AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Sint-Pieters-Leeuw
Pastorijstraat 21, BE-1600 Sint-Pieters-Leeuw
Contact: Eric Stiens
Tel: +32 23712296 Fax: +32 23712299 E-mail: eric.stiens@sintpietersleeuw.be
Internet adres(sen): www.sint-pieters-leeuw.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
VERBOUWEN van de VROEGERE GEMEENTESCHOOL "Molenborre", Molenborrestraat 34 te 1600 Sint-Laureins-Berchem - Promotiebouw
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Molenborrestraat 34 te 1600 Sint-Laureins-Berchem
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De gemeente Sint-Pieters-Leeuw wenst over te gaan tot de verbouwing van de vroegere gemeenteschool 'Molenborre' van Sint-Laureins-Berchem.
Het bouwproject omvat (geheel of gedeeltelijk strippen van het gebouw), de verbouwing en /of nieuwbouw en de aanleg van het private domein.
De gemeente Sint-Pieters-Leeuw zal aanspraak kunnen maken op subsidies volgens de "aankoopprocedure". In tussentijd kan het gebouw al door de inrichtende macht in gebruik worden genomen.
Het project dient duste voldoen aan de voorwaarden tot het verkrijgen van subsidies bij AGiON.
Voor de toepassing van de reglementering op overheidsopdrachten wordt deze Opdracht beschouwd als een promotieopdracht voor werken in de zin van artikel 3, 11° van de Wet Overheidsopdrachten en artikel 115, 4° van het KB van 15 juli 2011. Aangezien het een verbouwing betreft, was het opportuun om eerst een ontwerper aan te stellen. De promotieopdracht omvat enkel het (ver)bouwen en financieren (niet het ontwerpen en niet het onderhoud).
De promotieopdracht van werken voorziet :
4° ofwel in de verwerving van het bouwwerk vanaf zijn terbeschikkingstelling;
5° ofwel in het toekennen of in het nemen van een erfpachtrecht of een recht van opstal met het oog op de bouw of de inrichting van het bouwwerk.
De gemeente Sint-Pieters-Leeuw zal een recht van opstal toekennen met het oog op de realisatie van het project. De gemeente verkiest de verwerving van het bouwwerk vanaf zijn terbeschikkingstelling (voorlopige oplevering) met een financieringsperiode na de terbeschikkingstelling van 15 jaar.
Uiterlijk samen met de BF-overeenkomst tussen de gekozen inschrijver en de Aanbestedende Overheid zal een opstalovereenkomst worden gedetailleerd en geregeld volgens de modaliteiten van dit Bestek.
Samenvattende beschrijving van de opdracht:
Financiering
Afbraakwerken
Ruwbouwwerken, verbouwings- en uitbreidingswerken
Buitenschrijnwerk
Dakwerken
Interieurafwerking en -inrichting
Technische uitrustingen Elektriciteit
Technische uitrustingen Sanitair
Technische uitrustingen HVAC
Vaste inrichtingswerken
Omgevingsaanleg
Lijst van bepalingen waarvan wordt afgeweken van de Algemene Uitvoeringsregels (KB 14 januari 2013): artikelen 25, 70, 96.
In de BF-overeenkomst wordt een overzicht gevoegd waarin wordt aangegeven, artikel per artikel, welke bepalingen van de A.U.R. werden aangevuld, vervangen of toegelicht, samen met de gebeurlijk vereiste motivering hiervoor. De BF-overeenkomst vormt een bijlage van het bestek.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* De financiële en economische draagkracht van de inschrijver moet worden aangetoond door de volgende referentie:
1° Door een bankverklaring opgesteld in overeenstemming met het model vervat in bijlage. Deze bankverklaring mag maximaal 3 maanden oud zijn.
2° Door een bewijs van verzekering voor beroepsaansprakelijkheid
3° Door een bewijs van voldoende liquiditeit, rendabiliteit en solvabiliteit om de Opdracht te kunnen uitvoeren. De Inschrijver voegt bij zijn offerte één exemplaar van de balans en resultatenrekening van het laatste afgesloten boekjaar en een verklaring van een externe bedrijfsrevisor of accountant/boekhouder dat op basis van de resultaten van het verleden de betrokken Verplicht Betrokken Partij over voldoende solvabiliteit, liquiditeit en rendabiliteit beschikt om de Opdracht te kunnen uitvoeren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver dient zijn de technische bekwaamheid of de beroepsbekwaamheid aan te tonen door:
Voor de aannemer:
1° Een lijst van werken die de afgelopen drie jaar werden verricht, bij voorkeur vergezeld van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
Er dienen minimum drie referenties van een soortgelijke openbare opdracht (= promotiebouw met bouwkost van minimum 600.000 Euro) gestaafd met attest van goede uitvoering.
Voor de financier:
Drie relevante referenties van gelijkaardige opdrachten inzake meerjaren financiering van gelijkaardige infrastructuur, uitgevoerd gedurende de laatste 10 jaar.
De referenties worden verplicht gestaafd door een attest van de bouwheer met een totaal bouwbudget van ongeveer 600.000 Euro (of meer).
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: Plan van aanpak, Weging: 40
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 4/4/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
19/4/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
19/4/2017 - 11:00
Plaats: Gemeente SINT-PIETERS-LEEUW, Pastoriestraat 21 te 1600 Sint-Pieters-Leeuw
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
23/03/2017 om 10.00
Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver verwacht een plaatsbezoek uit te voeren op donderdag 23 maart 2017 om 10.00 uur OF op donderdag 4 april 2017 om 10.00 uur.
De potentiële inschrijvers zijn verplicht om een bezoek te brengen aan de plaats waar de diensten zullen moeten worden uitgevoerd zodoende zich op de hoogte te stellen van de bestaande toestand van de bouwplaats, de ligging, de omgeving en de toegangswegen.
Hiervoor dienen ze contact op te nemen met de volgende persoon:
Haviland Intercommunale
Cel gemeentelijke bouwwerken
Projectcoördinator Peggy Schoonheydt
telefoon: +322/467.11.18
gsm: +32493/51.17.58
e-mail: peggy.schoonheydt@Haviland.be
Het bezoek aan de plaats waar de diensten zullen moeten worden uitgevoerd, gebeurt op de dag en het uur vermeld in het bestek.
Indien tijdens de uitvoering van de diensten abnormaliteiten worden vastgesteld, zal dit onmiddellijk aan de dienstverlener worden gemeld door middel van een fax of een e-mailbericht, dat nadien zal worden bevestigd door middel van een aangetekend schrijven. De dienstverlener is verplicht om niet conform uitgevoerde diensten te herbeginnen.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 6/3/2017