KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
UZ Leuven
Herestraat 49, 3000 Leuven, BE-3000 Leuven
Contact: Stine Perwez
E-mail: paf.materiaalbeheer@uzleuven.be
Internet adres(sen):
www.uzleuven.be
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Logistiek platform: Perceel P81 Liften
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Logistiek platform: Perceel P81 Liften
De uit te voeren opdracht kadert binnen een nieuwbouw- en renovatieproject op Campussite Gasthuisberg, Herestraat 49 in 3000 Leuven. Het betreft de realisatie van een logistieke zone en een hieraan gekoppeld parkeergebouw. UZ Leuven en KU Leuven wensen hier een aantal logistieke en productiefaciliteiten voor de campus Gasthuisberg te concentreren. Het totale project zal ongeveer 30.000 m² omvatten. De werken vinden plaats op een ziekenhuissite in exploitatie. Het behoort tot de mogelijkheden dat de werken hierdoor enige hinder zouden kunnen ondervinden. De aannemer dient zich ervan bewust te zijn dat dit invloed kan hebben op de uitvoering van zijn werkzaamheden. De Opdrachtgever zal evenwel alles in het werk stellen om dit te beperken.
Voor een uitgebreide omschrijving van de opdracht wordt verwezen naar de technische bepalingen van het bestek.
Voor de Opdrachtgever is het correct naleven van de uitvoeringstermijnen cruciaal en kan daardoor sneller aanleiding geven tot maatregelen van ambtswege.
In het algemeen:
- er bestaat een dringende noodzaak om het gebouw feitelijk te exploiteren;
- laattijdige uitvoering zal ook zorgen voor winstderving;
- tijdens de werken van huidig lastenboek zullen tevens bepaalde nevenaannemers hun werken starten, welke tevens aan bepaalde opgelegde uitvoeringstermijnen gebonden zijn.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Openbaar.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. GECORRIGEERDE OF TOEGEVOEGDE INFORMATIE:
- Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- Publicatie op de TED-website wijkt af van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- In de oorspronkelijke aankondiging
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: II.1.1) Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming
In plaats van:
Logistiek platform: Perceel P81 Liften
Te lezen:
Logistiek platform: Perceel P81 Liften Referentie logistiek: 10584.P81 Open offerteaanvraag voor aanneming van werken
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: III.2.1) Persoonlijke situatie van ondernemers, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
In plaats van:
Zie bestek
Te lezen:
De inschrijver bewijst dat hij zich niet in een geval van uitsluiting bevindt overeenkomstig dit art. 61 door voorlegging van de in het offerteformulier vermelde bescheiden.
Voor de buitenlandse inschrijver dient het bewijsstuk te worden uitgereikt door de overheidsinstantie die hiervoor in zijn land bevoegd is. Voor de buitenlandse inschrijver, afkomstig van een land waar de in het offerteformulier vermelde attesten niet door een overheidsinstantie worden uitgereikt, dient een verklaring op eer te worden gevoegd, gecertificeerd door een notaris of door een gerechtelijke of overheidsinstantie van zijn land.
Eveneens zal de inschrijver uitgesloten worden indien de Opdrachtgever volgende gevallen vastgesteld heeft en aannemelijk kan maken:
- een ernstige fout begaan heeft bij zijn beroepsuitoefening;
- zich in ernstige mate schuldig gemaakt heeft aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen.
In toepassing van art. 66 KB Plaatsing zijn deze bepalingen individueel toepasselijk op alle deelnemers die samen inschrijven als combinatie zonder rechtspersoonlijkheid (vb. tijdelijke handelsvennootschap) of die de intentie hebben om een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid op te richten.
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: III.2.2) Economische en financiële draagkracht Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
In plaats van:
Zie bestek
Te lezen:
Teneinde de financiële en economische draagkracht van de aannemer na te gaan moeten bij de offerte de in het offerteformulier vermelde bescheiden worden gevoegd.
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: III.2.3) Vakbekwaamheid Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
In plaats van:
Zie bestek
Te lezen:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, wordt de technische bekwaamheid van de aannemer aangetoond door de in het offerteformulier te vermelde bescheiden.
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: III.2.3) Vakbekwaamheid Eventueel vereiste minimumeisen
In plaats van:
Klasse: N/A, Categorie: N/A
Te lezen:
Klasse: 3, Categorie: N1
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: VI.2) OPDRACHT HOUDT VERBAND MET EEN PROJECT EN/OF EEN PROGRAMMA DAT MET MIDDELEN VAN DE GEMEENSCHAP WORDT GEFINANCIERD
In plaats van:
VIPA
Te lezen:
VIPA RP Fase 3
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: VI.3) NADERE INLICHTINGEN
In plaats van:
Het elektronisch exemplaar kan per e-mail aangevraagd worden bij Stine Perwez via paf.materiaalbeheer@uzleuven.be.
Te lezen:
Alle briefwisseling geschiedt in het Nederlands.
Partij voor briefwisseling tijdens de vragenronde:
Ontwerper:
bmo@stabo.be
Een kopij van zijn briefwisseling wordt door de aannemer overgemaakt aan de Opdrachtgever (op het e-mailadres bouwteamLogistiekPlatform@uzleuven.be).
Gedurende de offerteperiode en vóór toewijzing kan enkel schriftelijk inlichtingen bekomen worden.
Het aantal vragenrondes dat voorzien wordt, is één (1)
- voor alle schriftelijke vragen die zijn toegekomen bij de Ontwerper uiterlijk 23-02-2017 zal schriftelijk worden geantwoord uiterlijk 02-03-2017;
Er zal niet meer worden geantwoord op vragen die bij de Ontwerper en/of de Opdrachtgever zijn toegekomen na 23-02-2017. Dit doet evenwel geen afbreuk aan de meldingsplicht van de inschrijver op het vlak van vergissingen en leemten in de zin van art. 83 en 86 van het KB Plaatsing.
Na toewijzing zal de aannemer alle briefwisseling richten aan:
Universitaire Ziekenhuizen Leuven
Technische dienst - T.a.v. Leidend Ambtenaar Nieuwbouw Logistiek Platform
Herestraat 49
3000 Leuven
e-mail: bouwteamLogistiekPlatform@uzleuven.be
Een kopie van alle briefwisseling wordt overgemaakt aan de Ontwerper, de Constructiemanager en de Veiligheidscoördinator. Elke elders geadresseerde briefwisseling zal aanzien worden als ongeldig en niet bestaande.
VI.3.6. Toe te voegen tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de tekst moet worden toegevoegd: III.1) VOORWAARDEN MET BETREKKING TOT DE OPDRACHT
Toe te voegen tekst:
De borgtocht wordt vastgesteld op vijf ten honderd (5 %), te berekenen op het oorspronkelijk bedrag van de goedgekeurde en eventueel verbeterde offerte exclusief BTW.
VI.3.6. Toe te voegen tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de tekst moet worden toegevoegd: IV.3.3) Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten (behalve voor een DAS) of een beschrijvend document Tegen betaling verkrijgbare documenten Prijs:
Toe te voegen tekst:
75.00
VI.3.6. Toe te voegen tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de tekst moet worden toegevoegd: IV.3.3) Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten (behalve voor een DAS) of een beschrijvend document Tegen betaling verkrijgbare documenten Betalingstermijnen en -methode:
Toe te voegen tekst:
Een afdruk van het bijzonder bestek en de plannen kan tijdens de kantooruren na voorafgaandelijke verwittiging tegen betaling worden afgehaald bij de Ontwerper Na voorafgaandelijke storting van het hieronder vermeld bedrag op rekening nr. IBAN: KBC BE55 7300 0410 7944 KREDBEBB van ingenieursbureau STABO met vermelding van 14697 perceel P81 en van het BTW-nummer, of na ontvangst cheque of mits contante betaling.
75 EUR (incl. BTW)
De kostprijs voor het digitaal aanleveren van de samenvattende meetstaat is hierin reeds verrekend en wordt geleverd bij het dossier
VI.3.5. Te corrigeren adressen en contactpunten:
Plaats waar het
aan te passen adres en contactpunt staat: BIJLAGE A I) ADRESSEN EN CONTACTPUNTEN VOOR MEER INLICHTINGEN
THV-ART-TE- de Jong Gortemaker Algra-STABO
Remylaan 2b, Leuven, 3018, BE
E-mail: bmo@stabo.be
VI.3.5. Te corrigeren adressen en contactpunten:
Plaats waar het
aan te passen adres en contactpunt staat: BIJLAGE A II) ADRESSEN EN CONTACTPUNTEN WAAR BESTEKKEN EN AANVULLENDE DOCUMENTEN (ZOALS DOCUMENTEN VOOR EEN CONCURRENTIEGERICHTE DIALOOG EN VOOR EEN DYNAMISCH AANKOOPSYSTEEM) KUNNEN WORDEN AANGEVRAAGD
THV-ART-TE- de Jong Gortemaker Algra-STABO
Remylaan 2b, Leuven, 3018, BE
E-mail: bmo@stabo.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 01/02/2017