AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
THEATRE LA BALSAMINE
Félix Marchallaan 1, BE-1030 Bruxelles
Contact: Brunéa Morgan
Tel: +32 27377017 Fax: +32 27332302 E-mail: morgan.brunea@balsamine.be
Internet adres(sen): http://www.balsamine.be/
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Herstellingswerken Theatre la Balsamine
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Théâtre la Balsamine
Félix Marchallaan 1
1030 Brussels
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De aanneming heeft als voorwerp de onderhouds- en nivelleringswerken van het gebouw van het Théâtre de La Balsamine met inbegrip van de gevelelementen zoals het systeem van houten bekledingen, de buitenbekledingen, het buitenschrijnwerk, de aanpassing aan de normen en het conform maken van de verschillende technische uitrustingen (SIAMU, PMR, enz.) evenals de onderhoudswerken aan de omgeving en het dak zoals bepaald in het lastenboek en het borderel opgesteld door het studiebureau Ma2-Metzger et Associés Architecture.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: tussen 130000.00 en 225000.00 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Wordt uitgesloten van deelname aan openbare aanbestedingen in eender welke fase van de procedure, de inschrijver die niet in regel is met zijn verplichtingen wat betreft de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen. De aanbestedende overheid zal daartoe zelf via elektronische middelen (Digiflow) overgaan tot de controle van de rekeninguittreksels van de inschrijver bij de RSZ.
De aanbestedende overheid zal zo ook via elektronische middelen de situatie van de inschrijver controleren wat betreft diens fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
* De buitenlandse kandidaat of inschrijver voegt bij zijn deelnameaanvraag of zijn offerte, naargelang het geval, een attest waaruit blijkt dat hij in regel is wat betreft zijn fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waarin hij gevestigd is.
* Een attest afgeleverd door de bevoegde instantie met de bevestiging dat de buitenlandse inschrijver in regel is met zijn verplichtingen inzake de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen, tot en met
het voorlaatste burgerlijke kwartaal dat verstreken is ten opzichte van de einddatum voor de ontvangst van de deelnameaanvragen of offertes, conform de bepalingen van het land waar de werknemers gevestigd zijn.
Door zijn deelname aan de procedure voor de gunning van de aanbesteding geeft de inschrijver aan dat hij zich niet in een van de gevallen van uitsluiting bevindt zoals beoogd in §§1 en 2 van artikel 61 van
het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in klassieke sectoren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1. Technische capaciteit
De technische capaciteit van de inschrijver wordt gerechtvaardigd door het voorleggen van de lijst van gelijkaardige werken met de werken van de aanbesteding, waarin wordt aangetoond dat hij ervaring heeft met werk op dit gebied met dezelfde technieken/producten als deze die in dit lastenboek worden voorgeschreven. De voorgelegde referenties moeten blijk geven van een hoog niveau van afwerking.
De inschrijver moet in het bijzonder zijn ervaring aantonen (of via een van zijn onderaannemers) wat betreft de gevelrenovatie en de realisatie/renovatie van metalen buitenschrijnwerk.
De inschrijvers moeten bij hun offerte een referentielijst voegen voor de belangrijkste werken. Deze lijst moet minstens drie referenties bevatten voor werken die overeenstemmen met de werken van de aanbesteding.
Voor elk van deze 3 referenties wordt een samenvattende nota gevraagd van maximum 2 A4-pagina's met:
- de aard en het bedrag van de werken
- de data van de uitvoering van de opdracht (begin en einde)
- de naam van de klant (privaat- of publiekrechtelijke instantie)
- de volledige beschrijving van het voorwerp van de opdracht
- representatieve foto's
Voor minstens één van de referenties moet blijken dat de inschrijver buitenschrijnwerk in staal plaatste dat verwant is aan het bouwwerk beschreven in dit lastenboek.
De inschrijver mag de capaciteit van onderaannemers aanhalen. In dat geval moet hij aan de aanbestedende overheid bewijzen dat hij voor de uitvoering van de opdracht over de nodige middelen beschikt door het voorleggen van de verbintenis van deze onderaannemers om deze middelen ter beschikking te stellen van de inschrijver (zie ook artikel II.8 - Onderaannemers).
Elke referentie gaat gepaard met:
- een attest van goede uitvoering, uitgevaardigd door of ondertekend door de bevoegde instantie, wanneer het gaat om een referentie in verband met werken uitgevoerd voor een overheid
- een attest van de eigenaar of bij ontstentenis een verklaring van de dienstverlener, wanneer het gaat om een referentie in verband met de werken uitgevoerd voor een privépersoon.
2. Samenstelling van het team.
De inschrijver voegt bij zijn offerte het curriculum vitae van het team dat belast is met de uitvoering van de aanbesteding en van zijn onderaannemers.
De rechtspersonen moeten in hun offerte de namen en de beroepskwalificaties aangeven van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht.
De Opdrachtnemer verbindt zich ertoe op de werf enkel te werken met bekwame, ervaren werkkrachten die geïnformeerd werden over de risico's in verband met de activiteit van de werf en de bijbehorende preventie- en beschermingsmaatregelen evenals een voldoende aantal arbeiders om in samenhang met het belang voor de onderneming de goede uitvoering van de bouwwerken binnen de overeengekomen termijnen te verzekeren.
De Opdrachtgever en de Werfleiding behouden steeds het recht om de Opdrachtnemer omwille van gerechtvaardigde redenen schriftelijk te vragen om een vertegenwoordiger (ploegbaas, opzichter, arbeider, .) te verwijderen die hij onvoldoende geschikt zou achten voor de handelingen die hem worden toevertrouwd of waarvan het gedrag nadeel zou kunnen berokkenen aan de opdrachtgever of diens personeelsleden. Indien de beheerder en/of de leidinggevende vervangen zouden moeten worden tijdens de werf, zullen de nieuwe en de oude beheerder en/of leidinggevende samenwerken gedurende een minimale periode van 1 maand om een hervatting en perfecte continuïteit van de werf te verzekeren.
Deze beslissing mag geen excuus vormen voor een vertraging of meerprijs.
De Opdrachtnemer verbindt zich ertoe enkel personeel in te zetten van onberispelijke moraliteit, discreet en rekening houdend met de omgeving en de gebruikers van de ruimtes.
3. Voorlopige planning
De inschrijver moet een voorlopige planning voorleggen evenals de fasering van de werken, rekening
houdend met de klimaatbeperkingen en de plaats (bewoond gebouw, bezoek van groepen, enz.)
4. Technische uitvoeringsnota:
De opdrachtnemer moet samen met zijn offerte een gedetailleerde technische nota indienen over de techniek voor de realisatie van de nieuwe deur voor het personeel in corten-staal. Deze technische nota stelt de aanbestedende overheid in staat om de knowhow en de kwaliteit van het werk dat wordt uitgevoerd te beoordelen en vormt één van de criteria voor de kwalitatieve selectie met het oog op de gunning van de opdracht.
Klasse: Klasse 2 : tot 275.000 EUR, Categorie: D
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: technische kwaliteit, beoordeeld met het oog op de relevante referenties van uitgevoerde werken evenals de gedetailleerde technische nota wat betreft de uitvoering van de nieuwe stalen deur., Weging: 40
Criterium 2: Preis, Weging: 30
Criterium 3: voorgestelde termijnen voor de uitvoering van de aanbesteding voor werken en de garanties wat dat betreft, Weging: 30
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 27/03/2017 - 14:38
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 200.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Transfer naar de bankrekening: BE15 0680 6267 2030
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
28/03/2017 - 14:38
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 07/03/2017