Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit

BMB/DGE-DBO/2016.1018 Onderhoud van verkeersregelaars voor seininstallaties met driekleurige verkeerslichten.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
ir Vincianne Lerate, Directeur f.f.
Tel: +32 22041967 Fax: +32 22041503 E-mail: vlerate@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=262866
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BMB/DGE-DBO/2016.1018 Onderhoud van verkeersregelaars voor seininstallaties met driekleurige verkeerslichten.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhavige opdracht omvat de prestaties (leveringen en werken), nodig om het onderhoud te verzekeren en het in volmaakte staat van werking te behouden van de installaties die bestaan uit verkeersregelaars en de detectoren die eraan aangesloten worden: hyperfrequentieradars, videodetectiecamera's en detectiemodules voor de lussen.
Deze opdracht omvat eveneens alle eventuele vernieuwingen, aanpassingen en uitbreidingen aan deze installaties. Al deze installaties bevinden zich op het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Andere opdrachten behelzen:
- het onderhoud van de lussen
- het onderhoud van de drukknoppen;
- het onderhoud van de functionele modules en/of van de specifieke detectoren;
- het onderhoud van de driekleurige lichtseininstallaties.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
De aanbestedende overheid levert bestelbonnen af in functie van zijn behoeften en de bepalingen van dit bestek. De bestelbon bepaalt het type van prestaties.
Het totaal bedrag van het geheel der bestelbonnen afgeleverd tijdens de geldigheidstermijn (de averijen inbegrepen) is minstens gelijk aan 1.500.000 ? en mag de 6.000.000 ? niet overschrijden.
De hoger vermelde bedragen zijn inclusief BTW en exclusief herziening.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1. De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing 'DIGIFLOW'), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
 Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
 Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van zijn belastingen.
2. Inschrijvers aangesloten bij een verzekeringskas voor zelfstandigen voegen bij hun aanvraag elk document dat aantoont dat ze in orde zijn met de betaling van hun bijdragen aan die verzekeringskas.
3. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid.
Artikels 61 tot 66: Toegangsrecht
Impliciete verklaring op erewoord
Louter door het indienen van zijn/haar offerte verklaart de inschrijver dat hij/zij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het KB van 15 juli 2011.
Om te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 5° van het KB van 15 juli 2011, moet de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 62, § 1 van het KB van 15 juli 2011 een attest indienen afgeleverd door de bevoegde gerechtelijke of administratieve overheid van het land van origine of herkomst, waaruit blijkt dat hij/zij aan zijn/haar sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 62, § 2 van het KB van 15 juli 2011.
Om te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 6° van het KB van 15 juli 2011, moet de niet-Belgische inschrijver een attest indienen afgeleverd door de bevoegde gerechtelijke of administratieve overheid van het land van origine of herkomst, waaruit blijkt dat hij/zij in orde is met de betaling van zijn/haar belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij/zij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver van wie de offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing 'DIGIFLOW'), vraagt zij de betrokken inschrijver om haar zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Als de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke deelnemer individueel bewijzen dat hij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt zoals bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het KB van 15 juli 2011. De uitsluiting van één van de deelnemers maakt de offerte van een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
Een inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval, toont hij de aanbestedende overheid dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de inschrijver dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Op deze entiteiten is artikel 61 van het KB van 15 juli 2011 toepasselijk.
Een inschrijver kan zich niet beroepen op de draagkracht van andere entiteiten wanneer aan deze laatste het toegangsrecht is ontzegd op grond van artikel 21 van de wet van 15 juni 2006.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De technische of beroepsbekwaamheid wordt verantwoord door de volgende referenties:
 Aan de hand van de studie- of beroepskwalificaties van de dienstverlener of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de dienstverlening kunnen worden belast.
De inschrijver voegt bij zijn inschrijving de bewijzen dat zijn personeel over de vereiste hoedanigheden beschikt: diploma A2 of hoger, vormingscursussen over verkeersregelaars, minstens 3 jaar ervaring in het onderhoud van verkeersregelaars en dit voor tenminste 3 merken van verkeersregelaars die door onderhavige opdracht gedekt zijn;
 Aan de hand van een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener voor het verlenen van de opdracht beschikt.
De inschrijver voegt bij zijn inschrijving de bewijzen:
- dat hij over de programmeringssoftware voor elk merk en type van verkeersregelaar beschikt.
- dat hij voldoende wisselstukken in voorraad heeft om in geval van defect onmiddellijk tussen te komen.
- dat hij voldoende kennis van het te onderhouden materiaal heeft (bouwplannen van de verkeersregelaars, tekeningen van de samenstellende onderdelen,.) en van de software voor afstandsbewaking, zowel op lokaal niveau als op het niveau van de centrale.
 Aan de hand van 2 voorbeelden van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 29/03/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 11/04/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 11/04/2017 - 11:00
Plaats: Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, ten overstaan van de heer ir. R. Van Ophem, Directeur, Directie Administratieve Ondersteuning, CCN-gebouw, Vooruitgangstraat 80, zaal 5.351, 1035 Brussel
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare opening
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/02/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA