AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
HeLics
Professor Van Overstraetenplein 1, BE-3000 Leuven
Contact: De heer Sven Kluppels
Tel: +32 16272906 E-mail: sven.kluppels@leuven.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Vernieuwen van de netwerkinfrastructuur in de steden Leuven en Hasselt
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: steden Leuven en Hasselt
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
HeLics zal voor de diensten van de steden Leuven en Hasselt overgaan tot de vervanging van de netwerkcomponenten van de netwerkinfrastuctuur.
HeLics zal als opdrachtencentrale eveneens optreden voor OCMW, zorgbedrijf, politie, autonome gemeentebedrijven, eva's, musea en andere gelinkte entiteiten van de steden Leuven en Hasselt.
Het voorwerp van de opdracht bestaat, kort samengevat, uit:
1. Uitrusting stadskantoor Hasselt met actieve netwerkcomponenten (de startdatum van deze werken is gepland begin januari 2018)
2. Voor de andere locaties: de levering, installatie en migratie naar nieuwe actieve netwerkcomponenten op bestaande fysieke netwerklocaties
3. de levering, installatie en configuratie van netwerk uniforme beheersoftware (hardware, security, profiles,.)
4. levering, installatie en configuratie van wifi netwerkcomponenten
5. onderhoud en ondersteuning van de netwerkcomponenten en de software
6. opleidingen
Zie ook het bestek voor fase 1 - kandidaturen, gratis verkrijgbaar via de link in de aankondiging.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
- Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de Belgische inschrijver zich niet in een van de uitsluitingsgevallen vermeld in artikel 60 § 1 en § 2, 1°, 2°, 4°, 5°, 6° en 7° van het KB van 15/07/2011 te bevinden.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de opdrachtgever zelf het rsz-attest, het attest van niet-faillissement en soortgelijke toestand, en het attest van btw en fiscale schulden op, dit via elektronische weg.
De Belgische inschrijver voegt bij zijn offerte een uttreksel uit het strafregister, niet ouder dan 3 maanden te rekenen vanaf de datum van indienen van de kandidaturen, men het oog op het bewijs dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen vermeld in artikel 20, § 1/1 van de wet van 15/06/2006 of artikel 61, § 1 en § 2,3° van het KB van 15/07/2011 bevindt:
- Indien de inschrijver een rechtspersoon is: uittreksel door de dienst Centraal Strafregister van de FOD Justitie - zie http://justitie.belgium.be/nl/themasendossiers/dienstenvandefod/documentenaanvragen/uittrekselstrafregister
- Indien de inschrijver een natuurlijk persoon is: uittreksel door het gemeentebestuur van zijn domicilie.
De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie, voegt bij zijn offerte een attest of verklaring volgens de bepalingen van artikel 62 § 2 van het KB van 15/07/2011.
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
AANDACHTSPUNT:
Wanneer de kandidaat een Tijdelijke handelsvennnootschap (THV) is, moet voor elke partner van de THV, de bovenvermelde documenten ingediend worden.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
Economische en financiële draagkracht
AANDACHTSPUNT:
Wanneer de kandidaat een Tijdelijke handelsvennnootschap (THV) is, moet voor elke partner van de THV, de bovenvermelde documenten ingediend worden.
Bankverklaring
III.2.3. Vakbekwaamheid:
A- REFERENTIES
Een lijst van de voornaamste gelijkaardige diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
Minimumeisen op te geven bij REFERENTIES
1. de referenties dienen betrekking te hebben op minimum 3 openbare besturen, elk met een totale minimumwaarde van 150.000 euro exclusief btw.
Elk van deze drie referenties dient te voldoen aan de volgende eisen: minstens 600 PC-gebruikers dewelke verspreid zijn over minstens 10 verschillende locaties.
Een overzicht van het aantal pc-gebruikers en de locaties moet worden opgegeven.
De gegevens van de opdrachtgever en contactpersoon (naam, adres, telefoon, email, omvang opdracht) moeten eveneens worden opgegeven.
2. begin en einde van uitvoering - voorwaarde: de referenties moeten betrekking hebben over de laatste 3 jaren.
3. opgave van het totaalbedrag per de referenties (elke referentie dient betrekking te hebben op een totale minimumwaarden van 150.000 exclusief btw)
4. alle gebruikte referenties moeten door het betrokken openbaar bestuur worden bevestigd door ondertekening van het attest 'verklaring referenties door klanten' met vermelding van het niveau van tevredenheid van de inschrijver. Dit attest wordt opgemaakt op basis van volgende quoteringen: ONVOLDOENDE - VOLDOENDE - GOED. (zie bijlage C). Attesten met ONVOLDOENDE worden niet aanvaard voor beoordeling zoals voorzien is onder I.11 - selectie aantal kandidaten.
Het staat de inschrijver vrij om - buiten de 3 geattesteerde referenties bij openbare besturen - nog andere geattesteerde referenties voor te leggen (referenties over minstens 600 PC-gebruikers over minstens 10 verschillende locaties, elk met een minimumwaarde van 150.000 euro exclusief btw); dit kan een voordeel opleveren in de beoordeling ervan.
HeLics heeft het recht de opgegeven referenties te verifiëren.
B- TEAM TECHNICI
De kandidaat volgt volgende structuur bij opmaak van de lijst technici:
1. aantal
voorwaarde : vaste ploeg en back-up die zullen instaan voor de verschillende onderdelen van de opdracht - voldoende om huidige aantal locaties en PC-gebruikers aan te kunnen en eventueel toekomstige locaties en PC-gebruikers in geval van mogelijke uitbreiding
2. gegevens: naam, adres, leeftijd
3. studie- en beroepskwalificatie
voorwaarde : multidisciplinair - zowel conceptueel niveau als uitvoerend niveau
4. aanduiding van de onderdelen van de te gunnen opdracht die hij / zij zal uitvoeren
5. ervaring m.b.t. de onderdelen waarvoor hij/zij ingeschakeld wordt
6. aanduiding dat de technicus beschikt over een certificaat van de voorgestelde fabrikant van de actieve netwerkcomponenten. De fabrikant dient eveneens te worden opgegeven.
7. omschrijving van de uitgevoerde prestaties (referenties) aangevuld met vermelding van het merk van de actieve netwerkcomponenten en van de software voor het beheerssysteem dient bijgevoegd te worden.
8. regio
voorwaarde : de technici zijn verantwoordelijk voor een regio waarbinnen stad Leuven en stad Hasselt vallen zowel voor de huidige opdracht als voor opdrachten van andere klanten. De technici spreken Nederlands.
C- WISSELSTUKKEN
De inschrijvers dienen te waarborgen permanent de essentiële wisselstukken in voorraad en ter beschikking van HeLics voor uitvoering van onderhavige opdracht te houden. Ofwel bevinden de wisselstukken en het materiaal in een depot binnen de regio stad Leuven en stad Hasselt ofwel bevinden de wisselstukken en het materiaal zich in een depot gelocaliseerd buiten de voormelde regio die qua afstand en tijd vlot bereikbaar is. Bovendien zijn de meest voorkomende wisselstukken en apparatuur direct bij de hand in het voertuig van de technici -
De inschrijver geeft hierover de nodige informatie bij zijn kandidatuurstelling
Op te geven bij REFERENTIES
De referenties dienen betrekking te hebben op minimum 3 openbare besturen, elk met een totale minimumwaarde van 150.000 euro exclusief btw.
Elk van deze drie referenties dient te voldoen aan de volgende eisen: minstens 600 PC-gebruikers dewelke verspreid zijn over minstens 10 verschillende locaties.
Het staat de inschrijver vrij om - buiten de 3 geattesteerde referenties bij openbare besturen - nog andere geattesteerde referenties voor te leggen (referenties over minstens 600 PC-gebruikers over minstens 10 verschillende locaties, elk met een minimumwaarde van 150.000 euro exclusief btw); dit kan een voordeel opleveren in de beoordeling ervan.
Alle referenties zullen worden bevestigd door een door de klant ondertekend attest met vermelding van het niveau van tevredenheid van de inschrijver. Dit attest wordt opgemaakt op basis van volgende quoteringen: ONVOLDOENDE - VOLDOENDE - GOED.
HeLics heeft het recht de opgegeven referenties te verifiëren.
Zie verder ook de bepalingen van het lastenboek.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 3/4/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek fase 1 gunningsprocedure is gratis via de link in de aankondiging te verkrijgen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
4/4/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
LOOPTIJD OVEREENKOMST:
Het contract afgesloten voor een periode van 8 jaar. Daarna kan de overeenkomst stilzwijgend voor telkens één jaar worden verlengd.
VRAGEN
De kandidaat-inschrijvers hebben de mogelijkheid om vragen te stellen over de procedure en de opdracht.
De aanbestedende overheid zal de antwoorden aan iedereen die de selectieleidraad opgevraagd heeft, bezorgen.
De antwoorden vormen samen met het bestek de basis voor de aanvraag tot deelname.
De vragen dienen uiterlijk op 13 maart 2017 toe te komen op volgend emailadres: sven.kluppels@leuven.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 22/2/2017