Nationale Instelling Voor Radioactief Afval En Verrijkte Splijstoffen

Realisatie Doseerinstallatie IPM


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Nationale instelling voor radioactief afval en verrijkte splijstoffen
Kunstlaan 14, BE-1210 Brussel
Contact: Ludwig Van Der Perre
Tel: +32 14330000 E-mail: l.vd.perre@nirond.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=263087
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Realisatie Doseerinstallatie IPM
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Realisatie Doseerinstallatie IPM.
Voor meer informatie, raadpleeg de selectieleidraad in bijlage.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Overeenkomstig artikel 20 van de wet wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de Kandidaat of Inschrijver die bij rechtelijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de Aanbestedende Overheid kennis heeft, veroordeeld is voor:
1. deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek;
2. omkoping als bedoeld in artikel 246 van het Strafwetboek ;
3. fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;
4. witwassen van geld als bedoeld in artikel 3 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.
Overeenkomstig artikel 20 van de wet kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toegang ertoe, de Kandidaat of Inschrijver die:
1. in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;
2. aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen ;
3. bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
4. bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan ;
5. niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62 ;
6. niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63;
7. zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van hoofdstuk 5 van het KB van 15 juli 2011, of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
De beoordeling inzake de voormelde verplichte en facultatieve uitsluitingsgronden gebeurt in eerste instantie aan de hand van een ondertekende verklaring op erewoord door (elk lid dat deel uitmaakt van de Aanvraag tot deelneming van) de Kandidaat (bijlage 3).
Wanneer een Kandidaat zich, ter staving van zijn economische en financiële draagkracht en/of zijn technische bekwaamheid beroept op een Aangewezen Onderaannemer, gelden de uitsluitingsgronden ook ten aanzien van deze entiteiten en dient de Kandidaat aldus een Eigen Verklaring voor deze entiteiten toe te voegen.
Door in te schrijven op deze Opdracht, verklaart de Kandidaat, elk lid van een Tijdelijke Handelsvennootschap, elke Aangewezen Onderaannemer, zich niet in een toestand van onverenigbaarheid te bevinden, zoals bedoeld in artikel 64.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
In het kader van de selectievoorwaarden omtrent de financiële en economische draagkracht, dienen de solvabiliteit en de kredietwaardigheid door de Kandidaat (in het geval van een THV door minstens één lid ervan) aangetoond te worden.
In overeenstemming met artikel 67 van het KB van 15 juli 2011, zullen de Kandidaten hun financiële en economische draagkracht aantonen door:
a) een passende bankverklaring en een verklaring van de onderneming betreffende de totale jaarlijkse omzet. De financiële slagkracht zal worden beoordeeld op basis van het totale jaarlijkse omzetcijfer van de laatste 3 jaar.
b) de jaarrekeningen (enkel balansen en resultatenrekeningen, zonder toelichtingen en andere bijlagen) van de laatste 2 (twee) boekjaren . Kandidaten die zich in een manifest ongezonde financiële toestand bevinden kunnen niet geselecteerd worden.
Voor een THV zal elk lid van de THV deze informatie aanleveren.
Een Kandidaat kan zich voor de financiële en economische draagkracht beroepen op de draagkracht van één of meer Onderaannemers.
De gemiddelde jaarlijkse omzet moet minimaal 7.500.000 EURO bedragen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
In overeenstemming met artikel 71 van het KB Plaatsing van 15 juli 2011, dient de technische bekwaamheid van de Kandidaten aangetoond te worden door de volgende elementen:
1. Minstens 3 relevante referenties met een vergelijkbaar investeringsbudget (vanaf ca 1 M?) en die betrekking hebben op gelijkaardige leveringen, gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering. Met gelijkaardig wordt hier bedoeld: projecten met een vergelijkbare technische inhoud, met vergelijkbare technische complexiteit, enz. De Kandidaat geeft daartoe per referentie de volgende informatie:
 de identificatie ervan
 de (publiek- of privaatrechterlijke) partij voor wie de opdracht werd uitgevoerd
 een beschrijving van het project met vermelding welke onderdelen door de Kandidaat werden uitgevoerd (eventueel vervolledigd met foto's)
 de omschrijving waarom deze referentie relevant is.
De inschrijver toont aan dat de referentie tot tevredenheid van de klant uitgevoerd is, bij voorkeur via het bijvoegen van getuigschriften van goede uitvoering die de volgende informatie bevatten:
 het bedrag (totale bedrag en bedrag gerealiseerd door de Kandidaat en zijn eventuele onderaannemers),
 het tijdstip en de plaats van uitvoering
 geven duidelijk weer of deze uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
Er wordt enkel rekening gehouden met referentieprojecten die voorlopig werden opgeleverd na 1 januari 2012. Er worden zoveel mogelijk relevante referenties toegevoegd.
2. De Kandidaat voegt bij zijn Aanvraag tot deelneming tevens de nodige documenten die aantonen dat zijn bedrijf en zijn onderaannemers over QA/QC-procedures (aspecten van documentbeheer, kwaliteitsopvolging en -verbetering, .), een veiligheidsstrategie en een milieubeleid beschikken. Dit kan onder de vorm van toevoeging van certificaten (ISO, VCA, .) waarover hij beschikt of andere documenten.
In de mate dat hierboven is aangegeven dat minstens een aantal referenties dient toegevoegd te worden is deze vereiste te aanzien als een minimale voorwaarde om geselecteerd te worden. Elke Aanvraag tot deelneming wordt 'afzonderlijk' gescreend in functie van voornoemde minimale selectiecriteria. De Aanbestedende Overheid behoudt zich het discretionaire recht voor om de voorgelegde referenties al dan niet te aanvaarden op basis van de relevantie ervan. Referenties waarvoor de gevraagde bedragen niet opgegeven zijn, worden sowieso niet aanvaard.
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 30/03/2017 - 11:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 31/03/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 17/02/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA