Architectenbureau Michel Janssen Namens Kerkfabriek Sint-medardus Vreren

Sint-Medarduskerk Vreren: fase 3: restauratie van gevels en glas-in-loodramen


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Architectenbureau Michel Janssen namens Kerkfabriek Sint-Medardus Vreren
18de Oogstwal 1 bus 5, BE-3700 Tongeren
Contact: Janssen Michel
Tel: +32 476927968 Fax: +32 12262751 E-mail: info@micheljanssen.be
Internet adres(sen): www.micheljanssen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Sint-Medarduskerk Vreren: fase 3: restauratie van gevels en glas-in-loodramen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Sint-Medarduskerk Vreren, fase 3: restauratie van gevels en glas-in-loodramen
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
A. Uitsluitingsgronden (K.B. van 15 juli 2011 - artikel 61)
- Niet in staat van faillissement of van vereffening verkeren;
- Niet in orde zijn met de bijdragen aan de sociale zekerheid;
- Niet in orde zijn met de betaling van belastingen + BTW.
De bewijzen dienen geleverd te worden via een getuigschrift uitgereikt door de bevoegde overheid
waaruit blijkt dat:
1) de gegadigde niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert;
2) de gegadigde voldoet aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid en de bestaanszekerheid. Uit dit R.S.Z.-attest blijkt dat de gegadigde uiterlijk op de dag voor de uiterste datum van indienen van de aanvraag tot deelneming al de vereiste aangiften heeft opgezonden tot en met die welke slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal ten opzichte van de uiterste datum van indienen van de offerte-aanvraag;
3) de gegadigde in orde is met de betaling van belastingen + BTW.
Verder wordt van deze opdracht uitgesloten, de inschrijver:
4) die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende overheid aannemelijk kan maken;
5) die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van
inlichtingen, opvorderbaar bij toepassing van dit hoofdstuk.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
1) Een passende bankverklaring.
2) Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet in werken van de laatste 3 boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
1. Minimumvereisten kandidaten:
Een tijdelijke vereniging is niet toegelaten als inschrijver. Maximaal 50% van de aanneming mag worden uitgevoerd door onderaannemers. De identificatie van de eventuele onderaannemers dient te worden meegedeeld. De kandidaten dienen het volgend schriftelijk bewijs te leveren:
Hoofdaannemer:
- erkenning: ondercategorie D23
- klasse 4
Ingeval van onderaanneming, moet de uitvoerder per specialiteit minstens drie onderaannemers opgeven en de garantie geven dat met één ervan gewerkt zal worden. Deze onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde criteria met betrekking tot referenties en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders.
Wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn ingevolge duidelijke overmacht, geeft de aannemer nieuwe onderaannemers op. Zij dienen eveneens te beantwoorden aan de hiervoor vermelde selectiecriteria. Het opdrachtgevend bestuur beslist over de aanvaarding van de onderaannemers.
2. Vereiste studie- en beroepskwalificaties van de aannemer-restaurateur en van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de werken. Te staven door middel van gewettigde fotokopie of afschrift van diploma's en/of getuigschriften.
3. Referenties:
De kandidaten dienen minimum 3 geslaagde referenties in te dienen van elk van de volgende werken, door hen uitgevoerd in hoofdaanneming, dit met eigen personeel of via een onderaannemer.
Deze referenties dienen te zijn opgeleverd gedurende de laatste 5 jaren:
3.1 Restauratie van historisch waardevolle glas-in-loodramen;
3.2 Demontage en herplaatsing historisch meubilair;
3.3 Restauratie mergelparement.
Betreffende deze referenties dient de inschrijver het volgende te vermelden en dit op straffe van nietigheid van de referenties:
a)Beschrijving referentieproject:
- identiteit en ligging van het monument;
- omschrijving van de werken;
- bedrag van de uitvoering met opgave van de gedeelten die desgevallend in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer;
- periode van uitvoering met data van opleveringen;
b)Betrokkenen:
- opdrachtgever met naam en adres;
- architect met naam en adres;
c)Afschrift van het proces-verbaal van oplevering, met vermelding van de opmerkingen bij de oplevering en de geweigerde delen van de opdracht.
d)Verklaring van algehele tevredenheid betreffende al de volgende elementen:
- de goede uitvoering volgens de regels der kunst;
- de wijze waarop de werf verlopen is;
- de vlotheid in uitvoering en het nakomen van de termijnen;
- de coördinatie van de werken;
- de administratief correcte behandeling naar de betrokken overheden toe.
Deze verklaring van algehele tevredenheid dient op straffe van nietigheid van het voorgestelde referentieproject ondertekend te zijn door de opdrachtgever.
4. Bij de kandidatuurstelling van de hoofdaannemer dienen schriftelijke verklaringen toegevoegd van de glasraamrestaurateurs die meedelen dat zij kandidaat zijn voor de betreffende glasraamrestauratie en dat zij in hun planning de tijd hebben om dit werk uit te voeren.
De uitvoerder van de glasraamrestauratie (eventueel onderaannemer) dient minstens 1 gediplomeerd glasraamrestaurateur in dienst te hebben en dient het bewijs hiervan te voegen bij de kandidatuurstelling.
5. Een verklaring betreffende het atelier van de aannemer die de werktuigen, het materieel en de
technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer en onderaannemer zullen beschikken voor de uitvoering van het werk. De adressen van deze ateliers dienen bij de aanvraag tot deelneming gevoegd te worden.
6. Een verklaring die de technici of de technische diensten vermeldt die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de aannemer voor de uitvoering van het werk (inclusief opgave van de contactpersonen), meer bepaald laboratoria, universitaire of wetenschappelij ke instellingen, kunsthistorische experten, opleidingsinstituten gespecialiseerd :
- op materiaal-technisch vlak;
- op bouwfysisch vlak;
- op kunsthistorisch vlak.
7. Een overzicht met de eigen personeelsbezetting van het bedrijf gedurende de laatste 5 jaren.
8. Kandidaat-aannemers die bij voorgaande restauratiewerken aan als-monument-beschermde gebouwen in gebreke gesteld zijn omwille van ernstige tekortkomingen, zullen niet worden weerhouden.
Alle gevraagde documenten en/of afschriften dienen bij de aanvraag tot deelneming gevoegd te worden.
Klasse: 4, Categorie: D23
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 18/04/2017 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 19/04/2017 - 09:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Het betreft hier een kandidatuurstelling. In deze fase van de aanbesteding nog geen lastenboek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 06/03/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA