AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Leuven
Professor Van Overstraetenplein 1, BE-3000 Leuven
Contact: De heer Yves Vermaelen
Tel: +32 16272540 Fax: +32 16272955 E-mail: bestekken@leuven.be
Internet adres(sen): www.leuven.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Realisatie (design and build) van een grafisch element voor de visualisatie van het traject van de 14de eeuwse stadsomwalling van Leuven
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: stad Leuven
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Toelichting:
De stad Leuven heeft een ontwerp laten opmaken van een grafisch element voor de
markering van het traject van de 12de eeuwse stadsomwalling van de stad Leuven.
Het geselecteerde grafisch element bestaat uit een goot met led-lichtstrook, aan te brengen in de
straten op het tracé van de stadsomwalling ter hoogte van de historische poorten. De goot wordt
afgedekt met een plaatje in brons waarin de historische naam van de poort en een kruisvormig
symbool wordt aangebracht. De details van het ontwerp worden bijgevoegd aan het lastenboek.
In totaal bestaat de visualisatie uit 11 poortmarkeringen, een fontein op het Herbert Hooverplein en
een visualisatie op de Hertogensite.
In eerste instantie worden in 4 straten de poorten gerealiseerd evenals de fontein op het Herbert
Hooverplein.
Het is de bedoeling om via onderhandelingsprocedure, wet 15 juni 2006, artikel 26, § 1, 2° b
(soortgelijke werken / diensten) het project te realiseren in de 7 overige straten.
De stad zoekt nu, op basis van het bestaand concept, een uitvoerder om het grafisch element en de
fontein te ontwikkelen en te plaatsen (design en build).
Essentieel is dat de grafische elementen bestand zijn tegen het auto- en busverkeer in de stad. De
uitvoerder moet dit kunnen waarborgen gedurende een garantieperiode van 10 jaren.
Plaats van uitvoering:
stad Leuven: Schapenstraat, Redingenstraat, Naamsestraat en Tiensetraat (4
poorten) en Herbert Hooverplein (fontein)
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
-
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst van gelijkaarige opdrachten die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
3 referenties
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 4
OF
D (Bouwwerken), Klasse 4
OF
F (Metaalconstructies), Klasse 4
OF
V (Installaties voor waterzuivering), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 40
Criterium 2: Plan van aanpak, Weging: 20
Criterium 3: Duurzaamheid en innovatie, Weging: 15
Criterium 4: Timing, Weging: 15
Criterium 5: Teamsamenstelling, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 3/4/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Gratis via de link in de aankondiging.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
4/4/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
4/4/2017 - 11:00
Plaats: Stadskantoor, Professor Van Overstraetenplein 1, 3000 Leuven
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
VRAGEN
Vragen over de procedure of de opdracht kunnen uiterlijk tegen 22 maart 2017 gesteld worden op volgend emailadres: valerie.philippaerts@leuven.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/2/2017