AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Erpe-Mere
Oudenaardsesteenweg 458, BE-9420 Erpe-Mere
Contact: De heer Geoffry Neerinckx
Tel: +32 3253603400 Fax: +32 53603401 E-mail: Geoffry.Neerinckx@erpe-mere.be
Internet adres(sen): www.erpe-mere.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oeverherstel van de vijver op het domein Steenberg
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Domein Steenberg, Oudenaardsesteenweg 458 te 9420 Erpe-Mere
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De uit te voeren werken omvatten in hoofdzaak :
- Het opbreken van de (restanten van de) bestaande oeververdediging, bestaande uit palen en planken
- Het opbreken van de bestaande overstortconstructie
- Het rooien van beplantingen en bomen
- Het aanplanten van water-, oever en moerasplanten
- Het leveren en plaatsen van biologisch afbreekbaar geotextiel
- Het leveren en plaatsen van voorbeplante oeverrollen uit kokosvezels tussen twee rijen palen
- Het leveren en plaatsen van niet-voorbeplante oeverrollen uit kokosvezels tegen één rij palen
- Het aanleggen van een paaiplaats voor vissen
- Het aanleggen van plasbermen
- Het aanleggen van een ondiepe natuurzone (luwe zone)
- Het leveren en plaatsen van houten pontons
- Het leveren en plaatsen van een houten voetgangersbrug
- Het uitvoeren van wandelpaden in waterdoorlatende ecologisch gebonden halfverharding
- Het leveren en plaatsen van rioleringen en een overstortconstructie met wandafsluiter
De aanneming behelst eveneens het leveren in nieuwe toestand van alle nodige materialen om de in dit bestek beschreven werken tot stand te brengen, tenzij de beschrijvende opmeting het gebruik van herbruikbare materialen toelaat.
De aanneming behelst eveneens het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode van twee jaar te rekenen vanaf de dag van de voorlopige overname der werken.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 § 1 en 2 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
Omdat de volgende documenten voor de aanbestedende overheid niet kosteloos toegankelijk zijn via elektronische middelen zoals bedoeld in artikel 60 § 1 moeten bovenop de impliciete verklaring op erewoord deze documenten bij de offerte worden gevoegd:
Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document, niet ouder dan 3 maanden op de uiterste datum van indiening van de offertes, zowel op naam van de vennootschap (aan te vragen via fax 02/5522782 of via e-mail cjc-csr@just.fgov.be voor Belgische firma's) als op naam van de vertegenwoordiger (te verkrijgen bij het gemeentebestuur waar persoon gedomicilieerd is voor personen gedomicilieerd in België), uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- zich niet in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen opvorderbaar in het kader van de kwalitatieve selectie.
Het bewijs van de laatste 2 punten kan ook geleverd worden door elk middel dat de aanbestedende overheid aannemelijk kan maken.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver voegt bij zijn offerte het origineel RSZ-attest van het voorlaatste kwartaal, de buitenlandse inschrijver voegt bij zijn offerte een evenwaardig document.
De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van de verschuldigde directe belastingen. De Belgische inschrijver voegt bij zijn offerte een recent (maximum 6 maanden oud, te rekenen vanaf de datum van de opening van de offerte) attest 276C2 van de administratie der Directe Belastingen, waaruit blijkt dat hij in orde is met zijn verplichtingen ten overstaan van de voormelde administratie.
De buitenlandse inschrijver voegt bij zijn offerte een recent (maximum 6 maanden oud, te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest of attesten uitgereikt door de administratie(s) die in zijn land bevoegd is (zijn) voor het innen van de directe belastingen, waarin staat dat hij in orde is met zijn verplichtingen ten overstaan van de voormelde administratie. Indien dit attest of deze attesten in zijn land niet worden uitgereikt, volstaat een verklaring op eer, gecertificeerd door een notaris of door een gerechtelijke of overheidsinstantie van zijn land.
De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van de verschuldigde BTW.
De Belgische inschrijver voegt bij zijn offerte een recent (maximum 6 maanden oud, te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest of attesten uitgereikt door de administratie(s) die in zijn land bevoegd is (zijn) voor het innen van de BTW (of van de taksen die in zijn land de BTW vervangen), waarin staat dat hij in orde is met zijn verplichtingen ten overstaan van de voormelde administratie. Indien dit attest of deze attesten in zijn land niet worden uitgereikt, volstaat een verklaring op eer, gecertificeerd door een notaris of door een gerechtelijke of overheidsinstantie van zijn land.
Teneinde te voldoen aan de bepalingen van het KB dd. 25/1/2001 betreffende tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, artikel 30, tweede lid moeten bij de offerte de "verklaring van uitvoeringswijze" (zie bijlage inschrijvingsbiljet) en de "verklaring van prijsberekening" (zie bijlage inschrijvingsbiljet ) gevoegd worden.
1. Attest i.v.m. bijdrage sociale zekerheid
2. attest i.v.m. betaling der directe belastingen
3. Attest i.v.m. B.T.W.
4. Bepalingen van het KB dd. 25/1/2001 betreffende tijdelijke of mobiele bouwplaatsen
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De aannemer moet voldoen aan de Wet van 20.03.1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken of moet het bewijs leveren dat hij, overeenkomstig de reglementering van het land waar hij gevestigd is, als aannemer overheidsopdrachten mag uitvoeren.
Bewijs van erkenning
Vereiste erkenning: B (Waterbouwkundige werken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/3/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 100.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De bescheiden betreffende deze aanneming liggen alle werkdagen, 's zaterdags uitgezonderd, ter inzage in de burelen van :
1) De gemeente Erpe-Mere, Oudenaardsesteenweg 458 te 9420 Erpe-Mere
2) De Ontwerper Bvba Studiebureau Lobelle, Gistelsteenweg 112 te 8490 Jabbeke (Varsenare) (tel. : 050/30.00.30 - fax : 050/38.96.91)
De stukken betreffende deze aanneming zijn verkrijgbaar bij Bvba Studiebureau Lobelle, Gistelsteenweg 112 te 8490 Jabbeke (Varsenare), mits voorafgaande overschrijving van de volgende bedragen op rekening nr. BE53 0016 3326 2253 van voornoemde :
Bijzonder bestek met beschrijvende opmeting, inschrijvingsbiljet met samenvattende opmeting, plan der werken en het veiligheids- en gezondheidsplan + CD-rom met de samenvattende opmeting 100 euro (inclusief BTW 6%)
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
17/3/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
17/3/2017 - 11:00
Plaats: Administratief centrum, raadszaal
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De met de post aangetekend ingezonden inschrijvingen evenals de tegen ontvangstbewijs afgeleverde inschrijvingen dienen gericht te worden aan: Gemeentebestuur Erpe-Mere, Oudenaardsesteenweg 458 te 9420 Erpe-Mere.
Uiterste ontvangstdatum (= datum bewijs aangetekende zending per post) van de offertes : Taal : Nederlands
De buitenomslag draagt benevens het adres, de vermelding: "INSCHRIJVING".
De binnenomslag vermeldt :
Open aanbesteding - opening van de offertes op vrijdag 17 maart 2017 om 11.00 uur
Opdracht: Oeverherstel van de vijver op het domein Steenberg te Erpe-Mere
De inschrijver voegt bij zijn offerte een CD-rom of diskette toe met de digitale versie (Excel 2003) van de ingevulde meetstaat. De digitale versie is deze volgens model van de meetstaat die bij de aanbestedingsbescheiden inbegrepen was.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 8/2/2017