkt te zijn - de paswoorden, documenten, tekeningen, plannen en cijfers) waarvan de Inschrijver/Opdrachtnemer kennis krijgt in het kader van deze opdracht, blijft eigendom van de Aanbestedende Overheid.
De Inschrijver/Opdrachtnemer verbindt zich ertoe:
de verkregen informatie strikt vertrouwelijk te houden en ze aan geen enkele derde bekend te maken zonder voorafgaand en schriftelijk akkoord van de Aanbestedende Overheid;
de verkregen informatie enkel te gebruiken in het kader van deze opdracht;
de verkregen informatie enkel aan personeelsleden mee te delen die hiervan op de hoogte dienen te zijn voor deze opdracht;
om op eenvoudige aanvraag van de Aanbestedende Overheid de verkregen informatie en alle eventuele kopieën ervan terug te geven;
in te staan voor de naleving van deze verplichting tot vertrouwelijkheid door zijn aangestelden, personeelsleden, mandatarissen of onderaannemers.
vóór de verzending van dit Bestek een vertrouwelijkheidsovereenkomst te ondertekenen (zie model in de bijlage 1.8) [?];
alle informatie te vernietigen na de afloop van de uitvoering van de opdracht.
Deze vertrouwelijkheidsverplichting loopt gedurende de volledige duur van het contract voor de Opdrachtnemer(s) en, tenzij anders overeengekomen, tot twee jaar na de beëindiging ervan.
3.1.1 ALGEMENE UITSLUITINGSCRITERIA MET BETREKKING TOT DE TOESTAND VAN DE INSCHRIJVER
Kan worden uitgesloten van deelneming aan de opdracht, iedere Inschrijver die in welke fase van de aanbestedingsprocedure ook:
1. in staat van faillissement, vereffening of gerechtelijke reorganisatie verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt of zich in een vergelijkbare toestand bevindt als gevolg van een gelijkaardige procedure krachtens andere nationale wet- en regelgeving of die van het land waarin hij is gevestigd;
2. aangifte heeft gedaan van faillissement of voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure krachtens andere nationale wet- en regelgeving of die van het land waarin hij is gevestigd;
3. bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
4. op professioneel gebied een grove fout heeft begaan, vastgesteld op welke wijze ook die de Aanbestedende Overheid kan rechtvaardigen;
5. niet in orde is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van de socialezekerheidsbijdragen, overeenkomstig de wet- en regelgeving van het land waarin hij is gevestigd;
6. niet in orde is met de betaling van zijn belastingen en taksen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waarin hij is gevestigd;
7. zich bij het verstrekken van de gevraagde inlichtingen in ernstige mate schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen of deze inlichtingen niet heeft verstrekt;
8. er niet mee akkoord gaat om aan de vertegenwoordigers van de Aanbestedende Overheid de documenten ter beschikking te stellen die deze noodzakelijk achten om de gegrondheid van de verstrekte antwoorden te controleren;
De Aanbestedende Overheid behoudt zich het recht voor, om wanneer ze twijfels heeft over de persoonlijke situatie van een Inschrijver, zich tot de Belgische of buitenlandse bevoegde overheden te wenden om de informatie te verkrijgen die ze nodig acht en meer in het bijzonder om, in gelijk welke fase van de procedure, na te gaan of de Inschrijver zich niet in één van de situaties van uitsluiting bevindt zoals bedoeld in artikel 61 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende de plaatsing overheidsopdrachten in de klassieke sectoren, namelijk criminele organisatie, omkoping, fraude, witwassen van geld.
De Inschrijver dient als bijlage (bijl 3.1.1) bij zijn Offerte de attesten toe te voegen die de Aanbestedende Overheid toelaten om:
zich ervan te vergewissen dat de Inschrijver zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt, bedoeld in artikel 61 van het Koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in de speciale sectoren;
zich ervan te vergewissen dat de Inschrijver de nodige economische en financiële draagkracht en technische capaciteit heeft om aan de opdracht deel te nemen overeenkomstig de artikels 67, 72 en 74 van het Koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in de speciale sectoren.
Indien de hieronder beschreven attesten ontbreken of ongeldig zijn (met name wat de datums betreft), zal de Inschrijver worden uitgesloten.
3.1.2 SPECIFIEKE UITSLUITINGSCRITERIA MET BETREKKING TOT DE TOESTAND VAN DE INSCHRIJVER
Alleen de Inschrijvers die voldoen aan de volgende voorwaarden mogen deelnemen aan deze opdracht:
voorafgaand aan de verzending van het Bestek en zijn bijlagen de 'vertrouwelijkheidsovereenkomst' ondertekend hebben;
EN
volgens de wet van 11 mei 2003 tot bescherming van de titel en van het beroep van landmeter-expert, houder zijn van de titel van landmeter-expert en ingeschreven zijn op het tableau van de beoefenaars van het beroep van landmeter-expert van de Federale Raad van landmeters-experten, als natuurlijk persoon of als rechtspersoon of houder van een gelijkwaardige titel op het niveau van de Europese Unie;
OF
volgens de wet van 11 februari 2013 houdende organisatie van het beroep van vastgoedmakelaar en het Koninklijk Besluit van 30 augustus 2013 betreffende de toegang tot het beroep van vastgoedmakelaar, door het Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars erkend zijn als vastgoedmakelaar en ingeschreven zijn op het tableau van het Instituut als vastgoedmakelaar-bemiddelaar, ofwel als natuurlijk persoon, ofwel als rechtspersoon of houder van een gelijkwaardige titel op het niveau van de Europese Unie.
3.2 KWALITATIEVE SELECTIECRITERIA VOOR DE INSCHRIJVERS
Elke inschrijver die zich in een van de volgende situaties bevindt, zal zijn offerte geweigerd zien indien:
1) Hij niet over een beroepservaring van ten minste 5 jaar beschikt in de hoedanigheid van landmeter-expert of vastgoedmakelaar-bemiddelaar voor prestaties die analoog zijn aan die van deze opdracht (plaatsbeschrijvingen), als natuurlijke en/of rechtspersoon;
2) Hij niet kan aantonen dat hij in staat is om de mondelinge en schriftelijke prestaties die het voorwerp zijn van deze opdracht uit te voeren in het Frans en in het Nederlands (vloeiende beheersing) ;
3) Hij in de jaren 2014 tot 2016 geen gemiddelde jaarlijkse omzet van ten minste ? 100.000 per jaar heeft geboekt;
4) Hij niet kan aantonen dat hij in de periode 2014 - 2016 in staat was om per jaar gemiddeld ten minste 100 dossiers te behandelen van dezelfde aard als de dossiers die het voorwerp van deze opdracht vormen (plaatsbeschrijvingen);
5) Hij voor de periode 2014 - 2016 niet over ten minste 3 klantenreferenties beschikt van het type 'grote accounts' voor recurrente/meerdere prestaties voor de klant gedurende een periode van ten minste 6 maanden, van dezelfde aard als de prestaties die het voorwerp zijn van deze opdracht (plaatsbeschrijvingen) en waarvan ten minste één betrekking heeft op recurrente prestaties met betrekking tot plaatsbeschrijvingen 'voor en na werken';
6) Hij geen verzekering 'Beroepsaansprakelijkheid' heeft afgesloten voor ten minste ? 500.000 per schadegeval voor lichamelijke schade en ten minste ? 125.000 per schadegeval met stoffelijke en onstoffelijke schade;
7) Hij geen verzekering 'arbeidsongevallen' heeft afgesloten in overeenstemming met de Belgische wetgeving die de schadeloosstelling voor arbeidsongevallen en ongevallen op weg tussen de woning en het werk voor zijn personeelsleden dekt.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 13/03/2017