AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij
Jourdanstraat 45-55, BE-1060 Brussel
Contact: Maroussia Gillet
Maroussia Gillet
Tel: +32 26001061 E-mail: mgillet@slrb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=262325
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Menslievendheid
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht heeft betrekking op de verwezenlijking van werken met bijbehorende diensten inzake ontwerp en opvolging van de werken overeenkomstig de in het programma en de technische en functionele bepalingen gedefinieerde doelstellingen
Het project aan de Menslievendheidstraat te 1000 Brussel op de percelen met kadasterreferenties 9e afdeling, Sectie K, percelen 700F en 638Y betreft de bouw van ongeveer 16 sociale woningen in het kader van de Alliantie Wonen.
De opdracht heeft ook betrekking op de afbraak van de op het terrein bestaande bouwelementen (trappen, muurtjes en deel van de betonnen vloerplaat).
Voor de verwezenlijking van het project wordt houten prefabricatie als bouwprincipe gekozen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Bij de ondertekening van het kandidaatsformulier verklaart de kandidaat:
? op erewoord zich niet in één van de in artikel 61, § 1 et § 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 vermelde uitsluitingsgronden te bevinden.
? op erewoord in het bezit te zijn van onderstaande documenten (deze documenten worden gevraagd wanneer de inschrijver in aanmerking komt voor de selectie) en zich ertoe te verbinden om deze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen. Voor de documenten waarvoor uitdrukkelijk wordt bepaald dat de aanbestedende overheid deze via Digiflow zal controleren, verklaart hij op erewoord met betrekking tot deze documenten in orde te zijn.
1. Kopie van de studiegetuigschriften
Voor de architect:
Opgave van het inschrijvingsnummer bij de Orde van Architecten in de provincie waarvan hij afkomstig is of, voor de onderdanen van lidstaten van de Europese Unie of een andere lidstaat aangesloten bij het EER-akkoord die het beroep van architect in het buitenland uitoefenen, de verklaring op erewoord dat ze een voorafgaande prestatieverklaring zullen indienen bij de nationale raad van de Orde van Architecten.
Voor de ingenieur stabiliteit:
Naleving van de wet van 11/09/1933 op de bescherming van de titels van hoger onderwijs: De kandidaat voegt bij zijn kandidatuur een kopie van de onderwijskwalificaties van de fysieke persoon die belast wordt met de opdracht, die zijn hoedanigheid van burgerlijk ingenieur in de bouw of burgerlijk ingenieur - architect aantonen. De fysieke persoon die belast wordt met de opdracht, zal moeten beschikken over een titel tijdens de uitvoering van de opdracht die hem toelaat de inschrijvende ingenieur-adviseur of het inschrijvend ingenieurs-adviesbureau aan te stellen.
Voor de ingenieur bijzondere technieken:
Naleving van de wet van 11/09/1933 op de bescherming van de titels van hoger onderwijs: De kandidaat voegt bij zijn kandidatuur een kopie van de studietitels van de fysieke persoon die belast wordt met de opdracht, dat zijn hoedanigheid van burgerlijk ingenieur in elektromechanica of in elektriciteit of van burgerlijk ingenieur in de bouw of van industrieel ingenieur en/of bezit van een masterdiploma in de industriële wetenschappen met de optie bouw, elektromechanica of elektriciteit aantoont. De fysieke persoon die belast is met de opdracht, zal moeten beschikken over een titel tijdens de uitvoering van de opdracht die hem toelaat de inschrijvende ingenieur-adviseur of het inschrijvende ingenieurs-adviesbureau aan te stellen.
Voor de EPB-adviseur:
Naleving van het Besluit van de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 19/06/2008 betreffende de officiële goedkeuring van de EPB-adviseurs: Een kopie van de kennisgeving van de officiële goedkeuring voor de uitoefening van de opdracht van EPB-adviseur, overeenkomstig het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 19/06/2008 betreffende de erkenning van de EPB-adviseurs die werd afgeleverd door het Brussels Instituut voor Milieubeheer.
Voor de veiligheids- en gezondheidscoördinator:
Kwalificaties vereist op basis van de artikelen 55 t/m 65septies van het koninklijk besluit van 25/1/2001 en van de besluiten die het wijzigen:
? Kopie van de studiegetuigschriften;
? Kopie van de getuigschriften betreffende de vereiste opleidingen;
? Een verklaring op erewoord over de vereiste ervaring te beschikken.
2. Strafregister
Voor alle optredende partijen (incl. de aannemer): uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of bevoegde administratieve overheid van het betrokken land.
3. R.S.Z.
Voor alle optredende partijen (incl. de aannemer):
- als er geen bezoldigd personeel wordt tewerkgesteld: verklaring op erewoord dat er geen bezoldigd personeel wordt tewerkgesteld.
- Als er bezoldigd personeel wordt tewerkgesteld (Belgische kandidaat): in orde zijn met de bijdragen, conform artikel 62 bis van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 (wordt door de aanbestedende overheid via DIGIFLOW gecontroleerd).
- Als er bezoldigd personeel wordt tewerkgesteld (buitenlandse kandidaat): Getuigschrift dat gelijkwaardig is aan het R.S.Z.-attest waaruit blijkt dat hij betreffende bijdragen in orde is, overeenkomstig artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
4. Fiscaliteit
Voor alle optredende partijen (incl. de aannemer):
- Belgische kandidaat: attest waaruit blijkt dat de kandidaat volgens de Belgische wettelijke bepalingen voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen (directe belastingen en BTW). Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de kandidaturen (wordt door de aanbestedende overheid via DIGIFLOW gecontroleerd).
- Buitenlandse kandidaat: attest waaruit blijkt dat de kandidaat voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen (directe belastingen en BTW) overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de kandidaturen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Op straffe van verwerping moet de offerte een door een bouwheer ten gunste van de aannemer uitgereikt attest van goede uitvoering omvatten dat betrekking heeft op een opdracht voor de houten prefabbouw van collectieve woningen (min. 5 woningen) voltooid op het moment waarop de offerte wordt ingediend (voorlopige of definitieve oplevering toegekend) en gedurende de afgelopen vijf jaar uitgevoerd.
Op straffe van verwerping moet de offerte een door een bouwheer ten gunste van de architect uitgereikt attest van goede uitvoering omvatten dat betrekking heeft op een opdracht van collectieve woningen (min. 5 woningen) voltooid op het moment waarop de offerte wordt ingediend (voorlopige of definitieve oplevering toegekend) en gedurende de afgelopen drie jaar uitgevoerd.
De attesten of verklarende nota's moeten de personalia van de bouwheer, de aard van de werken, het aantal collectieve woningen en de periode waarin de werken werden uitgevoerd, vermelden.
ERKENNING Klasse: 8, Categorie: D
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 24/04/2017 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
24/04/2017 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
24/04/2017 - 14:00
Plaats: BGHM
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Het bestek is bij onderhavige aankondiging van een opdracht gevoegd.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/02/2017