AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
NMBS-Procurement & Investments
Hallepoortlaan 40, BE-1060 Brussel
Contact: 10-14 B-PI.023
Mior Sophie
Tel: +32 25288327 E-mail: sophie.mior@b-rail.be
Internet adres(sen): www.B-rail.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
C64/0000353906 - Levering en onderhoud van radio materialen (netwerk, eindgebruiker apparatuur en toebehoren) voor de NMBS in 2 loten
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering van de goederen: Belgisch grondgebied
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Levering en onderhoud van radio materialen (netwerk, eindgebruiker apparatuur en toebehoren) voor de NMBS in 2 loten.
Lot 1: levering en onderhoud van een DMR radio netwerk, eindgebruiker apparatuur en toebehoren.
Lot 2: levering en onderhoud van GSMs met Push-To-Talk functionaliteit en bijbehorende componenten ter integratie in een DMR Tier III netwerk.
De opdracht wordt afgesloten onder de vorm van een raamovereenkomst geldend voor een duur van 3 jaar. Zij zal vervolgens maximaal 3 maal hernieuwbaar zijn per periode van 1 jaar.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: C64/0000353906
Korte beschrijving:
Levering en onderhoud van radio materialen (netwerk, eindgebruiker apparatuur en toebehoren) voor de NMBS in 2 loten.
Lot 1: levering en onderhoud van een DMR radio netwerk, eindgebruiker apparatuur en toebehoren.
Lot 2: levering en onderhoud van GSMs met Push-To-Talk functionaliteit en bijbehorende componenten ter integratie in een DMR Tier III netwerk.
De opdracht wordt afgesloten onder de vorm van een raamovereenkomst geldend voor een duur van 3 jaar. Zij zal vervolgens maximaal 3 maal hernieuwbaar zijn per periode van 1 jaar.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan: de kandidaat dient aan te tonen dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgevallen voor deelname bevindt die zijn vermeld in art. 66 KB 16.7.2012 en voegt daartoe bij zijn aanvraag tot deelneming de volgende documenten:
- een recent attest (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) waaruit blijkt dat hij zich niet in een toestand van faillissement, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of een vergelijkbare toestand bevindt,
- een recent attest (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan alle beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de
wettelijke bepalingen van het land waar hij is gevestigd,
- een recent attest (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voorsociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij is gevestigd.
- Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) en waaruit blijkt dat de kandidaat niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen van geld,
- een verklaring op erewoord dat de kandidaat bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan.
Wanneer één of meerdere van de hierboven aangehaalde documenten of getuigschriften niet worden uitgereikt in het betrokken land, kunnen ze worden vervangen door overeenstemmende documenten of een verklaring onder eer of een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijke- of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- Omzet: omzetcijfers van de laatste 3 jaren (in België/wereldwijd); Het wereldwijde omzetcijfer moet gemiddeld :
EUR 4.000.000 op jaarbasis bedragen voor lot 1
EUR 1.000.000 op jaarbasis bedragen voor lot 2
- Financiële situatie van de maatschappij: winst- /verliesrekeningen van de laatste 3 jaren (in België/wereldwijd);
- Een financieel rapport van een erkende organisatie (bv Graydon, Dun&Bradstreet,.) met de belangrijkste financiële indicatoren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Van toepassing op beide loten:
- Algemeen beschrijving van de maatschappij.
- De kandidaat toont aan dat hij in staat is om twee simultane interventies op het Belgisch grondgebied uit te voeren die in één taalgebied kunnen voorkomen. Hij doet dit door een overzicht te geven van de mensen en de middelen die hij hiervoor ter beschikking heeft.
- De kandidaat toont aan dat hij over zijn eigen onderhoudsdienst beschikt. Hij voegt een organigram bij en een getailleerde uitleg over de functies en het functioneren van deze dienst.
- De kandidaat toont aan dat het personeel dat hij hiervoor inzet voldoende gekwalificeerd is voor het materiaal dat hij voorstelt. Dit doet hij door aan te geven welke certificeringen beschikbaar zijn in de onderhoudsdienst. Hieruit zal tevens duidelijk blijken dat de ingezette mensen alle aangeboden materialen beheersen.
- De kandidaat zal aantonen dat deze inzet in het Nederlands en in het Frans mogelijk is en dat hij beschikt over mensen die in een of beide talen kunnen opereren.
- De kandidaat toont aan dat hij een geaccrediteerde / gecertifieerde invoerder is van de toestellen en materialen die hij voorstelt.
Van toepassing enkel op het lot 1: Radio's:
- De kandidaat moet tenminste 3 referentie certificaten (ondertekende verklaring) kunnen voorleggen met een minimum van 250 radio's die in een DMR netwerk geïnstalleerd zijn in Europa. Bij elke referentie zal hij ook in detail toelichten welke materialen, configuraties en licenties gebruikt zijn. Bij elke installatie zal hij een contactpersoon (inclusief contactgegevens: adres, telefoonnummer en e-mail adres) van zijn klant toevoegen die gecontacteerd mag worden door de NMBS.
Van toepassing enkel op het lot 2 GSM PTT:
- De kandidaat moet tenminste 1 referentie certificaat (ondertekende verklaring) kunnen voorleggen met een minimum van 100 GSM met PTT gebruikers geïntegreerd in een DMR netwerk in Europa. Bij elke referentie zal hij een contactpersoon (inclusief contactgegevens: adres, telefoonnummer en e-mail adres) van zijn klant toevoegen die gecontacteerd mag worden door de NMBS.
-De kandidaat moet een ondertekende verklaring bezorgen van de fabrikant voor volledige support om de technische werking te garanderen tussen de PTT oplossing en het DMR netwerk in een Tier III configuratie.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 03/04/2017-11:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
04/04/2017-11:00
De kandidaten moeten hun kandidatuur in 2 exemplaren op papier indienen (waarvan 1 origineel en 1 kopie) op het volgend adres:
NMBS
B-PI.001 Opening
Hallepoortlaan 40
1060 Brussel
Gelieve ook uw kandidatuur op USB of via mail door te sturen.
Uitsluitend Elektronisch ingediende kandidaturen zijn niet toegestaan. Enkel de geselecteerde kandidaten zullen het bestek ontvangen en mogen een offerte indienen.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 24/02/2017