AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Brussels Instituut voor Milieubeheer
Havenlaan 86C/3000, BE-1000 Brussel
Contact: De heer Michel Hermans
Tel: +32 27757572 E-mail: mhermans@environnement.brussels
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Onderhoud, reparaties en opvolging bij uitbating alsook totale waarborg van de technische installaties (HVAC, Elektriciteit, Sanitair, Brandveiligheid, Inbraakbeveiliging) van het gebouw van de administratieve zetel van het BIM - Leefmilieu Brussel, op de site van Thurn & Taxis.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhoud, reparaties en opvolging bij uitbating alsook totale waarborg van de technische installaties (HVAC, Elektriciteit, Sanitair, Brandveiligheid, Inbraakbeveiliging) van het gebouw van de administratieve zetel van het BIM - Leefmilieu Brussel, op de site van Thurn & Taxis.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen. De buitenlandse inschrijvers voegen bij hun offerte een attest toe dat aangeeft dat ze overeenkomstig de wettelijke bepalingen betreffende de sociale zekerheid in het land waarin ze zijn ingeschreven handelen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte geen attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. De buitenlandse inschrijvers voegen bij hun offerte een attest toe dat aangeeft dat ze overeenkomstig de wettelijke bepalingen betreffende de professionele fiscale wetgeving in het land waarin ze zijn ingeschreven handelen. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang.
* De Belgische inschrijver dient geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* Indien van toepassing, een attest overgemaakt door het RSVZ waaruit blijkt dat de kandidaat of inschrijver voldaan heeft aan de betaling van zijn bijdragen inzake sociale zekerheid van de zelfstandigen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
2.000.000 EUR aan uitbatingsonderhoud in totaal voor de domeinen HVAC, elektriciteit, sanitair, brandveiligheid en inbraakbeveiliging samen en dat sinds minimum 2 jaar.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* De studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de dienstverlening kunnen worden belast.
* Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
Studiebewijzen:
Meedelen van de identiteit en het Curriculum Vitae van de voorziene leden voor het onderhoudsteam. Dit team zal minstens moeten bestaan uit:
- Teamleider: een ingenieur met minstens 5 jaar ervaring in speciale gebouwtechnieken (of gelijkwaardig: gekwalificeerd technicus met minstens 10 jaar ervaring in speciale technieken);
- 2 ervaren technici-verwarmingsinstallateurs (minstens 5 ervaring in het domein) die over de EPB-erkenning voor verwarming van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest beschikken;
- 1 in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest erkende koeltechnicus met minstens 5 jaar ervaring in het domein;
- Een BA4-elektricien met minstens 5 jaar ervaring;
- Een BA5-elektricien met minstens 5 jaar ervaring. Voeg minimumeisen toe.
Voornaamste diensten:
De volgende referentiegegevens bezorgen:
minimum 4 sites van minstens 10.000 m² kantoorruimte (bruto-oppervlakte), waarvan één gelegen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en waarvan de prestaties gelijkaardig zijn met de prestaties waarom bij de huidige opdracht verzocht wordt, met name:
a. Gebouwen waar er een reëel EPB-certificaat uithangt met label B of beter
b. Gebouwen die over minstens één van de volgende technologieën beschikken
i. Geothermie met open put
ii. Actieve betonplaten als kantoorvloeroppervlakten
iii. Balansventilatie met warmteterugwinningsvoorziening die minstens 80% van het verse-luchtdebiet dekt
iv. Gecentraliseerd technisch beheer met monitoring op afstand
v. Online pechverhelpingsopvolging en online rapportering voor de hele respectieve site
Met 'gelijkaardige prestatie' wordt hier minstens gedoeld op het onderhoud, de reparaties en de aansturing van HVAC-installaties, verlichting, sanitair alsook de opvolging en energetische optimalisering.
De referentiegegevens zullen vergezeld zijn van attesten van goede uitvoering die met de hand getekend werden door de verantwoordelijke voor het onderhoud van de respectieve gebouwen langs de kant van de klant. Deze attesten zullen moeten dateren van na de bekendmaking van onderhavige opdracht. (Ten vroegste de dag na de bekendmaking)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 17/3/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
20/3/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
20/3/2017 - 11:00
Plaats: Zaal Apus, 7de verdieping, Havenlaan 86c/3000, 1000 Brussel
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 3/2/2017