AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Zorgbedrijf Leuven, OCMW-vereniging van publiek recht
Andreas Vesaliusstraat 47, BE-3000 Leuven
Contact: Mevrouw Siska Dutillieux
Tel: +32 16248251 Fax: +32 16248349 E-mail: siska.dutillieux@zorgleuven.be
Internet adres(sen): www.zorgleuven.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Levering, plaatsing en onderhoud van elektrische kookketels en braadslede voor grootkeuken - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Centrale keuken, A. Vesaliusstraat 10 bus 1 te 3000 Leuven
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Levering, plaatsing en onderhoud van elektrische kookketels en braadslede voor grootkeuken
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
Het offerteformulier moet vergezeld zijn van een uittreksel uit het strafregister op naam van de firma/vennootschap (max. 6 maanden oud), op te vragen bij het Centraal Strafregister (faxnummer +32 2 552 27 82 of per e-mail via cjc-csr@just.fgov.be) of een evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
De aanbestedende overheid zal de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord onderzoeken.
Daartoe zal de aanbestedende overheid de inlichtingen of documenten, die zij kosteloos via elektronische middelen bij de gegevensbeheerder kan bekomen, opvragen.
- In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
- De Belgische inschrijver dient geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
- In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen attest toe te voegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken:
- een recent uittreksel uit het strafregister op naam van de firma/vennootschap (max. 6 maanden oud), op te vragen bij het Centraal Strafregister (faxnummer +32 2 552 27 82 of per e-mail via cjc-csr@just.fgov.be)
De inschrijver, gevestigd in een ander land, moet gelijkwaardige documenten, uitgereikt door de bevoegde overheid van zijn land, indienen, waaruit blijkt dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bevindt, zoals hierboven beschreven.
Indien in een bepaald land voor één of meer van de gevraagde documenten geen gelijkwaardig document wordt uitgereikt, dan kan het vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring van de betrokkene vóór een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst.
Ook de inschrijver die op het ogenblik van de gunning niet meer aan de gestelde voorwaarden voldoet kan worden uitgesloten.
Wanneer de kandidaatstelling uitgaat van een consortium, moeten de verschillende leden van het consortium samen aan deze selectievoorwaarden voldoen, met dien verstande dat de uitsluiting van een lid van het consortium aanleiding kan geven tot uitsluiting van het gehele consortium.
De kandidaten zijn verplicht - op straffe van niet selectie - te antwoorden op alle vragen of alle toelichting en documenten te verstrekken die de aanbestedende dienst zou vragen teneinde na te gaan of de kandidaat zich niet in een situatie van uitsluiting bevindt.
Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
zie minimumeisen
Als bewijs van de economische en financiële bekwaamheid moet de inschrijver volgende inlichtingen en documenten bij zijn offerte voegen:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011. De inschrijver voegt het door de bank ingevulde en ondertekende attest, Bijlage C "Bankverklaring", aan zijn offerte toe. Indien de inschrijver eigen attesten gebruikt, moeten deze inhoudelijk overeenstemmen met bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011 en moeten hieruit dezelfde waarborgen blijken. Het risico op niet conforme eigen attesten ligt bij de inschrijver.
2. Een attest waarin de inschrijver bewijst dat hij verzekerd is voor zijn personeel en schade eventueel toegebracht aan de opdrachtgever en aan derden (burgerlijke aansprakelijkheid en arbeidsongevallenverzekering) en voor beroepsrisico's.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
zie minimumeisen
Als bewijs van de technische bekwaamheid moet de inschrijver volgende inlichtingen en documenten bij zijn aanvraag tot deelneming voegen:
1. De inschrijver moet referenties toevoegen:
? een referentielijst met de voornaamste zo vergelijkbaar mogelijke opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaren vanaf de datum van de bekendmaking, met een inhoudelijke beschrijving van de opdracht, met vermelding van het bedrag op jaarbasis, van de uitvoeringsperiode en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij waren bestemd, met vermelding van de contactpersoon;
De referentielijsten moeten in het Nederlands opgesteld zijn of de inschrijver voegt een correcte Nederlandstalige vertaling bij.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om voormalige opdrachtgevers te contacteren en indien nodig verduidelijking te vragen over de aangeleverde attesten/lijsten en hun bevindingen mee te nemen in de beoordeling.
? minimaal twee certificaten van goede uitvoering afgeleverd door de opdrachtgevers van de voormelde referenties en ondertekend door de bevoegde personen binnen die publiek- of privaatrechtelijke instanties, conform bijlage E "Certificaat van goede uitvoering" Indien de inschrijver eigen attesten gebruikt, moeten hieruit dezelfde waarborgen blijken. Het risico op niet conforme eigen attesten ligt bij de inschrijver.
2. De inschrijver moet een voorstelling en uitgebreide beschrijving van het bedrijf toevoegen:
? historiek, positie op de Belgische en eventueel Europese markt,
? beschrijving van de technische uitrusting waarover de inschrijver zal beschikken voor de uitvoering van de opdracht;
? verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de inschrijver en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
? kwalificaties (studie- beroeps- en/of academische) van het personeel dat zal ingezet worden in het kader van deze opdracht
? maatregelen om de kwaliteit en continuïteit van de dienstverlening te waarborgen;
? eventuele erkenningen en eventuele certificaten opgesteld door erkende officiële diensten en door instituten voor kwaliteitscontrole (zoals ISO-certificaat of gelijkwaardig): deze zijn niet verplicht, maar kunnen bijdragen tot een positieve beoordeling van de technische bekwaamheid
3. De inschrijver moet het bewijs leveren dat hij beschikt over een milieuzorgsysteem dat aan bepaalde minimumeisen voldoet. Dit kan door middel van het indienen van een kopie van een ISO 14001-certificaat of een kopie van een EMAS - certificaat: Als een inschrijver hier niet over beschikt, moet hij aantonen dat zijn milieuzorgsysteem gericht is op continue verbetering en minimaal aan de volgende voorwaarden voldoet:
? er is een actuele door de directie ondertekende milieubeleidsverklaring (eventueel als onderdeel van het kwaliteitszorgsysteem);
? er is een milieuprogramma of actieplan waarin staat welke stappen de organisatie gaat nemen om de milieubelasting te verminderen en men kan een referentielijst voorleggen;
? er is een formeel aangestelde milieucoördinator of functionaris die de milieumaatregelen van de organisatie coördineert;
? er is een milieuverslag of andere (management-) rapportage waarin gerapporteerd wordt over de milieumaatregelen en de behaalde resultaten van de afgelopen 2 jaren;
? er is regelmatig een training van het personeel op gebied van gezondheid, veiligheid en leefmilieu;
? er bestaan duidelijke werkinstructies voor het personeel m.b.t. gezondheid, veiligheid en leefmilieu.
De leidend ambtenaar of zijn afgevaardigde hebben het recht, eventueel vergezeld van andere deskundigen, ter plaatse in de onderneming en in de vestiging of het bedrijf, zich van de financiële en technische bekwaamheid te komen vergewissen. Eventuele reis- en verblijfskosten voor een buitenlands bezoek, vallen ten laste van de inschrijver.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 45
Criterium 2: Technische kwaliteit, Weging: 30
Criterium 3: Preventief onderhoud, service en risicobeheersing, Weging: 15
Criterium 4: Uitvoeringswijze en uitvoeringstermijn, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 27/2/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
28/2/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
De inschrijver dient een plaatsbezoek uit te voeren om de nodige vaststellingen te doen en metingen uit te voeren.
Contactpersoon: de heer Jan Meeus
Directeur Facilitaire Diensten, Geldenaaksebaan 430 te 3001 Heverlee
Telefoon: 016 24 82 30 - 0475 24 82 30
Fax: 016 24 82 49
E-mail: jan.meeus@ocmw-leuven.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/1/2017