Fsma

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Onderhoud en herstellingen aan de technische systemen en installaties van de gebouwen van de FSMA


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
FSMA
Congresstraat, 12-14, BE-1000  BRUSSEL
Contact: De heer Egwin Schoolmeesters
Tel: +32 22205370 Fax: +32 22205891 E-mail: buy@fsma.be
Internet adres(sen): www.fsma.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Onderhoud en herstellingen aan de technische systemen en installaties van de gebouwen van de FSMA
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: FSMA, Congresstraat, 12-14 te 1000 BRUSSEL
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhoudscontract voor het onderhoud en herstellingen aan de technische systemen en installaties van de gebouwen van de FSMA.
De opdracht omvat het uitvoeren van onderhouds- en herstellingswerkzaamheden (vervanging van defecte onderdelen, het lichten van storingen of het verhelpen van pannes) aan:
- de volledige HVAC-installatie (verwarming, ventilatie, koeling,);
- de elektrische installaties (stroomvoorziening en verlichting,.);
- sanitair (behandeling water, toiletten,.);
- varia ( pompinstallaties vuil water, fecaliën en regenwater-afvoer, rookkoepels,.).
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De bepalingen hieronder zijn eveneens individueel van toepassing op alle deelnemers die, als groepering zonder rechtspersoonlijkheid, gezamenlijk een offerte indienen en op de entiteit(en) waarop de inschrijver een beroep doet (de onderaannemer(s) als de capaciteit van deze entiteit(en) bepalend is/zijn voor zijn/hun selectie.
Door in te schrijven voor deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
Arbeiders in illegaal verblijf
In navolging van artikel 20 §1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten, zal in principe uitgesloten worden van toegang tot de opdracht, in om het even welk stadium van de procedure, iedere inschrijver voor dewelke werd vastgesteld dat hij, als werkgever, onderdanen van derde landen tewerkgesteld heeft die illegaal in het rijk verblijven in de zin van de wet van 11 februari 2013, tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen. De uitsluiting van de deelname aan overheidsopdrachten geldt voor een duur die tot vijf jaar kan gaan.
Door het loutere feit van deel te nemen aan de procedure tot plaatsing van de opdracht, bevestigt de kandidaat op eer dat hij, als werkgever, geen onderdanen van derde landen die illegaal in het rijk verblijven, tewerkstelt of zal tewerkstellen, in de zin van de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.

Sociale of fiscale schulden
* In toepassing van artikelen 60 en 62 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011, is de inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, niet verplicht om een RSZ attest aan zijn kandidatuur toe te voegen. Het attest heeft betrekking op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de kandidaturen.
De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen per elektronische weg via Digiflow/télémarc.
De inschrijver die personeel tewerkstelt dat afhangt van een andere lidstaat van de
Europese Unie, voegt bij zijn kandidatuur een attest, afgeleverd door de bevoegde overheid, dat certificeert dat, overeenkomstig rekening afgesloten ten laatste op de uiterste datum van ontvangst van de kandidaturen, hij in regel is op deze datum met zijn verplichtingen betreffende het betalen van de sociale zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
* In toepassing van artikelen 60 en 63 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 moet de inschrijver bij zijn kandidatuur een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de kandidaturen. Voor een Belgische inschrijver is het attest door FOD Financiën afgeleverd en zal rechtstreeks door de aanbestedende overheid geraadpleegd worden per elektronische weg via Digiflow/télémarc.
Iedere inschrijver die sociale of fiscale schulden heeft hoger dan 3000 euro zal in orde bevonden worden indien hij, alvorens de beslissing over de selectie van de kandidaten of de gunning van de opdracht wordt genomen, al naargelang, aantoont dat hij, op het einde van de fiscale periode bedoeld in het eerste lid, op een aanbestedende overheid in de zin van artikel 2, 1°, van de wet of op een overheidsbedrijf in de zin van artikel 2, 2°, van de wet, één of meer schuldvorderingen bezit die zeker, opeisbaar en vrij van elke verbintenis tegenover derden zijn en waarvan het bedrag op 3.000 euro na, ten minste gelijk is aan de achterstallige afbetaling van zijn beroepsmatige fiscale schulden. Te dien einde is de inschrijver ertoe gehouden rechtstreeks het bewijs van dergelijke schuldvorderingen bij zijn kandidatuur te voegen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De laatste drie jaarverslagen en jaarrekeningen (balans en resultatenrekeningen) worden bijgevoegd, uitgezonderd voor de Belgische ondernemingen die deze jaarlijks neerleggen bij de Nationale Bank van België.
Volgende ratio's zullen onderzocht worden en dienen minstens de waarde tussen haakjes te bereiken: solvabiliteit (> 20%), liquiditeit (> 1), eigen vermogen (positief), bedrijfskapitaal (positief) en overgedragen verlies (lager dan 50% van kapitaal + reserves).
De firma's die niet aan minstens 3 van deze ratio's voldoen zullen van ambtswege niet weerhouden worden.
3
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een beschrijving van de technische uitrusting van de kandidaat: machines, materialen en gereedschappen, te gebruiken producten
Een beschrijving van de maatregelen die hij treft om de kwaliteit te waarborgen
Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de kandidaat en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
De studie- en beroepskwalificaties van de kandidaat of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de dienstverlening kunnen worden belast.
1
Vereiste erkenning: D16 (Sanitaire installaties en gasverwarmingsinstallaties met individuele toestellen), klasse 2
D17 (Centrale verwarming, thermische installaties), klasse 2
D18 (Ventilatie, luchtverwarming en airconditioning), klasse 2
P1 (Elektrische installaties in gebouwen, inbegrepen het installeren van stroomaggregaten, alarm-toestellen tegen brand- en diefstal, telecommunicatie in en om gebouwen en voorzieningen voor gemengde t), klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium 2: Kwaliteit, Weging: 25
Criterium 3: Manier van werken en veiligheid, Weging: 25
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 10/3/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 13/3/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 10/2/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA